AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 hei, jeg har akkuratt hatt min første runde med Jillian 30-day shred! Synes det var steintungt, men spørsmålet mitt er: fungerer det? Jeg har allerede lagt om kostholdet, kuttet ut sukker og slikt, men er 20 min trening hver dag nok? Går en del turer i tillegg. Greia er nemlig at jeg er veldig travel, så tenkte 20-30 min var supert. Noen som har prøvd dette? Jeg ble gjennomsvett og kjempesliteen av det, men fungerer det? Anonymkode: 2bcb1...5f4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Målet mitt er foresten å gå ned ca 5 kilo, og kanskje stramme opp litt. det burde vel ikke være rakettforskning?bor i en liten bygd med ett treningsstudio, som er overfyllt av 16-20-åringe gutter som pumper jern. Lite fristende å gå dit som 30-år gammel dame... Senteret et veldig lite og trangt. Anonymkode: 2bcb1...5f4
Rainbow Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 (endret) Det var det som fikk meg igang med trening høsten 2011. Jeg tok det annenhver dag, for jeg orka ikke mer enn det. Jeg la også om kostholdet, gikk vel ned seks kilo eller noe. Så ja, det funker, og er en perfekt start!Jeg har siden utelukkende trent hjemme med videoer, jeg syns treningssenter er styr, og liker å bestemme når jeg skal trene selv, og kunne gjøre det med det samme jeg står opp. Jeg syns Jillian er litt ensformig, og at det ble kjedelig å gjøre det samme hver dag. Men det er takket være henne at jg nå er treningsnarkoman.Nå trener jeg mest beachBody-videoer. Du kan jo google disse? (eller jeg kan finne linker om du vil)De jeg har fulgt er Insanity, Focus T25, 21 Day Fix, 21 Day Fix Extreme, Insanity Max 30, les Mills Combat, Asylum volume 2 og nå holder jeg på med Cize. Har også tatt to mnd av P90X3, men der ble jeg så lei av han treneren at jeg måtte gjøre noe annet. Noen ganger bare setter jeg sammen mine egne treningsuker etter hva jeg kunne tenke meg å gjøre, men jeg liker best å følge programmer der det står hva jeg skal gjøre hver dag. Og sånn sett er Shred en bra start på å komme inn i en sånn rutine.21 day fix-videoprogrammene er veldig fine, en trener som har mye kunnskap om styrke, og programmet er litt mer oppdatert enn Jillian, syns jeg, 30 day shred er gammel. (21 day fix er også fin hvis man skal lære å spise riktig) Jeg har gjort mye andre Jillian-ting før også, som Ripped in 30, "banish fat, boost metabolism" og "no more trouble zones". Men jeg foretrekker Shaun T som trener, fordi han presser meg til det ytterste.Jeg liker nå best trening jeg blir veldig pressa og utfordra på, bootcamp, HIIT etc. Men Cize er faktisk dansing, og jeg blir kjemepsliten av det også, fordi det er helt annerledes, kanskje. Jeg har totalt gått ned ca 15 kilo, fått muskler, og blitt fornøyd med den jeg er. Jeg gikk fra å være LAT og usunn til sprek og sunn. Bare med å trene hjemme og jogge ved siden av innimellom. Det siste året har jeg knapt jogga, med unntak av å være med på noen korte løp, det har vært mest video. Det neste jeg skal ta blir nok Hammer and Chisel, som kommer ut i disse dager.Så, ja, hjemmetrening funker, og det motiverer meg masse!!Ps: Du spurte om det holder. Ja, det gjør det. De aller fleste av programmene jeg har tatt har halvtimesøkter. 21 day fix og 21 day fix extreme, focus t25 og insanity max 30 (som er Syykt hardt, men gøøøy!) er alle bare en halvtime. Du går hardt ut, og jeg brenner gjerne mellom 300-400 kcal. Endret 3. desember 2015 av Rainbow 1
Sølvrosen Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Jeg ble strammere i den tiden jeg drev på med det, men desverre hadde jeg ikke nok styrke i håndleddene til å gå over til del 2 så jeg gikk lei og falt av. Tren litt pushup på siden, så går det kanskje bedre med deg.Jillian har senere gått ut og sagt at det er viktig å ha hviledager selv om hun ikke nevner det på videoene. 1-2 ganger i uka bør du la kroppen hvile.Dette går sikkert bra, og du trenger ikke bekymre deg for at det ikke er tungt nok. Min veldig godt trente mann trente med meg en gang på del 2, og måtte avbryte fordi det rant for mye svette ned på gulvet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå