AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Jeg vet at Ibux skal være best mot menstruasjonssmerter(?), men hva med feber, hodepine og tannverk? Er det Paracet eller Ibux som bør være førstevalg da? Noen "regel" på dette? Anonymkode: b73e0...f1d
teit1 Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 feber og hodepine - paracet Leddsmerter, generelle smerter på kroppen fysisk - ibux 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 feber og hodepine - paracet Leddsmerter, generelle smerter på kroppen fysisk - ibux Takk Anonymkode: b73e0...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Ved kun feber er det best med hvile og vann. Feber er kroppens måte å bli kvitt viruset som herjer, og det feberen blir ikke raskere borte ved smertestillende; det hjelper mot smerte hovedsakelig. Uansett; jeg bruker både ibux og paracet når jeg har hodepine og leddsmerter. Kjenner ingen forskjell egentlig. Anonymkode: 48431...d69
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Jeg syns Paracet er så store, så jeg bruker alltid Ibux Anonymkode: 889f5...105
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Bruker Ibux ved ledd eller muskelsmerter, tannverk, nå som jeg ammer, bruker jeg det også mot migrene (hjelper lite, men får meg i hvert fall til å slappe av litt. Bruker høy dose i disse tilfellene). Paracet bruker jeg ved forkjølelse, vanlig hodepine og ved feber. Min ene datter får Ibux ved feber, Paracet har ikke så god virkning på henne når tempen bikker over 40.Jeg kan finne på å blande medikamentene ved influensa eller ved magesmerter (menssmerter ol.). Anonymkode: c6207...b61
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Bare husk at Ibux kan gi magesår, og at Paracet derfor bør være førstevalget ved bruk av reseptfrie smertestillende, spesielt når det trengs flere ganger over en kort periode (influensa f-eks). Anonymkode: 28049...0ee
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Paracet bruker jeg som støttemedikament ved siden av cataflam når jeg har menssmerter. Jeg har ikke ibux engang jeg. Bruker alltid paracet Anonymkode: 0c8a4...c68
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Snakk med apotek, evt lege. Vi er ikke kompetente til å svare på dette. Anonymkode: c9bb3...cde
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Vi har forskjellige kropper og respondere forskjellig på medikamenter. På noen så vil NSAIDS som ibux, voltaren, naproxen ol fungere bedre enn paracetamol på alle type smerter. Men NSAIDS er helt klart best mot menstruasjonssmerter hos de aller fleste også tannpine og leddsmerter virker NSAIDS godt mot. Paracetamol brukes som regel mot hodepine og feber og er som regel også førstevalget. Men andre kan respondere dårlig på paracetamol og må bruke f.eks Ibux mot feber og hodepine. Alle medikamenter har bivirkninger, NSAIDS er bla tøft for magen og kan gi magesår ved inntak over lengre tid. Astmatikere skal også være forsiktig med NSAIDS, da det kan gi forverring av astmasymptomer og i verste fall astmaanfall. Anonymkode: 15e0b...942
fresia Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 jeg bruker ibux mot hodepine og andre smerter. paracet har ingen effekt på meg. bruker veldig sjeldent smertestillende da..
Gjest Citronella Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 Naproxen er beste valg ved menstruasjonssmerter.Ibumetin og Paracetamol gir sammen en synergieffekt som f.eks er effektive mot tannsmerter og smerter i ledd/muskler.Mot hodepine kan et koffeinpreparat være mer effektivt enn overnevnte medikamenter.MEN. Snakk med lege eller apotek. Alle disse har bivirkninger og særlig Ibumetin og Naproxen kan gi problemer med mage, og i verste fall magesår. Paracetamol i større doser enn anbefalt kan gi leverskade. Kort fortalt. Selv om medikamenter er reseptfrie skal man bruke de med varsomhet.
Jerry Lee Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Jeg bruker en til to av hver ved smerte. Ble anbefalt det av både lege og apotek.
Jerry Lee Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 Snakk med apotek, evt lege. Vi er ikke kompetente til å svare på dette.Anonymkode: c9bb3...cdeMen vi er kompetente til å fortelle hva som virker best for oss. Kanskje det kan hjelpe andre, og. ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå