MariaHP Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 sønnen min begynner i barnehage i januar. Hva slags klær og utstyr burde han ha?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Vinterdress, vintersko, ull som mellomlag, ullundertøy, god lue, hals, ulike votter, regntøy og støvler (vi bruker Dock Boots og foret regntøy nå), skiftetøy. Anonymkode: 6e88a...6e1
Semydfe Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 I tillegg til det ab over skriver, så vil jeg også foreslå fleecedress, tøfler og drikkeflaske. Vi bruker fleece når det ikke er så veldig kaldt og ull når det er kaldt. Ha gjerne flere varianter av votter, luer og halser. Alt etter vær og temperatur. Husk også nok skiftet til å ha i bhg: myke ogfunksjonelle. Vi bruker nesten bare ullundertøy inne I bhg nå om dagen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Hvilken fantastisk barnehage er det han skal begynne i? her nekter (dritt) barnehagen fullstendig å la barna begynne annet enn i august. Hey, kan ikke engang betale for plassen og utsette bhgoppstart fordi "plassen må brukes og ikke kan stå tom". Er så sint på det idiotiske systemet der. Skulle vært flere barnehager som tillot oppstart når som helst. Vel, uansett...vinterdress (dobbelt opp) vintersko (dobbelt opp), votter, lue, ullundertøy, tykkere ulldress, skiftetøy til bhg, matboks. Vårklær kan du kjøpe i mars/april Anonymkode: f692b...6e1
MariaHP Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2015 Takk for mange flotte svar! Trenger han sko før han begynner å gå? Jeg har sånne vanntette "poser" med for inni til å ha på føttene. Er det bra nok i første omgang?
MariaHP Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2015 Hvilken fantastisk barnehage er det han skal begynne i? her nekter (dritt) barnehagen fullstendig å la barna begynne annet enn i august. Hey, kan ikke engang betale for plassen og utsette bhgoppstart fordi "plassen må brukes og ikke kan stå tom". Er så sint på det idiotiske systemet der. Skulle vært flere barnehager som tillot oppstart når som helst. Vel, uansett...vinterdress (dobbelt opp) vintersko (dobbelt opp), votter, lue, ullundertøy, tykkere ulldress, skiftetøy til bhg, matboks. Vårklær kan du kjøpe i mars/aprilAnonymkode: f692b...6e1Dette er den eneste barnehagen som hadde ledig plass her i byen. Har lest litt om den nå i ettertid og det står både negative og positive ting om den! Satser på at den er bra da! Vi var heldige! Jeg har ringt å purra på de som har med barnehageplasser å gjøre flere ganger. Hadde jeg ikke gjort det så ville han ikke fått plass..
MammaSvarDa Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Takk for mange flotte svar! Trenger han sko før han begynner å gå? Jeg har sånne vanntette "poser" med for inni til å ha på føttene. Er det bra nok i første omgang?Jeg ville har kjøpt sko fordi de sitter bedre på foten når han krabber ute. Blir fort kald og våt om de faller av. Til vårt barn på småbarn har vi Yttertøy:En fleecedress, fleecegenser og bukse, strikket ullbukse, strikket ullgenser, bomullslue, lue i ull uten hals og ei ullue med hals (anbefaler kivat) , hals i ull, vanntett vinterlue, regnvotter, vintervotter, strikket ullsokker, regnsett (kjenn gjerne etter at regntøyet er mykt så det er lett å bevege seg), vintersko og støvler, vinterdress.Innetøy: ett sett genser og bukse i bomull, og ett sett i ull, bomullsokker, tynne ullsokker, tykkere ullsokker, Annet: drikkeflaske, sekk med sitteunderlag, matboks, kuldekrem, pakke med bleier, bleiekrem. Om barnet skal sove i barnehagen er det lurt å ha ei vogn stående med voksiposeI begynnelsen vil jeg anbefale å ha en bamse med hjemmefra liggende på plassen/i vogna som barnet kan få om han savnet mamma veldig en dag. Det kan sikkert se ut som vi har mye liggende og dere trenger ikke å kjøpe inn alt med en gang, man finner fort ut hva man har og ikke har behov forHusk også å merke ALT med navn. Strykefrie navnelapper er supre på matboks og drikkeflaske. De sitter også godt om du fester de på vaskelappen i klærne og ikke i selve tøyet
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Takk for mange flotte svar! Trenger han sko før han begynner å gå? Jeg har sånne vanntette "poser" med for inni til å ha på føttene. Er det bra nok i første omgang?Hadde hatt poser til han kan gå. Når det er kaldt ser jeg at de minste sitter mye i vogn om de er ute. Anonymkode: 6e88a...6e1
MariaHP Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2015 Jeg ville har kjøpt sko fordi de sitter bedre på foten når han krabber ute. Blir fort kald og våt om de faller av. Til vårt barn på småbarn har vi Yttertøy:En fleecedress, fleecegenser og bukse, strikket ullbukse, strikket ullgenser, bomullslue, lue i ull uten hals og ei ullue med hals (anbefaler kivat) , hals i ull, vanntett vinterlue, regnvotter, vintervotter, strikket ullsokker, regnsett (kjenn gjerne etter at regntøyet er mykt så det er lett å bevege seg), vintersko og støvler, vinterdress.Innetøy: ett sett genser og bukse i bomull, og ett sett i ull, bomullsokker, tynne ullsokker, tykkere ullsokker, Annet: drikkeflaske, sekk med sitteunderlag, matboks, kuldekrem, pakke med bleier, bleiekrem. Om barnet skal sove i barnehagen er det lurt å ha ei vogn stående med voksiposeI begynnelsen vil jeg anbefale å ha en bamse med hjemmefra liggende på plassen/i vogna som barnet kan få om han savnet mamma veldig en dag. Det kan sikkert se ut som vi har mye liggende og dere trenger ikke å kjøpe inn alt med en gang, man finner fort ut hva man har og ikke har behov forHusk også å merke ALT med navn. Strykefrie navnelapper er supre på matboks og drikkeflaske. De sitter også godt om du fester de på vaskelappen i klærne og ikke i selve tøyettakk for et godt svar! 😊 Tenkte å ønske meg mye av dette i julegave! Sånn sett er det greit at barnet begynner i barnehage rett etter jul 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå