Gå til innhold

Overnaturlig

Philosophia

Anbefalte innlegg

Tror du på overnaturlige fenomener? Spøkelser? Ufoer? Gud?

Jeg har vanskelig for å tro på dette, men tror det kan finnes noe mer enn vi klarer å sanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror på overnaturlige fenomener. Men Gud tror jeg ikke på. Eller jeg tror på en eller annen slags kraft, man kan kanskje kalle det Gud?

Og apropos Fornemmelse for mord som akkurat har begynt igjen: jeg tror at enkelte mennesker kan ha slike overnaturlige evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri trodd på Gud.

Hadde en periode da jeg var ganske overtroisk. Nå tror jeg egentlig ikke på DET heller.

Men om jeg skulle oppleve noe, så er jeg åpen for både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, man kan vel se gud som et overnaturlig fenomen. De som har svart deg over har vel egentlig bare sagt at dette er et fenomen de ikke tror på. Man kan jo tro på ulike overnatruliuge fenomener, uten å måtte tro på alle.

Spøkelser og guder stiller i en ganske lik klasse for min del. Noen hevder å ha opplevd dem, men de klarer ikke å bevise det for andre, så det blir et spørsmål om man tror eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på overnaturlige fenomener. Men Gud tror jeg ikke på. Eller jeg tror på en eller annen slags kraft, man kan kanskje kalle det Gud?

Og apropos Fornemmelse for mord som akkurat har begynt igjen: jeg tror at enkelte mennesker kan ha slike overnaturlige evner.

Evnene til de "klarsynte" i FFM er ikke OVERnaturlige. De er naturlige, alle innehar disse evnene. Det er bare det at hos de fleste er disse evnene undertrykt av det som samfunnet mener er sunn fornuft. Disse evnene kan trenes opp. Disse evnene baserer seg på å stole på intuisjon og magefølelse. Hva er intuisjon? Jo det er den tanken vi får, den følelsen vi får, de bildene vi får - som gir en pekepinn på hva som er riktig for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at de klarsynte i Fornemmelse for mord ikke virker så klarsynte. Det eneste de kommer fram til er at "her har det skjedd noe", "her ble drapet begått", "jeg ser redsel" osv, altså helt opplagte ting, skikkelig bogus-program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke tenke over eventuelle gjenferd, onde ånder etc.

Har en tro på at jo mer man graver i det, jo mer får man se - og det har jeg ingen interesse av.

Jeg tror på en energi som noen kaller Gud, og andre kaller Allah, og som jeg ofte kaller Gud for enkelthets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på gjenferd og UFO og Gud...

Men, jeg tror ikke på Gud i Bibelen. Jeg tror på Gud som en kraft, energi - noe som finnes i oss alle. Gud er allestedsnærværende, han/hun/den/det - alt som er - er i alt.

Gud skapte mennsket i sitt bilde - og dermed er vi alle Gud. Gud er oss og vi er Gud.

Gjenferd tror jeg er energien etter mennesker som på en eller annen måte ikke har forstått eller blitt fortrolig med at de er døde.

Når det gjelder UFO; hvorfor ikke? De har blitt observert ganske mange ganger, men det er ikke bare derfor jeg tror på det.

Vi kjenner til solsytemet vi lever i, men hva om det finnes andre solsystemer med andre planeter og andre livsformer som har kommet lenger enn oss... Jeg syns på en måte at det er litt arrogant å tro at vi er de eneste som fins, jeg... Uten at jeg kan begrunne det mer enn det. Det er bare synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror vi mennesker bare er en del av en større helhet. Tenk bare så komplisert mennesket, dyrene, jorden og universet er. Kan det være tilfeldigheter, eller et resultat av evolusjon?

Tenk hvor komplisert hver celle i menneskekroppen er. Og tenk på samspillet mellom alle cellene. Selv den dyktigste vitenskapsmann kan ikke gjenskape et menneske.

Akkurat som maurtuen er verden for maurene er jordkloden verden for oss. Jeg tror det finnes en annen verden også som vi ikke har evne til å "se".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liljedugg
Tror du på overnaturlige fenomener? Spøkelser? Ufoer? Gud?

Jeg har vanskelig for å tro på dette, men tror det kan finnes noe mer enn vi klarer å sanse.

Jeg tror ikke det er "overnaturlige" fenomener, men kaller det helt naturlig. Gud i religiøs betydning tror jeg ikke på. Religion er for stamme/klan-preget, og ens egen selvutvikling har liksom stanset på puppestadiet, styrt av ledere.

Ufo? Hvorfor ikke. Vi kan ikke tro vi er de eneste som eksisterer i det enorme universet. Og at noen er kommet lengre enn oss, virker ikke så merkelig.

Spøkelser? Nei, jeg vil ikke kalle det spøkelser. :ler: Heller energi positiv/negativ-ladet som er lagret på et sted, og som man kan merke som bilder/lyder etc.

Lista er jo lang, så jeg orker ikke skrive mer nå... Men jeg tror ikke på helvete heller. Hvis noe er preget av overtro, så er det slik skremselspropaganda for å få lydighet i rekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...