AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Min treåring sto opp midt på natta og gråt. Etter mye trøst fant vi ut at han hadde klødd seg til blods overalt. Jeg hadde noen timer før han sovnet gitt han helkropps massasje med en ny krem jeg har kjøpt. Denne er med parfyme, men jeg kan ikke huske at han har reagert på parfyme før.Etter en dusj og ny runde med massasje denne gangen med cocosa sa sovnet han. Han hadde ingen problemer idag, men nå våknet han plutselig med klømerker, og sa det var ille. Denne gangen brukte han ingen krem og vi dusjet han med bare vann. Han har mage røde områder i kroppen, og virker veldig tørr i huden. Hjelp meg Anonymkode: 455ae...0bf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Ikke bruk mer parfymerte kremmer, etc. Test for allergi. Anonymkode: 03e1d...203 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Ikke overdriv dusjingen heller. Bruk minimalt med såpe. Barn trenger i utgangspunktet ikke fuktighetskremer. Bruk nøytral olje hvis du skal smøre han inn. Vi har brukt Sebamed sin olje og den regarerer de ikke på. Bruker det istedenfor såpe til kroppen. Anonymkode: 235b0...8ca 2
Barenzrotta Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 (endret) Har du skiftet på sengen hans nettop? Og kansje byttet tøymykner eller vaskepulver?Kan også være et tilfelle av midd, veggdyr, eller lopper ect som han reagerer på. Det kan skje selv om man vasker godt og er hygienisk. De kommer seg inn alle steder. Jeg ville uansett tatt en tur til legen. ;-) Endret 3. desember 2015 av Barenzrotta 1
Vival Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Aderma exomega i krem og badeolje er kjempe fin for tørr eksem hud. Selvom barnet ikke har reagert på parfyme før, så har det muligens trigget frem allergi nå.Det er veldig vanlig og derfor det ikke anbefales med parfymeprodukter til barn. Parfymefri tøymykner og vaskemiddel er også veldig viktig.Smør og bruk olje slik anbefalt, evt finnes det reseptfri kortison på apoteket, men anbefaler å snakke med lege først.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Elveblæst.Kutt ut bodylotion på kiden, det er helt unødvendig. Og ikke dusj ofte. Ikke bruk såpe i dusjen/badet, men nøytral badeolje. Og bytt ut vaskemidler og skyllemidler til versjoner uten parfyme. Anonymkode: 25e0d...b01
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Det trenger ikke være parfymen. Kremer har mange stoffer i seg, og det kan være mye rart en kan reagere på. Vet det f.eks. er mange som reagerer på kokosolje i Everyday Minerals foundation. Lurt å teste kremen på et lite område før en tar det på hele kroppen. Vil tro at det er høy sannsynlighet for at det var kremen han reagerte på, siden det var det som var nytt i dette tilfellet. Kanskje det tar noen dager før det går over?Dere har ikke katt som kan ha dratt med seg inn noe? Anonymkode: 8e79f...61d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Hvis du må bruke såpe når han dusjer/bader så bruk en fra Neutral el. Jeg smører mine barn kun med jordnøttolje innimellom, mest på vinteren. De dusjer maks en gang i uken, ellers så blir huden så tørr også klør de.Min sønn tåler nesten ingen kremer - alt svir. Også dyre apotekkremer som skal være for ekstra tørr hus. Kun olje fungerer her. Anonymkode: 47364...1c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå