Gå til innhold

Tur på Burger King med barnehagen, er det virkelig greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på Burger King (ja, jeg innser at jeg kaster stein i glasshus). Mens vi var der, kom en flokk unger inn, sammen med sju barnehageansatte. Barna kom fra en barn i nærområdet, og besøket var tydeligvis planlagt (bordene var reservert for anledningen). Alle barna fikk hver sin barnemeny. 

Jeg (og de andre jeg var med, for den del) reagerte negativt på dette. Det er greit nok at vi også spiser junk i ny og ne, men er det ikke litt merkelig at barnehagen står for dette? Jeg hadde ikke likt det som mor. Jeg tenker at barnehage og skole skal legge til rette for gode vaner, samt fokusere på pedagogiske og læringsrike opplevelser. Jeg synes det er veldig merkelig når dagens tur går til nærområdets Burger King. 

Hva tenker dere andre? Er det jeg og de jeg var med som overdriver? Er det virkelig greit at barnehagen drar med seg barna for å spise søppel? Eller er det greit at de gjør det, uten at det gir riper i forbildelakken? 

Anonymkode: c8423...5a3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke synes det var spesielt greit.

Anonymkode: bf742...00b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde jublet på vegne av min sønn, tenk så spennende! Burger King med barnehagen. Jeg tenker at dette er et engangstilfelle, en tradisjon et eller annet. Så jeg hadde reagert positivt. 

• Liker 44
Skrevet

*Skeptisk*

Anonymkode: ded3b...f40

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg ville tenkt at det er helt greit, såfremt det ikke er noe som skjer ofte. 

Skrevet

Er en burger på Burger King og lignende steder mer søppel enn burger man spiser hjemme?

• Liker 8
Skrevet

Syns det er helt greit så lenge det ikke er hver uke. 

Anonymkode: c75e0...fc0

Skrevet

Jeg hadde tenkt det var greit om dette var i anledning til en bursdag eller noe slikt (altså at foreldrene var med på å arrangere turen), om det rett og slett var en utflukt uten spesiell grunn så hadde jeg ikke likt det akkurat. Spesielt ikke om mine barn gikk der.

Anonymkode: 892fa...7e0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke dette er et gigantisk problem. Foreldrene til barna har gitt samtykke, barna får en opplevelse som er spennende og kul, og det er ingen som tar skade av å spise fabrikkbåndmat en gang eller to i et barnehageår.

Flere av de ungene dro antakeligvis uansett hjem å spiste sine vante gulrøtter, poteter, erter og fisk til middag uansett.

Det hadde vært verre hvis de dro med seg ungene til den fabrikken som lager kjøttet til de burgerne de serverer. Da hadde det vært verdt en kg-tråd. ;)

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke likt det. Lite næring i slik dritt mat.

Endret av karlakarl
  • Liker 4
Skrevet

Barnehagen til mitt barn vant gavekort på Egon i en konkurranse, og gikk derfor dit og spiste. 

Barnehagen kan ha vunnet en konkurranse, og det er derfor de er der? 

For alt du vet er det et engangstilfelle fordi de har vunnet en premie. Da syns jeg ikke at det er noe å reagere på i det hele tatt. Dersom det skjedde på jevnlig basis er det en helt annen sak,  men det vet jo ikke TS noe om.

• Liker 5
Skrevet

Ser ikke problemet så lenge det ikke skjer månedlig. 

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet hvis det er et engangstilfelle i sammeheng med bursdag eller lignende.

Anonymkode: 6b116...73c

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Som barn synes jeg dette var helt topp og skikkelig stas. Vi gjorde det kanskje 2-3 ganger i løpet av alle årene jeg gikk i barnehagen, men det har satt seg som veldig gode minner selv 20 år etter. Kom kanskje særlig av at vi svært sjelden var på BK med familien. Turene dit var gjerne kombinert med andre utflukter som f.eks. besøk på museum eller bibliotek i byen. 

Anonymkode: f12b6...ccd

• Liker 5
Skrevet

Hadde mine fremtidlige barn blitt tatt med til burger king eller McDonalds.. da hadde jeg klikket vinkel! 

Hvorfor? Hva er så galt med et besøk på slike steder en gang iblant? (Hvor mange graders vinkel hadde du "klikket" i? ;) )

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor? Hva er så galt med et besøk på slike steder en gang iblant? (Hvor mange graders vinkel hadde du "klikket" i? ;) )

Jeg hadde også klikket. Jeg forventer at barnehagen gir barna næringsrik, god mat. Ikke dritt mat som serveres på McDonalds, Burger King, osv. Hvis det er bursdag så holder det vel i heste lengder å kjøpe inn en litt kake?

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Barnehagen skal ikke være en arena hvor barn introduseres for junkfood, dessuten fins det utallige bedre alternativer og måter å kose seg på. Det holder lenge at tradisjoner som jul, 17. mai, bursdager etc blir markert med kaker og mat som hører til, og slike anledninger blir det mer enn nok av allerede om ikke man skal dra ungene med på fastfoodrestaurant i tillegg. 

• Liker 9
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Barnehagen skal ikke være en arena hvor barn introduseres for junkfood, dessuten fins det utallige bedre alternativer og måter å kose seg på. Det holder lenge at tradisjoner som jul, 17. mai, bursdager etc blir markert med kaker og mat som hører til, og slike anledninger blir det mer enn nok av allerede om ikke man skal dra ungene med på fastfoodrestaurant i tillegg. 

Signerer denne :)

• Liker 3
Skrevet

Er dette så farlig da? Det var sikkert en spesiell anledning. Tipper det er ekstremt sjelden at barnehager uansett tar seg råd til slikt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...