AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Kan katter (og andre dyr) bli forelsket, eller blir de bare kåte på hverandre, puler og stikker hver sin vei? Katten min har nemlig fått unger, men jeg har ikke merket at den har hengt med noen hannkatt her ute. Når man er forelsket ønsker man jo å være litt sammen med den man er forelsket i. Anonymkode: f824a...ef7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Nei, katter blir ikke forelsket. Katter har som regel ingenting med hverandre å gjøre utenom paringen, men det finnes selvsagt unntak med katter som former et form for vennskap. Men katter er ikke monogame. Anonymkode: 56807...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Men andre dyr er monogame. Svaner for eksempel, henger som regel sammen hele livet har jeg hørt, selv om det sikkert skjer samlivsbrudd der i gården også. Da kan de kanskje bli forelsket også? Anonymkode: f824a...ef7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Tror ikke dyr blir det man kan kalle forelsket. Hvertfall ikke katter. Ukastrerte hann- og hunnkatter omgås stort sett kun når de parrer, og parringen i seg selv er ganske brutal.Men de kan helt klart forme en form for vennskap, eller forhold hvor de steller hverandre, leker og gir av hverandres kroppsvarme. Det gjelder stort sett kastrerte katter, både hunn og hann, som ikke har like stort behov for å formere seg eller stige i rang. Anonymkode: f289f...f85
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 parringen i seg selv er ganske brutal.Anonymkode: f289f...f85Liker hunnkatte det, eller er det voldtekt? Anonymkode: f824a...ef7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Det er ikke voldtekt, hunnkatten jager bort hannkatten hvis hun ikke vil. Han får ikke parre før hun faktisk er med på det. Men etter det jeg har lest så er den del "nupper" på hannkattens penis som gjør vondt, og det er derfor hun skriker og klabber etter ham (og derfor at f.eks rasekattoppdrettere anbefaler at rommet kattene skal parre seg i bør inneholde en hylle eller tilsvarende hannkatten kan hoppe opp på etterpå for å komme seg bort). Anonymkode: 56807...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 "nupper" på hannkattens penis som gjør vondtAnonymkode: 56807...e3eSnodig. Evolusjon feil much? Anonymkode: f824a...ef7
Gjest Belle âme Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Snodig. Evolusjon feil much?Anonymkode: f824a...ef7Nei, det er for at hoa skal på eggløsning, slik at det blir kattunger.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Pingviner er monogame. Noen ganger når de mister ungen sin så står de fortsatt sammen, og stjeler en fra et annet par. Kanskje ikke så romantisk men... Anonymkode: 1a3d0...fff
Tinuwiel Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Jeg har 2 kastrerte hankatter som jeg er på nippet til å tro er kjærester. De går sammen, sover sammen, vasker hverandre, spiser sammen og klenger konstant på hverandre. Skjønner ikke helt hvorfor akkurat disse to har blitt sånn, men de har være uadskillelige i over 2år😊 de andre 5 kattene viser ikke noen spesiell omtanke eller kjærlighet til noen andre enn seg selv...
Gjest Badebuksa Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Kan katter (og andre dyr) bli forelsket, eller blir de bare kåte på hverandre, puler og stikker hver sin vei? Katten min har nemlig fått unger, men jeg har ikke merket at den har hengt med noen hannkatt her ute. Når man er forelsket ønsker man jo å være litt sammen med den man er forelsket i.Anonymkode: f824a...ef7jeg fikk en bukett med blomster en gang av en katt, men den sa ikke noe om forelskelse da. Skrøt bare av støvlene og hatten sin.
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Pingviner er monogame. Noen ganger når de mister ungen sin så står de fortsatt sammen, og stjeler en fra et annet par. Kanskje ikke så romantisk men...Anonymkode: 1a3d0...fffPartners in crime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå