AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Hei. Vi ser litt på feriehus i Danmark til sommeren. Hvilket område av landet bør vi velge. Vil gjerne ha strand, og nærhet til parker.Erfaringer? Anonymkode: 78667...e07
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Spørs på hva slags type person du er. Trenger du å ha en by/storby i nærheten? Og er pris en stor faktor til hva du er villig til å gå for? Anonymkode: dbc77...89b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Spørs på hva slags type person du er. Trenger du å ha en by/storby i nærheten? Og er pris en stor faktor til hva du er villig til å gå for?Anonymkode: dbc77...89bJa, jeg kan spesifisere litt. To voksne, 4 barn, i alder 10-16 . Vi trenger ikke by , eller tettsted, vi kan ferdes med bil. Vi har også sett for oss basseng inne, men ikke et must. Men nærhet til hav /vann vil vi ha. Litt usikre på 7 eller 14 dager, da ikke alle leier ut i "midtuke".. eller uregelmessige uker. Prisen bør være rundt 20000, gjerne mindre selvsagt... Anonymkode: 78667...e07
Angelheart2 Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Vi har leid sommerhus i Danmark i mange år og prøver å finne nye plasser hele tiden. Vår erfaring er at de kriteriene du setter her finner du over hele Danmark.Jeg selv foretrekker Sør-Fyn eller Sjælland, men vi har også hatt flere fine somre på østkysten av Jylland. Styrer helst unna vestkysten, da det er mer værhardt der og blåser ekstremt mye.Danmark er såpass lite og med veldig flotte motorveier overalt, så det meste er i nærheten uansett. Dersom Legoland er et must ville jeg kanskje ikke valgt et hus lengst nord på Jylland eller på Sjælland, men du bruker uansett ikke mange timene på å komme dit.For to år siden bodde vi i nærheten av Horsens. Det var et veldig flott utgangspunkt for turer til Djurs Sommarland, Legoland, klatrepark i Kolding og bytur til Aarhus. Her var det også fine strender og koselige sommerhus.I år bodde vi i nærheten av Faaborg på Sør-Fyn og hadde et fint utgangspunkt for ferjetur over til Tyskland samt kort vei til Odense.Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Blokhus! Så absolutt Blokhus! Anonymkode: 18afe...126 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Ja, jeg kan spesifisere litt. To voksne, 4 barn, i alder 10-16 . Vi trenger ikke by , eller tettsted, vi kan ferdes med bil. Vi har også sett for oss basseng inne, men ikke et must. Men nærhet til hav /vann vil vi ha. Litt usikre på 7 eller 14 dager, da ikke alle leier ut i "midtuke".. eller uregelmessige uker. Prisen bør være rundt 20000, gjerne mindre selvsagt... Anonymkode: 78667...e07Med fire barn er nok Sjælland det beste alternativet ettersom det er mer å gjøre der, og det er kort vei til Tyskland så dere kan stikke innom der også til små turer. Det vil være billigere i den sørlige delen av Sjælland. Bruker dere en spesiell nettside for å bestille? Jeg bruker Airbnb samt andre, pleide å bruke Finn, men man finner mye mer utvalg og billigere alternativer andre steder. Anonymkode: dbc77...89b 1
Angelheart2 Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 Blokhus! Så absolutt Blokhus!Anonymkode: 18afe...126Har aldri skjønt fascinasjonen nordmenn har for Blokhus.Joda, stranda er lang og fin, men det blåser der 24 timer i døgnet og det er jo bare sand og sand og sand overalt.... Det finnes veldig mange andre flotte strender i Danmark der det er mye annet og se på i tillegg og der man slipper å binde unga fast i hytteveggen for at de ikke skal blåse bort.Vi leier for øvrig alltid gjennom Novasol/Dansommer og er veldig fornøyd med utvalget og servicen der, men det finnes drøssevis av tilbydere man kan bruke. 2
Aule Skrevet 5. desember 2015 #8 Skrevet 5. desember 2015 Jeg ferierte mye med familie i Danmark på 90-tallet. Må si meg veldig enig i at vestkysten er pyton med tanke på vind og røff sjø langs strendene. Nå i moderne tid kjører jeg ofte innom Tversted helt nord i Skagen, men som vanlig i Danmark er det overskyet, regn, 14 grader og vind hver gang jeg er der.Skal man feriere i Danmark i et hus med svømmebasseng, hvorfor ikke legge ferien til vinterferien i februar? Det er mye kos med innendørs basseng og badstue i vintermånedene. Selv tenker jeg at svømmebasseng blir unødvendig dyrt på sommeren da folk flest trekker ned til sand og saltvann uansett i og med at de fleste utleiehusene ligger nære sjøen. 1
missdior Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Ebeltoft er utrolig fint! massevis av feriehus der, og en veldig koselig by. ikke så langt fra djurs sommerland heller. har vært der fire ganger vi har pleid å ta båten til Fredrikshavn og kjørt derfra 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå