AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Hei! Jeg fikk påvist herpes for noen år siden(munnsår- typen i følge legen min. Var for øvrig i underlivet, går visstnok an å få munnsårtypen der) I sommer fikk jeg kviselignende utslett rundt munn. Har ikke gått vekk, de kommer og går hele tiden. Har derimot aldri fått det på leppa, kun i området rundt munn og på haka. Er det mulig å ha munnsår- utbrudd i flere måneder i strekk? Og er det munnherpes når man har det RUNDT munn? Har inntrykk av at de fleste med herpes- munnsår får det på leppa? Noen erfaringer? Anonymkode: f4e03...d81
Epleskall Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Dette er ikke mitt felt, altså, så nå bare tenker jeg høyt (andre har nok bedre innspill). Men jeg assosierer ikke kviselignende utslett med herpes. Herpes er vel vanligvis mer blemmete/skorpete, væskende og såraktig? Og til og med litt vondt? Dette andre du beskriver får meg til å tenke på en venninne som fikk slike utslett. I hennes tilfelle viste det seg at hun plutselig reagerte på melkeprodukter. Men hvis det har vart så lenge, er det kanskje lurt å gå til legen?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Det blir bittelitt vondt (-men det blir jo forsåvidt kviser også), og det blir sånn at man kan klemme ut puss og etterpå væsker det som regel litt. Hehe ja, jeg veit jeg bør dra til lege.. Det har sittet så langt inne, er så redd for at det faktisk skal være herpes og at legen skal si at det er lite han får gjort med det. Veit at det finnes salver og piller mot herpes, men veit også at det er veldig mange det ikke hjelper for. Anonymkode: f4e03...d81
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Dette høres ikke ut som herpes. Anonymkode: e57a6...7bd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Dette høres ikke ut som herpes.Anonymkode: e57a6...7bdå? Hilsen Ts Anonymkode: f4e03...d81
_LanciA_ Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Når jeg får herpesmunnsår får jeg blemmer. Typisk i munnviken for meg. Men sist fikk jeg det på en finger i tillegg til rundt munnen Var ikke i tvil om hva det var for å si det sånn.
Vasa Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Høres ikke ut som herpes. Det er veske fylt blemme som oftest på leppa, men kan også komme på huden rundt munn. (Sett at noen har fått under ved nesa) ikke fått det selv, kun på leppa. Den vil forsvinne etter noen dager-ukemen en får kjøpt salve for dette på apoteket. (Finnes flere typerville tatt en tur til legen hadde jeg vært deg
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Hvor lenge har du det før det går bort da? Jeg har hatt det mer eller mindre seks måneder nå. Aldri fått på leppa eller i munnviken, kun i området rundt og kinn og hake. Hilsen ts Anonymkode: f4e03...d81
Vasa Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Det er da ikke noe å være redd for, er nok ganske vanlig. Ble smitte av min søster. Drakk av samme glass
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Og kommer det puss? Hilsen ts Anonymkode: f4e03...d81
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Det er da ikke noe å være redd for, er nok ganske vanlig. Ble smitte av min søster. Drakk av samme glassMen det er veldig plagsomt da.. Føles ikke bra å alltid ha sår rundt munn. Hilsen ts Anonymkode: f4e03...d81
Vasa Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Men det er veldig plagsomt da.. Føles ikke bra å alltid ha sår rundt munn. Hilsen tsAnonymkode: f4e03...d8Men det er veldig plagsomt da.. Føles ikke bra å alltid ha sår rundt munn. Hilsen tsAnonymkode: f4e03...d81det er er ikke behagelig å ha. Men det starter ved prikking i leppa, og da starter jeg med salve med en gang. Da går det fortere over. Ikke ofte jeg har det lengere. Kommer som oftes første gang det er sterk sol og jeg ikke passer på med faktor på leppene. Fikk det hyppigere når jeg var yngre. Da kom det ved forkjølelse og stress.Er påpasselig å ikke dele flaske, glass og mannen får ikke kyss når jeg har utbrudd.
Ellen_35 Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Kjøp zovirax 5% på apoteket. Denne kremen er fantastisk. Påfør med en ren q-tips (ikke la tuben få herpes viruset på seg!), vask og desinfiser hendene etterpå. Kjøp en større flaske som du kan ha stående på badet og en mindre til å ha med deg. Når såret gror og forsvinner, kast tannkosten, lipsyl og andre ting som kan ha fått viruset i seg (husk at du kan smitte deg selv igjen rett etterpå). Og ja, herpes kan ramme andre steder enn akkurat munn og underlivområdet.
Version 2.0 Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Høres ut som perioral dermatittSer det omtrent slik ut? https://www.google.no/search?q=perioral+dermatitt&client=opera&hs=BUM&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi94cGS_MfJAhVFPQ8KHW41ASEQ_AUIBygB&biw=1242&bih=599#imgrc=yuHJ-od1cL710M%3A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå