Gå til innhold

Svigersøster prøvde brudekjolen min!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg seriøst fått nok og kommer til å eksplodere snart. Svigers har blandet seg inn i alt som har med bryllupet å gjøre. Vi har måtte utsette pga sykdommen min og det ble selvfølgelig ikke tatt godt i mot. Kunne ikke jeg bare tatt meg sammen og hatt bryllupet til sommeren har jeg fått høre. Men det er ikke det verste. 

Brudekjolen er kjøpt og min kjære hentet og hadde den i bilen sin. Søstra lånte bilen og fant den der. Tok den med seg hjem og prøvde den og la ut bilder på flere sosiale medier. Min kjære ser ikke hvor feil dette er og jeg har ikke krefter til enda en krangel. Nesten så jeg så får lyst til å be henne kjøpe kjolen så kjøper jeg en ny en. Alle har sett den nå og på henne.  Ikke meg. 

Endret av Hjertehåp
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde hun virkelig det? Hvordan reagerte folk på sosiale medier/der hun la ut bildene da? Håper noen med krefter til det filleristet henne litt! 

Jeg har ikke så mye råd, da jeg er litt konfliktsky selv, men syns jo at din kommende ektemann bør forstå hvorfor det ikke er greit å tjuvlåne andres klær, for ikke å snakke om brudekjole (??!!) for så p legge ut bilder av den på sosiale medier. Dermed bør han også ta den praten med svigerinnen din. 

Uff, håper nesten at du har råd og tid til å kjøpe deg ny kjole hvis det er riktig for deg, eller at du kan bære den med stolthet og vise hvor mye flottere du er i kjolen enn wannabe-brura!

• Liker 25
Skrevet

Hun har bare fått masse likes og fine kommentarer. Folk skjønner ikke at den er min. Tror den er hennes selv om hun ikke planer om å gifte seg. Jeg er selv konfliktsky og tenker at jeg ikke vil starte forholdet mitt med dem med krangel. Men den er går virkelig ikke på meg. 

Forloveden min er så naiv og ser ikke at det søstrene hans gjør er feil. Hadde jeg gjort ting de hadde gjort så hadde jeg blitt satt grundig på plass men de slipper unna med alt. Jeg er så lei. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke råd til å kjøpe ny uten at hun kjøper den og jeg får kjøpt ny med de pengene jeg eventuelt får av henne. Men et annet problem er at jeg også har brukt mye tid å krefter på å finne drømmekjolen og nå fant jeg den og hun ødela det for meg. Jeg ser ikke for meg å gifte meg i en annen kjole på et vis. 

Skrevet

:hakeslepp::hakeslepp:
Shit, hvis noen hadde gjort det med kjolen min hadde det blitt månelyst!! En ting er at det er DIN (dyre fine spesielle) kjole, en annen er at brudgommen ikke skal se kjolen før bryllupet. Fy fader altså. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, spesielt siden du ikke er i form. 

Ta en snakk med svigersøster i en rolig tone og fortell at du ble lei deg for nå føles ikke kjolen spesiell lenger da du ville at det skulle overraske? Uansett tror jeg du må sette grenser for deg selv, ellers vil du få et helt liv med slik oppførsel. Du skal tross alt giftes inn.

• Liker 33
Skrevet

Lite kult å gå opp kirkegulvet og reaksjonen du får er "er ikke det *** sin kjole?/oi har de samme?" eller noe lignende...eller enda verre, at din kjære tenker det.

:angry:

sorry, jeg kjenner jeg bare blir så frustrert her.

• Liker 24
Skrevet

Min kjære vet at det er min kjole da han var med meg og valgte. Vi var veldig utradisjonelle. En del av meg sier la det passere for jeg vet hvor jævelig de kan bli mot meg og jeg kommer til å bli kjerringa til broren dems. Totalt utstøtt resten av livet. 

Skrevet

Min kjære vet at det er min kjole da han var med meg og valgte. Vi var veldig utradisjonelle. En del av meg sier la det passere for jeg vet hvor jævelig de kan bli mot meg og jeg kommer til å bli kjerringa til broren dems. Totalt utstøtt resten av livet. 

hmm..allikevel. Det høres ikke ut som svigers respekterer deg. Jeg ville satt meg ned og snakket med dem. Si at du gleder deg til å bli en del av en så fantastisk familie (ja det er lov til å smøre på, folk tar kritikk bedre med smiger), MEN at du ble skuffet over at hun prøvde kjole din uten å spørre. Du kan også nevne at du skulle gjerne giftet deg i sommer, men at du ville være frisk og være i stand til å feire slik som bryllup skal feires! Et bryllup med deres utrolige sønn fortjener en brud som er der 100%!

Hvis det ikke funker ville jeg bare brukt jernhånda og satt grenser. Hadde ikke orket et helt liv med så lite respekt og forståelse. Snakker av erfaring...her er det ikke så god stemning da de selv ikke skjønner problemet. Men jeg treffer dem heller sjeldent enn å bli tråkket på!

• Liker 7
Skrevet

Veldig usmakelig gjort av henne, men ikke la det ødelegge for deg. Hvis dette er drømmekjolen så bruker du den som planlagt, og ber henne fjerne bildene fra sosiale medier. Du kommer til å skinne uansett!

Anonymkode: 91c8d...cc1

• Liker 12
Skrevet

Veldig usmakelig gjort av henne, men ikke la det ødelegge for deg. Hvis dette er drømmekjolen så bruker du den som planlagt, og ber henne fjerne bildene fra sosiale medier. Du kommer til å skinne uansett!

Anonymkode: 91c8d...cc1

Syns faktisk hun kledde den bedre enn meg så hele opplegget har gjort meg usikker på alt. 

• Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg må nesten gratulere deg TS og jeg ser frem til masse tråder i fremtiden som handler om problemer med svigerfamilien. Du er nå på tur å gifte deg med en mann som ikke kommer til å støtte sin kone fordi han ikke har ryggrad nok til å stå mot sin familie. Jeg håper virkelig det er verdt det, fordi dette kommer aldri til å forandre seg. Masse lykke til! 

Skrevet

Jeg ville sagt til den tafatte samboeren din at han har å snakke med sin søster om dette, be henne fjerne alle bildene og si unnskyld til deg. Ellers vil ikke du gifte deg. Jeg ville i hvert fall mistet ALL lyst på noe som helst bryllup med en så tafatt "mann". 

Anonymkode: 62baf...443

• Liker 33
Skrevet

Fikk virkelig vondt i magen over det du forteller!! Det er ikke sant??!!! Hvem er så lite intelligent? :o :o 

Nei ts, dette er noe av det verste jeg har lest.... og jeg skjønner at du reagerer slik du gjør! At mannen din ikke ser det, eller generelt at svigerinnen føler dette kan forsvares er helt utrolig!

Dette må du få sagt ifra om. Ligger bilde fremdeles på sosiale medier? Jeg tror jeg hadde vært så sint at jeg hadde anmeldt henne for tyveri av kjolen. :P Bildet må ned snarest om det er der ennå, og du burde virkelig sette ned foten og forklare hvor sårende og ødeleggende det hun gjorde var. 

Er det eventuelt mulig å selge den, for så å kjøpe en annen? Kjipt å spørre deg om egentlig... Det var DIN kjole og hun burde virkelig tenkt seg bedre om før hun gjorde det. :( 

Anonymkode: b95bd...ca3

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg seriøst fått nok og kommer til å eksplodere snart. Svigers har blandet seg inn i alt som har med bryllupet å gjøre. Vi har måtte utsette pga sykdommen min og det ble selvfølgelig ikke tatt godt i mot. Kunne ikke jeg bare tatt meg sammen og hatt bryllupet til sommeren har jeg fått høre. Men det er ikke det verste. 

Brudekjolen er kjøpt og min kjære hentet og hadde den i bilen sin. Søstra lånte bilen og fant den der. Tok den med seg hjem og prøvde den og la ut bilder på flere sosiale medier. Min kjære ser ikke hvor feil dette er og jeg har ikke krefter til enda en krangel. Nesten så jeg så får lyst til å be henne kjøpe kjolen så kjøper jeg en ny en. Alle har sett den nå og på henne.  Ikke meg. 

Åja, for en kriiiiiiiiise! Bli voksen.

Anonymkode: e3ffe...426

• Liker 2
Skrevet

Fy faen for en svigerfamilie...er sjokkert..at det er mulig å være så respektløs. Synes synd på deg som skal gifte deg inn i denne familien. 

Anonymkode: 41d14...489

• Liker 16
Skrevet

Jeg lot ingen prøve noe av det jeg skulle ha. Selv ikke tiaraen, gifteringen eller skoene. Kun forlover og mamma så noe av dette før bryllupet. 

At din mann ikke støtter deg synes jeg er veldig sårt på fine vegne. Han burde reagert med å si fra til henne om at bilde skal ned, og at hun virkelig har bearbeiding å gjøre i relasjon til deg fremover. 

Jeg tror jeg hadde mistet lysten til å gifte meg inn i den familien, helt ærlig... 

• Liker 10
Skrevet

Åja, for en kriiiiiiiiise! Bli voksen.

Anonymkode: e3ffe...426

Hmmm.. Nei, jeg kan ikke se at dette IKKE skulle være noe å reagere på. Det svigerinnen har gjort er grusomt respektløst!

• Liker 16
Skrevet

Det er det frekkeste!! Noe så usmakelig. Du bør absolutt ikke la dette passere. 

Anonymkode: e8085...a44

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke råd til å kjøpe ny uten at hun kjøper den og jeg får kjøpt ny med de pengene jeg eventuelt får av henne. Men et annet problem er at jeg også har brukt mye tid å krefter på å finne drømmekjolen og nå fant jeg den og hun ødela det for meg. Jeg ser ikke for meg å gifte meg i en annen kjole på et vis. 

Men hun har jo ødelagt din opplevelse med denne kjolen. Dersom det var meg hadde det vært helt utenkelig å gifte meg i den kjolen. 

For en svigerfamilie! Og for en tafatt mann du har! Jeg hadde mistet helt lysten til å gifte meg inn i den familien. Respektløs oppførsel, og det verste er at de ikke innser det selv engang. Da kan du heller ikke forvente at denne oppførselen kommer til å endre seg. 

Anonymkode: e8085...a44

• Liker 7
Skrevet

Jeg haddE ikke likt det eller klart å legge det helt bak meg. Hadde det vært meg hadde jeg solgt kjolen og funnet meg en annen. Lite voksen oppførsel, men kjolen hadde blitt "ødelagt" for min del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...