Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsket River God og boken om Taita - kan dere anbefale noen andre, og si kort hva de handlet om? Har og lest to av bøkene om Sean Courtney...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier "boken om Taita", mener du da Taita og den 7. gåten eller Vismannen Taita? Den første handler om to arkeologer i vår tid som leter etter den ukjente graven graven til faraoen Lostris var gift med (men som elskeren hennes Tanus ligger i), og den andre er en oppfølger til Hapi - Elvegudinnen. Den handler om Taita og Lostris' barnebarn, prins Nefer.

Jeg elsker disse tre Egypt-bøkene til Wilbur Smith. Har også lest et par av de andre, men synes ikke de er like bra.

Skrevet

Ja den har jeg lest. " Taita and the seventh scroll"

Har han skrevet noen fler om det emnet? Eller noen andre forfattere? Synes egyptisk historie er interessant... men litt fiction da selvfølgelig!

Skrevet

Ok, men da burde du lese Vismannen Taita! Handlingen foregår en del år etter Lostris' død. Sønnen hennes, farao Tamos, regjerer i Egypt, men de har fortsatt en del trøbbel med disse hyksosene. Så blir Tamos myrdet av sin beste venn Naja, som overtar tronen, og Taita må ta med seg den unge prinsen Nefer og flykte ut i ørkenen. Nefer faller selvfølgelig for en fantastisk vakker hyksosprinsesse med bein i nesa, og så må de sammen med Taita sørge for at det blir orden i sakene igjen.

Solens Datter av Pauline Gedge handler om Hatsheptsut, den eneste (?) kvinnelige faraoen Egypt har hatt. Det er vel egentlig mer enn ungdomsbok, men ganske fin.

Skrevet

Ja den må jeg skaffe meg!

Den om Hatsepsut har jeg lest, den var kjempegod! Anbefales ja...

Skrevet

Jeg mener bestemt at jeg har lest en bok til med handling fra oldtidens Egypt, men nå står det helt stille... Hvis det er noen andre her som vet om noen, mottas forslag med takk. :hjerte: Egypt :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...