AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har fått melkeallergi i voksen alder. Nei, ikke laktoseintoleranse som alle absolutt skal påprakke meg. Bare bittelitt smør el l så har jeg løs mage og ansiktet fullt av utslett i to uker.Kan noen tipse som en restaurant som er litt kunnskapsrik/ nøye på feltet?Jeg har flere ganger ikke blitt tatt alvorlig, og det dumme er at jeg ikke merker det før ca to timer etter inntak, så jeg har aldri klaget, for da er jeg jo hjemme. Det er vanskelig for meg å vite om det er stekt i smør eller olje, men det får jeg altså merke i løpet av kvelden og i to uker til.Jeg vil så gjerne ut å spise med familien! Noen tips? Anonymkode: a30b6...b47
Chizue Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Det må du nesten prate med en hovmester eller restaurantsjef på akkurat det spisestedet.Men så er det slik også at alle spisesteder skal merke hva de serverer for allergikere og andre.Altså de må oppgi hva de har brukt i maten de serverer.Så her er det bare å prate seg frem...Spør om de steker i olje/ smør, bruker de melk/fløte/ diverse...Skal du bestille biff i saus, spør om noe inneholder melkeproteiner 1
Puny Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Vet ikke hva de gjør med smør etc. Men tai restauranter bruker nesten aldri melk i sine oppskrifter...
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Vet ikke hva de gjør med smør etc. Men tai restauranter bruker nesten aldri melk i sine oppskrifter...Takk for svar! Jeg får vel bare ringe en restaurant på forhånd å høre. Thairestauranter bruker masse soya og det tåler jeg heller ikke, men reagerer mildere på det, får det bare i magen, ikke huden. Så blir jeg for desp så får jeg vel dit. Anonymkode: a30b6...b47
Fredsmegleren Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Ville satset på asiatiske resturanter, de bruker sjeldent melk i oppskriftene sine (ofte kokosmelk) og lager gjerne rettene sine uten vanlig kumelk dersom man ikke vil innta det. Etiopiske resturanter har masse god mat
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Ville satset på asiatiske resturanter, de bruker sjeldent melk i oppskriftene sine (ofte kokosmelk) og lager gjerne rettene sine uten vanlig kumelk dersom man ikke vil innta det. Etiopiske resturanter har masse god mat Ja! Lurt! Afrikanske restauranter er sikkert bra! Takk! Anonymkode: a30b6...b47
Puny Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Ville satset på asiatiske resturanter, de bruker sjeldent melk i oppskriftene sine (ofte kokosmelk) og lager gjerne rettene sine uten vanlig kumelk dersom man ikke vil innta det. Etiopiske resturanter har masse god mat oj! Etiopiske restauranter er helt fantastiske ja! Supergod mat! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå