AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Det sies at tilstedeværelsen av apper som Happn, Tinder og Victoria Milan senker terskenel for samlivsbrudd og utroskap og skaper mer ulykke og sorg. Jeg tror heller det er omvendt. Siden det er lett som bare det å finne noen nye å pule på såvet man at man må beholde kjæresten bra for å beholde han/henne. Man vet at det et marked der ute, og at man må være konkurransedyktig for å ikke miste sin kjære. Da må man innfri kravene. De mennene/kvinnene som før var vant til å behandle kjærestene sin som dritt må i vårt høyteknologiske samfunn skjerpe seg. Resultatet blir flere gode kjærester og flere lykkelige par. Anonymkode: 10e32...a70 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Min erfaring er at det gjør det mye lettere å gå, og mange tror det hele tiden finnes noen bedre der ute.Jeg har vært singel i 7 år, og datet mye. Og min erfaring er at jeg er bra nok der og da, men så lurer de på om det finnes noen bedre. Så de forsvinner. Så tar 70% av de kontakt igjen ca 1 år etterpå, fordi de fant jo ingen bedre. Og forventer at jeg skal stå klar å ta de imot. Noe som ikke skjer. Anonymkode: 1ab76...a78 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Helt motsatt. Man trenger ikke sloss for den man har fordi det er så enkelt å finne noe nytt. Folk har mye større bruk-og-kastmentalitet nå enn før. Og med dette blir flere og flere mer skadet og usikker ifm forhold. En elendig utvikling som skaper store psykiske problemer. Anonymkode: 77ea0...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Helt motsatt. Man trenger ikke sloss for den man har fordi det er så enkelt å finne noe nytt.Anonymkode: 77ea0...3a7Tvert imot. Man må faktisk gjøre en innsats for å beholde kjæresten. Dårlig behandling = han/hun stikker. Anonymkode: 10e32...a70 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Tvert imot. Man må faktisk gjøre en innsats for å beholde kjæresten. Dårlig behandling = han/hun stikker. Anonymkode: 10e32...a70Ideelt sett ja, men det er ikke slik folk tenker. Alt for mange gir opp for fort i dag. Det er jo så lett å finne noe nytt. Anonymkode: 77ea0...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Ellers eventuelt HELT motsatt, at man blir mer usikker, utrygg både på seg selv og partner og dermed ødelegger forholdet lenge før det trenger å bli ødelagt. Anonymkode: 81221...f87 2
Gjest Mythic Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Tvert imot. Man må faktisk gjøre en innsats for å beholde kjæresten. Dårlig behandling = han/hun stikker. Anonymkode: 10e32...a70Teorien din er jo søt, men det er nok det motsatte som skjer. Uansett hvor god kjæresten din er, vil sånne nettdatingsteder/apper, gjøre at folk tenker at det alltids finnes noen enda bedre der ute.
Teethgrinding Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Tvert imot. Man må faktisk gjøre en innsats for å beholde kjæresten. Dårlig behandling = han/hun stikker. Anonymkode: 10e32...a70Jeg tror det er en dragkamp mellom begge to. Man legger energi i forholdet fordi man vet partneren kan finne en ny dersom du ikke gir nok. Samtidig så gir du mindre fordi du vet at du selv kan finne en jevngod erstatning raskt.Hvem har sagt at mennesker noen gang har vært eksplisitt logiske... 1
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Hvorfor må alltid verden være i svart-hvitt? Både TS og resten av dere har rett. Fjerner man generaliseringer og stereotyper, så vil man se at nettdating påvirker folk på forskjellig vis. Det er helt avhengig av personlighet/gener og miljø for hvordan man reagerer på utviklingen og moderniseringen av nettdating. Siden ingen i verden er helt like på utsiden, hvordan er vi da på innsiden?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Uansett hvor god kjæresten din er, vil sånne nettdatingsteder/apper, gjøre at folk tenker at det alltids finnes noen enda bedre der ute. Ja, men man vet jo også at partneren kan tenke det samme. SÅ da må man behandle partneren bra. Og jo bedre du behandler partneren jo mindre er sannsynligheten for at han forlater deg. Anonymkode: 10e32...a70 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 Jeg tror nettdating hadde en positiv effekt i begynnelsen, helt til folk så de kunne utnytte systemet for å få noe annet enn det systemet var ment å gi. Slik jeg ser det nå fasiliterer nettdating utseende fokus og bruk og kast-mentalitet. Anonymkode: 13148...4a2
Rammfrø Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 (endret) Jeg merker folk gir lettere opp når nestemann er bare et tastetrykk unna.Men de var ikke noe å samle på hvis de skal gi opp over filleting uansett! Endret 3. desember 2015 av Rammfrø
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #13 Skrevet 12. desember 2015 Jeg merker folk gir lettere opp når nestemann er bare et tastetrykk unna.Men de var ikke noe å samle på hvis de skal gi opp over filleting uansett!Men det er vel greit? Hvorfor prøve og prøve i et vanskelig forhold i stedet for å finne en ny og kanskje bedre Anonymkode: 10e32...a70
Rammfrø Skrevet 12. desember 2015 #14 Skrevet 12. desember 2015 Men det er vel greit? Hvorfor prøve og prøve i et vanskelig forhold i stedet for å finne en ny og kanskje bedre Anonymkode: 10e32...a70Det er mer å prøve for noe som kan bli et flott forhold, men er selvsagt bra å kunne lett gå over til neste når det går virkelig dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #15 Skrevet 13. desember 2015 Jeg merker folk gir lettere opp når nestemann er bare et tastetrykk unna.Men de var ikke noe å samle på hvis de skal gi opp over filleting uansett!I tillegg har mange en tendens til å ha flere "i nettstallen" samtidig, der de varierer mellom hvem de gir oppmerksomhet, og slik at de har alltid noen andre å gå til hvis det ikke funker med én, Herregud som jeg har brent meg på dette. Jeg har følt meg dum, ydmyket og jeg ble latterliggjort fordi jeg faktisk la følelser inn i det, og trodde på kjærlighetserklæringene som kom over tid. Så viste det seg at jeg var grei å ha inntil det kom noen bedre, og da DET ikke funket, var jeg grei å ha igjen. Og dette gjentok seg flere ganger fordi det dessverre tok tid før jeg gjennomskuet dette spillet deres.Men jeg har lært, og bruker derfor LANG tid på å bli kjent før jeg involverer meg med noen jeg har møtt gjennom nettdating. Det er vanskelig å luke ut disse nettplayerne som bare er ute etter bekreftelse og ser på andre mennesker som noe som lett kan byttes ut. De ser ikke på det som et problem at de kan såre noen veldig med dette tullet sitt, og det kan være farlig om man ikke er obs på det. Anonymkode: 6ee70...626 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå