Gå til innhold

Hva er målet i livet ditt/deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rett forum, men prøver å poste her.

Hva er målet i live ditt/deres? Hvordan vil du ha det? er høy utdanning viktig, mange venner og mye penger? Trening? Hvor mange barn? osv. Fortell, interessant å høre om :-)

Anonymkode: 93c4a...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målet mitt i livet er å bli et så godt og lykkelig menneske som mulig, å være ''vellykket'' er ikke så viktig for meg lengre. Når det gjelder utdanning vil jeg ha en trygg utdanning som jeg kan trives med å jobbe innenfor. Går nå Grunnskolelærerutdanning, og vurderer å ta Master i spesialpedagogikk når jeg er ferdig med disse årene. Mange venner vil jeg ikke ha, men familie er viktig for meg. Jeg vil ha så mye penger at jeg klarer meg, men jeg har IKKE lyst på mye penger, jeg tror ikke jeg hadde likt å ha mye penger. Slik som vi har det nå er helt greit økonomisk. Jeg vil ha minst 4 barn til sammen, ingenting gjør meg mer lykkelig enn barn. Tidligere var det veldig viktig for meg hva folk tenkte om meg, hvordan de oppfattet meg, at jeg hadde det ryddig og fint og gode karakter og så videre. Typisk ''flink pike syndrom''. Litt overfladisk, rett og slett, men sannheten var at jeg hadde det så bra og var så lykkelig at det materielle og det som egentlig ikke betyr noe var det eneste jeg kunne ønske meg mer av. Så ble livet mitt satt i perspektiv, heldigvis og uheldigvis, og jeg fikk et annet syn på hva som var viktig for meg å oppnå i livet.

• Liker 1
Skrevet

Mitt mål, eller rettere sagt ønske, er å holde meg noen lunde frisk, slik at jeg kan jobbe, trene, feriere og leve et ellers nokså normalt liv. 

Anonymkode: 714e1...73b

• Liker 1
Skrevet

Mitt mål, eller rettere sagt ønske, er å holde meg noen lunde frisk, slik at jeg kan jobbe, trene, feriere og leve et ellers nokså normalt liv. 

Anonymkode: 714e1...73b

Dette er mitt mål også. Men jeg vil etterhvert ha meg dame og kanskje noen bebiser.

Skrevet

Målet mitt er å komme meg igjennom småbarnsfasen og kjipt arbeidsliv på best mulig måte, slik at jeg kan komme frem til gulroten i livsløpet: Pensjonisttilværelsen! Da skal jeg reise, nyte livet, sitte på en balkong i et varmt strøk og drikke vin og røyke en feit sigar i deilig sjøbris... :-P

OK, så var dette satt litt på spissen. Men jeg skal ikke nekte for at jeg ser fram til å få en litt roligere livssituasjon etter hvert, det er stritt med to små barn og full jobb som krever mye. Og jeg er nok litt lat av natur....Jobber mye med å glede meg over småting i A4-husmor-hverdagen, se det fine i det enkle.

Anonymkode: 58ef3...061

• Liker 4
Skrevet

Målet mitt er å ligge på dødssengen og ikke angre på noe jeg har gjort eller ikke gjort. Jeg vil ha en jobb jeg trives med og hvor jeg utfordres og utvikles uten å måtte jobbe 20 timer om dagen. Jeg vil dele livet mitt med noen jeg kan utvikle meg med. Barn? Vet ikke enda. 

• Liker 1
Skrevet

Mitt mål er egentlig at dagen i dag skal bli en god dag. Man vet ikke hva som skjer i morgen, så ta aldri dagen i dag for gitt. Målet med dagen er at alle i huset, både store og små, skal legge seg om kvelden med et smil.

Ellers så er målet mitt i livet egentlig bare at vi skal ha det bra. Med vi så tenker jeg først og fremst på barna, meg selv og mannen min. Jeg ønsker at barna mine vokser opp og føler seg tilfreds med livet de har hatt frem til de skal stå på egne ben. Etter det har jeg ikke en like stor rolle i livet deres, og dermed er de sin egen lykkes smed. Rollen min som mamma kommer aldri til å være over, men det er klart man får en annen hverdag med barna ute av huset. Da skal jeg bare fortsette å kose meg med mannen og nyte livet slik jeg gjør nå (forhåpentligvis med f.eks mindre økonomiske bekymringer). 

Jeg har materialistiske mål i livet også, men dette er de overordnede målene mine. De viktigste målene.

Skrevet

Tror målet mitt er å bo i ulike land, bli kjent med nye kulturer (gift med en utlending), oppdra barna, sjonglere karriere og familieliv. Utfordres av ny kultur, språk, jobb og kunne tilpasse meg nye situasjoner. Finne meg selv kanskje? Så tipper jeg at det kommer en del utfordringer og nye situasjoner som jeg må tilpasse meg. Gi slipp på det gamle og å endres gjennom å oppleve nye ting, gå utenfor komfort sonen. Vil si at livet mitt ikke har vært så veldig forutsigbart, så det spørs om vi kommer til å finne en stabil tilværelse eller om det kommer til å endre seg store deler av livet.

• Liker 1
Skrevet

Get rich or die trying! Neida, joda :P

Anonymkode: 89ca2...474

• Liker 1
Skrevet

Målet med livet mitt er å være fornøyd med den tilværelsen jeg har. Sette pris på de små tingene og menneskene i livet mitt. Jeg vil gjøre det som er rett for meg og familien min, og drite i hva andre mener er det rette å gjøre. Leve slik at vi får det godt sammen. 

Jeg synes fortsatt at det krever mye arbeid fra min side å være fornøyd med det jeg har og der jeg er nå. Jeg er alt for god til å leve i fremtiden og å vente på det som skal komme, og å ønske det som er forventet av meg heller enn det som jeg får glede av. Det er derfor mine livsmål er som de er. Jeg skal lære av mannen min, han trives nesten uansett hvor han er i livet. :)

• Liker 1
Skrevet

jeg ønsker å lære og aksepterer meg selv fullt ut. Stå for de valgene jeg har tatt tidligere og ikke angre og ønske ting annerledes. Jeg ønsker trygghet for barnet mitt (og et par barn til). Et yrke jeg trives med (er i gang) og en økonomisk situasjon som er så stabil at den ikke skaper hodebry hver dag. Jeg vil gjerne ha en kjæreste og gifte meg men om det er et mål vet jeg ikke. Jeg vil finne lykke i de små øyeblikkene. Også skal jeg en gang reise til Buenos Aires og danse tango😉

Gjest Aucaman
Skrevet

Utopi: Ha mulighet til å gjøre alt som faller meg inn. Hadde jeg kunnet agere på impuls hadde jeg tilbragt en sommer med å kysse elger i Sverige, vært på backpacking gjennom Aserbajdsjan, bodd på Færøyene (bare for å se hva faen de driver med der borte) i ett år, bodd på Svalbard nå, startet, drevet og solgt min egen business, jobbet frivillig, vervet meg til fremmedlegionen, eid travhest, ponni, tjue kaniner og to hunder, restaurert et småbruk, drevet med kampsport, hatt mitt eget mikrobryggeri, drevet en avis som baserer seg utelukkende på dyptgående journalistikk, startet et kommunikasjonsbyrå og hatt venner i hver eneste verdensdel (venner hadde egentlig vært nok uavhengig hvor de var).

Realistisk: Unngå å dø i en brann.

Skrevet

Jeg vil kjøpe meg en Porsche. 

• Liker 1
Skrevet

Har ingen mål. Det er ingenting som jeg har spesielt lyst til.

Anonymkode: 88c25...5de

• Liker 2
Skrevet

Mine mål: skrive 1 bok, eie en restaurant, bli rik.

Skrevet

Siden jeg nå har nådd bunnen så er veien bare oppover. Målet mitt er å oppdra tre fine gutter til å bli skikkelige menn slik pappaen sin ikke klarte å komme i nærheten av.  Faenskapet får ennå gå fritt mens vi er på et hemmelig sted.  

Anonymkode: 9dabe...276

• Liker 1
Skrevet

Målet mitt er å ha et godt liv og gjøre det jeg vil - og å hele tiden bli bedre i det.

• Liker 1
Skrevet

Har svært få planer. Skal ha fast jobb, leilighet, bil og kanskje en katt etter hvert. Har fagbrev og kommer ikke til å ta høyere utdanning.Har ikke lyst på barn og tror ikke det kommer til å skje noen forandring der. Er ikke sikkert jeg kommer til å leve så lenge heller, så gidder ikke å få unger kun for å ha noe å gjøre når jeg blir gammel.

Skrevet

Har ingen spesifikke planer og ideer om hvordan framtiden skal se ut unntatt at jeg har barna i mine armer og mannen ved meg. Mitt mål er å vare lykkelig og at min familie er/blir lykkelig :)

Skrevet

Hadde alltid et mål om å flytte vekk fra Norge, det har jeg gjort, og om jeg fortsetter å trives like godt her så vil jeg gjerne bli her. Er lykkeligere nå enn jeg har vært noen gang tidligere.
Fortsette å reise
Få meg en jobb jeg liker
Ingen barn, men bikkje. Gjerne flere.
Hus engang?

Er litt vanskelig for meg å "planlegge" sånn, trives ganske greit med å bare følge med på hva livet gir meg foreløpig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...