Gå til innhold

Akutt senebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde eksamen i dag, hvor man må skrive for hånd. Det viste seg at jeg hadde tatt med meg feil type penn, så jeg hadde problemer med at den skulle nå igjennom til blåkopien- jeg måtte derfor trykke ekstremt hardt på alle de 20 sidene jeg skrev på 3,5 timer. Jeg slet åpenbart under selve eksamenen med smerter i fingre og håndledd. Nå utover kvelden begynner smerten å bli uutholdelig. Smerten har flyttet seg og ligger helt øverst på overarmen, rett under skulderen og i selve muskelen i skulderen. Jeg har svært nedsatt bevegelsesevne, jeg klarer ikke rette armen rett ut da smerten er for stor, og jeg kan absolutt ikke lene meg på den. Kan dette være en akutt senebetennelse? Er dette isåfall noe jeg burde sjekke opp i, eller holder det med hvile? Har selvfølgelig ikke tid til å hvile særlig, da jeg har to eksamener til før jeg får tatt ferie..

Setter pris på alle innspill, da smertestillende ikke har gjort noen forskjell og jeg ser for meg en relativt søvnløs natt.

Anonymkode: ee136...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et par ibux eller paracet, de er lett betennelsesdempende. Jeg tror armen først og fremst trenger hvile, da du sikkert har anstrengt senene veldig, men om det varer bør du gå til legen så du kan få skrevet ut litt sterkere betennelsesdempende. Det er en reseptfri krem du kan prøve å smøre på også, voltarol tror jeg den heter, den funker litt. 

Jeg vet det er helt forferdelig vondt, men stort sett er hvile det beste altså :) jeg har pleid å ha støttebandasje på håndledd/underarm, da er man mer obs på når man bruker armen, og man slipper å krangle med folk om de vil du skal løfte noe for dem. :P 

Anonymkode: 3df0d...287

Skrevet

Glemte å legge til; om det varer kan du få legeerklæring på det, så kan du sikkert få skrive på pc på eksamen, og kanskje en halvtime ekstra eller noe sånn. 

Skrevet

Hold armen i ro, kjøl av med ispose i perioder for smertelindring, og bruk Naproxen eller Ibux som virker betennelsesdempende. Og off topic men hvem har bare med seg en pen på eksamen? Hva skulle du gjort om den sluttet å virke?

Anonymkode: 3503c...02c

Skrevet

Hold armen i ro, kjøl av med ispose i perioder for smertelindring, og bruk Naproxen eller Ibux som virker betennelsesdempende. Og off topic men hvem har bare med seg en pen på eksamen? Hva skulle du gjort om den sluttet å virke?

Anonymkode: 3503c...02c

Takk for tips!

For øvrig hadde jeg to like penner og en "påfyll". Bruker alltid samme typen penn, men visste ikke at de var en dårlig kombo med blåpapir. :(

Skrevet

Ta et par ibux eller paracet, de er lett betennelsesdempende. Jeg tror armen først og fremst trenger hvile, da du sikkert har anstrengt senene veldig, men om det varer bør du gå til legen så du kan få skrevet ut litt sterkere betennelsesdempende. Det er en reseptfri krem du kan prøve å smøre på også, voltarol tror jeg den heter, den funker litt. 

Jeg vet det er helt forferdelig vondt, men stort sett er hvile det beste altså :) jeg har pleid å ha støttebandasje på håndledd/underarm, da er man mer obs på når man bruker armen, og man slipper å krangle med folk om de vil du skal løfte noe for dem. :P 

Takk for tips! Kom meg gjennom natten og det har roet seg en del, men merker at armen ikke er særlig glad i meg for å si det sånn. :( Håper det går over av seg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...