AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Jeg har alltid stusset på enten/eller-tankegang. Da av typen som f.eks:- Folk som velger å være edru på julebord fordi de vil ta avstand fra grøftefylla, eller velger å ta et "hvitt år" fordi det blir for mye fyll. Hva med å heller drikke moderate mengder?- Folk som sletter seg fra Facebook fordi de synes det tar opp for mye tid. Hva med å være på FB litt mindre?- Folk som selger sin smarttelefon og kjøper en "gammeldags" fordi de synes folk tilbringer for mye tid på telefonen og for lite med hverandre. Hva med å bruke smarttelefon med fornuft?Jeg synes det sender et bedre signal om man kan vise moderasjon og fornuft enn å måtte ha en enten/eller-holdning til ting. Hva tenker dere? Anonymkode: ec960...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Jeg tenker at du ramser opp en helt del teoretiske muligheter som lite gjenspeiler seg i praktiske virkeligheter i den støre delen av befolkningen. Anonymkode: 4d2a4...636
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Jeg tenker at du ramser opp en helt del teoretiske muligheter som lite gjenspeiler seg i praktiske virkeligheter i den støre delen av befolkningen.Anonymkode: 4d2a4...636Vil du utdype? Anonymkode: ec960...ad5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Jeg ser ikke noen særlig nytte av Facebook, så jeg bruker det ikke i hele tatt. Er jeg en ekstremist nå?Det å være på en side, eller den andre, eller i midten, avhenger av informasjonen du har som støtter din posisjon på skalaen. Om du er allergisk mot nøtter, så kutter du det ut helt. Du spiser ikke nøtter i "moderasjon". Jeg ser ikke noen grunn til å kutte ut drikking helt, ettersom jeg vet hva jeg tåler og overstrider aldri den grensen, gruppepress eller ei, jeg drikker ikke mer enn det. Om en person ikke kan stole på sin evne til å drikke, eller blir lett "offer" for gruppepress, da er det kanskje lurt å kutte ut helt.Det handler om å vite hvem du selv er som person og selv-disiplinering. Anonymkode: e3693...3dd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Jeg tenker kanskje det handler om et behov for å markere avstand til ting man oppfatter som problemer. En annen ting er at med f.eks. Facebook er det lett at man bare skal "sjekke en liten ting", og så blir man sittende der et par timer. Når det gjelder alkohol kan jeg jo bare snakke for meg selv, men når folk ser deg med et glass vin, har de ingen anelse om hvor mye du faktisk har drukket - ei heller om noen legger ut bilder av deg fra julebordet på Facebook. Ofte er det også lettere å stå imot presset som ofte er der ved å avstå helt Anonymkode: 2c1e7...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå