Gå til innhold

Dine beste sparetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slike tråder før,  men ting forandrer seg så jeg håper vi kan ha en ny tråd :-) 

Hva er dine beste tips for å være sparsom i hverdagen? Jeg er ute etter alle typer tips, ofte dukker det opp et tips man ikke har tenkt på før. 

Jeg kan begynne: 

Jeg ønsker meg ting vi virkelig trenger til jul.

Jeg finner mye fint tøy til barnet på Finn.no. 

Jeg tar turen innom Fretex når jeg har anledning, der har jeg funnet alt fra et serveringsfat, gode kniver, tøy, stuebordet. 

Jeg inviterer venninnene hjem til meg heller enn å dra på byen. God musikk, spleiselag på mat og drikke, noen spill, film og god prat er en super kveld for min del. 

Jeg følger med på f.eks subredditen "EatCheapAndHealthy", hvor andre brukere kommer med tips til sunn og god mat til en rimelig penge. 

Jeg gjør mange andre ting også, men er ute etter flere gode tips, og håper noen vil dele :-)

Anonymkode: e8f31...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg følger egentlig bare de to øverste, men jeg vet at de andre to også fungerer godt. Men jeg føler ikke for å være så sparsommelig akkurat nå :fnise:

- Sett opp ett budsjett, og følg det.

- Sett av et fast beløp på sparekontoen når pengene kommer inn. Jeg har dessverre en dårlig uvane med å bruke opp alt som er på brukskonto uansett hvor mye det er, så jeg lar det aldri stå mer enn jeg faktisk trenger på brukskonto.

- Skriv handleliste, og følg den. Skriv opp middager for en hel uke, og alt annet av dagligvarer som du trenger. Gå på butikken en gang i uka, og ikke mer. Kanskje en liten tur hvis det er krise fordi du mangler noe.

- Ta ut et beløp i kontanter som ''ukepenger'', og dette skal være de pengene du kan bruke på ''tull og tøys'' i uka. Hvis man drar kortet hele tiden, er det fort å miste kontrollen. Har du kontanter i en lommebok er det mye lettere å ikke bruke mer enn man skal.

Endret av solitary shell
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...