EivindDT Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Hei,Jeg har kjøpt seks Eames replica spisestoler fra VOGA. Armlene passet dessverre ikke under spisebordet, så de må selges ettersom vi vil beholde spisebordet. Har forsøkt å legge de ut på Finn.no, men annonsen ble slettet etter at de mottok tips fra Eames. Har også forsøkt å legge de ut på facebook, men problemet der er at de ikke er synlig i mer enn et par minutter. Er det noen som har tips på hvor jeg kan legge ut disse stolene for salg? Utrolig frustrerende at de bare står i pappesker og tar plass i stuen. Setter veldig stor pris på tips.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Ta bilder og kopier opp ark med info, heng opp på kjøpesentere etc? Anonymkode: 74c96...068
EivindDT Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2015 Ta bilder og kopier opp ark med info, heng opp på kjøpesentere etc? Anonymkode: 74c96...068Det var en god ide. Takk:) Men du vet ikke andre nettsteder som kan være aktuelle?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Hei,Jeg har kjøpt seks Eames replica spisestoler fra VOGA. Armlene passet dessverre ikke under spisebordet, så de må selges ettersom vi vil beholde spisebordet. Har forsøkt å legge de ut på Finn.no, men annonsen ble slettet etter at de mottok tips fra Eames. Har også forsøkt å legge de ut på facebook, men problemet der er at de ikke er synlig i mer enn et par minutter. Er det noen som har tips på hvor jeg kan legge ut disse stolene for salg? Utrolig frustrerende at de bare står i pappesker og tar plass i stuen. Setter veldig stor pris på tips. Hva slags ordbruk hadde du i annonsen? Kan du formulere deg annerledes ved å skrive at det er stoler inspirert av Eames design for eksempel? Eller rett og slett bare skrive at de er kjøpt på VOGA uten og nevne Eames, så kan folk heller google det selv ved interesse? Det høres veldig merkelig ut at de har slettet annonsen din så lenge det kommer frem at det ikke er fake vare som "FEAMES" eller noe sånt... Anonymkode: 484c0...ac5 1
Enamorada Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Ser et par Finn annonser med Eames replica. Bør ikke være noe problem. Som sagt, ikke nevn Eames, eller si det er Eames inspirert osv. Se hvordan andre formulerer se på Finn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #6 Skrevet 5. desember 2015 Du kan la være å legge ut bilde, og skrive i annonsen at bilde kan sendes på mms til interesserte. Formuler deg også slik at du er inna for reglende til finn. Anonymkode: da43b...bde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #7 Skrevet 5. desember 2015 Ta bilder og kopier opp ark med info, heng opp på kjøpesentere etc? Anonymkode: 74c96...068ja. kopier det flere plakater også henger du de opp på korktavlene. Anonymkode: 2ef26...8a4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #8 Skrevet 5. desember 2015 Har man lov å videreselge piratkopierte produkter? Trodde det var ulovlig? Anonymkode: 58c89...feb
MapleSirup Skrevet 5. desember 2015 #9 Skrevet 5. desember 2015 Har man lov å videreselge piratkopierte produkter? Trodde det var ulovlig?Anonymkode: 58c89...febDet er ikke piratkopier.Det er lovlig kopier, men man kan ikke kalle det Eames.Patenten har gått ut på dato, det er derfor det er så mye designkopier fra 60-tallet nå.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #10 Skrevet 5. desember 2015 Det er ikke piratkopier.Det er lovlig kopier, men man kan ikke kalle det Eames.Patenten har gått ut på dato, det er derfor det er så mye designkopier fra 60-tallet nå.Men det gjelder i England, ikke i Norge. Anonymkode: 58c89...feb 3
MapleSirup Skrevet 5. desember 2015 #11 Skrevet 5. desember 2015 Men det gjelder i England, ikke i Norge.Anonymkode: 58c89...febStemmer, men det er ikke piratkopier.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #12 Skrevet 5. desember 2015 Kan du ikke bare skrive at du selger fine/lekre spisestuestoler? Og ikke nevne Eames? (For det er jo ikke Eames-stoler....). Da tror jeg annonsen ikke vil bli stoppet av Finn. Anonymkode: d6a38...983
EivindDT Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2015 Men det gjelder i England, ikke i Norge.Anonymkode: 58c89...febDet har jeg også forsøkt, men da ble reagert på bildet jeg la ved. Har hatt annonsen ute uten bilde, så det fungerer, men da er interessen dårlig. Så vidt jeg forstår har ikke Tollvesenet hjemmel til å tilbakeholde "piratkopierte" varer til privatpersoner så sant de ikke har mistanke om at det er til videresalg. Dersom varene er kjøp til videresalg/kommersielt bruk (hvilket ikke er tilfelle - de passet ikke under spisebordet og skulle gjerne beholdt de om de hadde passet), kan de kontakte rettighetshaver/eier av merkevaren eller representanten.
Gjest Bond Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Tråden ryddet for kjøp/salg annonser.Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 karma strikes again! Anonymkode: 1fc93...fa7 2
Lady T Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Ville forsøkt på kjøp-/salg-sider på Facebook. Bare dytt de opp med jevne mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå