AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Til hver gang jeg skal kaste maten på stedet jeg jobber, gjør det vondt. Jeg har så lyst å ta det med, og gi det til uteliggere, men det er økt stikkontroller og jeg risikerer sparken. Holdningen fra enkelte er ofte "reglene er sånn, da må vi forholde oss til det". Men jeg leste en artikkel om Black Friday her en dag, hvor det ble stilt spørsmål om hvordan vi vil reagere når det blir mangel på mat når, det blir slåssing i butikkene av et tilbud. Vel.. Jeg tror ikke de med disse holdningene heller vil klare å forholde seg til reglene lenger når høyere makter (naturen) slår tilbake og vi ikke har nok mat igjen til å holde på sånn. Så hvorfor følge dem? Anonymkode: ce74e...623
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Først og fremst, Black Friday er en vits. De øker prisene drastisk i forkant av dagen, for så å legge in "ekstraordinære" rabatter på 50-70%. I mange tilfeller er det til og med dyrere å kjøpe på den dagen. Vi nordmenn er ikke helt sånn, vi er mer for fellesskapet, men ikke på en sosialistisk måte. Vi har for eksempel ordet "skål". Vikingene pleide under store arrangementer å ha en stor bolle med mjød som man delte rundt med alle. Regelen var da å unngå å drikke så mye slik at nestemann ikke fikk noe. Vi har ennå den slags kultur den dag i dag, men det skal sies at færre tar del i den da. Anonymkode: b9f15...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå