Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt følelsen av at jeg ikke kan bli gravid, det er bare så rart at det skal kunne skje med min kropp. Det kjennes så rart ut at min kropp kan bli gravid. Så har det ikke skjedd noe heller da PP12. Jeg vil så veldig veldig gjerne og jeg går ikke rundt å tenker pessimistisk, det bare kjennes så underlig. Så blir jeg redd for å tenke tankene; både for tanken at jeg ikke blir det og at jeg ikke har blitt det. 

Noen flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nesten overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid. Da jeg ble gravid etter 12 mnd ble jeg mildt sagt sjokkert. Og glad :)

• Liker 1
Skrevet

Prøver du aktivt?

Jeg satt med samme følelser. Også har jeg to kronisk sykdommer som KAN påvirke ens fertilitet, og mannen hadde dårlig sæd, men vi greide å bli gravide etter 9 måneder.

Skrevet

Takk Fuerza! Den følelsen er så rar, men hjelper litt å høre at flere har erfaring med den. Er liksom litt redd for at kroppen prøvde å sende meg signal. 

Ja, prøver aktivt, og har gjort det hele veien. To måneder vi ikke har hatt mulighet  da en av oss var bortreist.
Jeg har ingen kroniske sykdommer, mannen er testet ok og alle mine prøver så langt viser ok. 

Skrevet

Du er ikke alene om den følelsen :) Jeg føler også det samme.. jeg har en sykdom som påvirker fertiliteten og selv om mange med samme sykdom har fått barn, føler jeg ikke at jeg kommer til å bli "en av de"... 

Anonymkode: 49b2f...b92

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det. Jeg kan på en måte ikke skjønne at jeg og kroppen min skal greie å bli gravid... Har hatt denne følelsen så lenge jeg kan huske, også mens jeg gikk på p-piller så var jeg overbevist om at det var noe feil med meg... Fikk da også diagnostisert PCOS etter p-pilleslutt og vi har prøvd mer eller mindre i litt over 2 år. 4 enkle pergokurer med eggløsning, men uten resultat... Er til behandling på Fertilitetsklinikken nå og har vel egentlig "gode" sjanser for å lykkes da den eneste årsaken mest sannsynlig kun er manglende eggløsning, men har likevel denne sterke overbevisningen om at det ikke er meninga at jeg skal bli gravid. Kan ikke skjønne hvordan det må være å ha regelmessige 28 dagers sykluser med eggløsning hver gang, bli uplanlagt gravid, osv., fordi det er så langt fra min virkelighet. 

Skrevet

Det samme har jeg hatt. Hadde en god følelse på at jeg kunne bli gravid i 20 årene ,men ikke etter 33, som jeg ble da jeg startet å prøve. Har holdt på i mange år også og er nå i gnang med ivf, men ikke gravid. Jeg er urolig for at det bare er bortkastede penger , og at kroppen sier den ikke kan lengre til meg. det er ikke noe annet galt med meg enn høy alder og muskelknuter (er i seg selv alvorlig nok og kan bli steril av det) dagenen mine er fryktelige , jeg er trist og deprimert og nesten alle mine venninner har barn. hadde jeg visst dette skulle jeg fått barn i 20 årene uansett !

Anonymkode: 3c0cc...56b

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det. Jeg kan på en måte ikke skjønne at jeg og kroppen min skal greie å bli gravid... Har hatt denne følelsen så lenge jeg kan huske, også mens jeg gikk på p-piller så var jeg overbevist om at det var noe feil med meg... Fikk da også diagnostisert PCOS etter p-pilleslutt og vi har prøvd mer eller mindre i litt over 2 år. 4 enkle pergokurer med eggløsning, men uten resultat... Er til behandling på Fertilitetsklinikken nå og har vel egentlig "gode" sjanser for å lykkes da den eneste årsaken mest sannsynlig kun er manglende eggløsning, men har likevel denne sterke overbevisningen om at det ikke er meninga at jeg skal bli gravid. Kan ikke skjønne hvordan det må være å ha regelmessige 28 dagers sykluser med eggløsning hver gang, bli uplanlagt gravid, osv., fordi det er så langt fra min virkelighet. 

Som jeg skulle sagt det selv! Har aldri hatt det...

Anonymkode: 49b2f...b92

Skrevet

Jeg følte fra begynnelsen av at det skulle ta tid. Og det stemte. Jeg er sikker på at jeg blir gravid til slutt og skal ha flere barn. Er nå 13 måned med prøving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...