AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Del Skrevet 2. desember 2015 I år blir julen feire hjemme i kjærestens hjemby sammen med han og hans familie. Jeg har hvert år reist hjem for å feire jul, men nå som flybillettene er så dyre, og tog tar ekstremt mange timer, har jeg bestemt meg for å være hjemme med min kjære. Da vil jeg også få mulighet til å jobbe litt i julen, som kommer godt med.Men jeg har så dårlig samvittighet ovenfor søskene mine og resten av familien, samtidig som jeg gleder meg til å feire jul her jeg bor. Jeg synes helt ærlig ikke jul sammen med familien er så koselig lenger pga konflikter og splittelser. Så er mest søskene mine jeg tenker på.Jeg inviterte mamma og søskene mine til oss i år, men de kommer ikke fordi mamma skal jobbe på julaften. Jeg foreslo at småsøskene mine kunne komme, men det vil hun (naturligvis) ikke.Er det dårlig gjort av meg å ikke dra? Anonymkode: 34d71...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 2. desember 2015 #2 Del Skrevet 2. desember 2015 Nei det er helt forståelig Jeg har feiret jul sammen med samboen og hans familie de siste to åren (min familie bor i utlandet), men jeg sender alltid familien min noe fint i posten og ringer de på juledagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Del Skrevet 2. desember 2015 Nei det er helt forståelig Jeg har feiret jul sammen med samboen og hans familie de siste to åren (min familie bor i utlandet), men jeg sender alltid familien min noe fint i posten og ringer de på juledagen! :) Skal selvsagt sende julegaver og ringe de. Er bare redd søskene mine blir skuffet. Men 10 timer på tog + 5 timer med bil en vei, orker jeg bare ikke. Har egentlig ikke råd til det heller.Ts Anonymkode: 34d71...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Del Skrevet 2. desember 2015 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Du har jo invitert dem. Tenker de synes det er leit, men har forståelse både for at det blir dyrt, lang reisetid og du har noen arb.vakter i jula, akkurat som moren din Anonymkode: d1579...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna79 Skrevet 2. desember 2015 #5 Del Skrevet 2. desember 2015 Nei, du trenger ikke å ha dårlig samvittighet.Dessuten har de jo hverandre, så de er ikke alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØKHjemme Skrevet 2. desember 2015 #6 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Du må sette en mental pris på ditt valg. Allerede ved å ha stilt spørsmålet så forteller du meg at du er usikker; du heller sågar over mot at du kanskje sårer noen (dine småsøsken). Jeg ville gjort følgende:- ring hjem og forhør deg hva alle synes.- sier de "kos deg", så koser du deg.- blir de lei seg til tross for din forklaring om lang og dyr hjemreise, så reis hjem! Familien er det mest verdifulle du har. Du skjønner det ikke før du brått en dag ikke kan treffe dem. Endret 2. desember 2015 av ØKHjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå