Gå til innhold

Forlovelsesring "kriterier"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den ringen skal væra verdt 3 mnders god lønning!!

Anonymkode: a5690...3c2

100 000 kroner?  Hva er poenget?  Er du en superstjerne med en millionærkjærest?     Hvis poenget er at den skal være så dyr kan du jo heller bare spare og kjøpe den selv!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ingen kriterier

Har ingen ring, men er gift.

Skrevet

Jeg har alltid elsket rubiner...Er ikke mye til diamant jente :fnise:
Min drømme ring, har en liten rubin på og enkel om ingen mønster, og i sølv :)
Prisklassene på den jeg ønsker er mellom 2-5000kr :)

Skrevet

100 000 kroner?  Hva er poenget?  Er du en superstjerne med en millionærkjærest?     Hvis poenget er at den skal være så dyr kan du jo heller bare spare og kjøpe den selv!

Enig. For en absurd pengeplassering. Uansett hvor rik jeg hadde vært, ville jeg ikke gått rundt med store verdier dinglende på fingeren. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes jo min er perfekt, jeg har forlovelsesringen til min manns besteforeldre og den er helt fantastisk fin :)

Hovedstenen er rund og 0,6 ct, og sidesteinene er 10 på hver side med 0,02, resten er hvitt gull. For mange i omgangskretsen er dette en liten simpel ring, og mannen var nervøs for om den kom til å være bra nok, så han kan jo være glad han fant ei jordnær norsk jente som syntes ringen var kjempediger i starten.. Men historien til ringen er det viktigste, jeg er så innmari glad i historien om hvordan besteforeldrene hans møttes, og de var gift helt til han døde (og de så like forelsket ut hver eneste dag), så da han hadde møtt meg så hadde han fått ringen med beskjed om at meg måtte han beholde og nå var det på tide å lage mange flere lykkelige minner og historier med ringen, og det er over 8 år siden :)

• Liker 9
Gjest incognita
Skrevet

Jeg synes jo min er perfekt, jeg har forlovelsesringen til min manns besteforeldre og den er helt fantastisk fin :)

Hovedstenen er rund og 0,6 ct, og sidesteinene er 10 på hver side med 0,02, resten er hvitt gull. For mange i omgangskretsen er dette en liten simpel ring, og mannen var nervøs for om den kom til å være bra nok, så han kan jo være glad han fant ei jordnær norsk jente som syntes ringen var kjempediger i starten.. Men historien til ringen er det viktigste, jeg er så innmari glad i historien om hvordan besteforeldrene hans møttes, og de var gift helt til han døde (og de så like forelsket ut hver eneste dag), så da han hadde møtt meg så hadde han fått ringen med beskjed om at meg måtte han beholde og nå var det på tide å lage mange flere lykkelige minner og historier med ringen, og det er over 8 år siden :)

Så koselig. :rodmer: 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har akkurat fått min!!! :bolledeig:Jeg forventet meg en "vanlig" diamantring kjøpt i en vanlig gullsmed, og så endte jeg opp med å få en super-ring kjøpt på et sted man må booke time for å få se på smykker. :ohmy: Langt over det jeg ønsket eller håpet på, men det er jo bare å takke og ta i mot med glede. :hoppendeglad:

http://www.tesori.no/diamantringer/enstensringer-sidediamanter/sogno-diamantring-070ct-top-wesselton-vs-gia

Hovedstenen i min ring er annerledes enn den på bildet, og har visst noe som kalles "hearts and arrows" slip: http://www.lumeradiamonds.com/diamond-education/hearts-and-arrows :ohmy:

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk verken forlovelsesring eller giftering (enda... bare vært gift i 2 år, kommer nok!) men drømmeringen min er i et veldig holdbart, sølvfarget materiale, med skinnende glatt overflate og uten steiner og tull som kan sette seg fast eller falle av. 

Anonymkode: f89cb...e8c

Skrevet

Glatt, enkel og smal gullring- akkurat en slik som jeg har på finger´n :)

Anonymkode: 1923f...ed7

Skrevet

korall. hate it or love it the underdogs on top and I'm gonna shine homie until my heart stops.

• Liker 1
Skrevet

At den ikke skal koste for mye. Holder med et par tusenlapper. Hadde jeg blitt fridd til med en ring til en så vanvittig sum som 10 000+ tror jeg faktisk jeg hadde sagt nei. Da passer vi tydeligvis ikke så bra sammen som jeg trodde.

Skrevet

Jeg fikk drømme ringen min den er helt utrolig kunne aldri drømt om en finere ring:) jeg håpet i det stille at den kanskje kunne være opp i mot en carat men sa det aldri. Jeg fikk en ring med hovedsteinen på 1.80 CT og steinene rundt tillsammen på 1ct. Så hele ringen er på 2.80 CT. Mange har kommentert at det er den fineste ringen de noengang har sett og jeg må si meg enig . Den glitrer sånn spesielt under lys at jeg blir helt fascinert❤️

Skrevet

En helt enkel sølvring hadde holdt for min del. Evt. hvitt gull/titanium/platinum, det er ikke så farlig, men kan like godt være sølv. Så lenge jeg ikke blir grønn på fingrene, haha. 

Anonymkode: 81e91...63e

• Liker 1
Skrevet

Gullring med 3 stener i Zirkona. Er ikke helt fan av diamanter da det kan være konfliktdiamanter.

Prisen hadde vel vært under 4000kr.

Nå skal ikke jeg bli fridd til eller gifte meg da,er jo singel,men regner med at spm I HI var for alle☺

Gjest New Girl
Skrevet

Det eneste kriteriet jeg har er at det ikke er gult gull, for det vet han at jeg ikke liker. Utenom det så hadde jeg blitt kjempeglad for hvilken som helst ring :) Hadde sagt ja om han fridde uten ring også.

Skrevet

Det må bli en ring i hvitt gull med perle på. Evt en helt enkel uten noe sten og dilldall på. Ikke diamanter værtfall! 

Men den dagen det skjer får jeg problemer. Takler ikke å gå med ringer i mer ett par timer, og kommer nok til å få en sur og såret mann når ringen kommer av etter 2 timer. Det samme gjelder armbånd og smykker. Han er svært tradisjonell, så det blir ikke en moro seanse.

Anonymkode: 4b22f...935

Skrevet

En helt enkel gullring uten noe sten eller noe i :) 

Anonymkode: bfcd5...a42

Skrevet (endret)

Syns denne er fin :)

Er faktisk ganske usikker på om jeg ønsker meg en ring i sølv med zirkon (fabrikkdiamant) eller en i hvitt gull med diamant. Samboeren er i godt betalt jobb, men tror ikke jeg syns dyr ring er verdt det. Vil heller ha en utenlandstur ;)  Men en ring til mer enn 7000 hadde jeg blitt svært skuffa over tror jeg. Da skulle han hatt en veldig god grunn til det. 

Endret av Poserose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...