AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Min katt er nå 9 år, og har aldri hatt ormkur, medisiner eller annet som det anbefales at de får for at de skal holde seg friske. Han har aldri vært syk og pelsen skinner. Er det bare flaks, gode gener eller andre grunner til dette? Eller burde egentlig pusen få diverse medisiner/kurer etc for ting han ikke har eller ikke har hatt?Eneste gang han har vært hos dyrlege var for kastrering. Anonymkode: d5a51...f46
Angelheart2 Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har hatt mange katter opp i gjennom årene som aldri har fått noe medisiner heller. Det gikk bra helt til for 5 år siden da vi hadde en katt som dessverre fikk kattepest. Etter å ha sett hva den sykdommen gjør med en stakkars liten kropp har jeg lovet meg selv å alltid følge opp vaksinering av alle katter jeg noen gang skal ha.Det blir jo det samme som vaksine av mennesker. De aller fleste vil jo ikke dø av farlige sykdommer selv om de ikke er vaksinerte, men noen vil. Ønsker du å ta den sjansen? 3
Viktualia Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Ormekur har man sluttet å gi som rutine, og er ikke lenger anbefalt å ta med jevne mellomrom. Det får man nå bare på resept fra veterinær.Men når det gjelder vaksiner er det en god ide å vaksinere katten, akkurat som vi mennesker tar vaksiner. Det går med stor sannsynlighet bra uten vaksiner også, men vi velger å ikke ta den sjansen.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har hatt mange katter opp i gjennom årene som aldri har fått noe medisiner heller. Det gikk bra helt til for 5 år siden da vi hadde en katt som dessverre fikk kattepest. Etter å ha sett hva den sykdommen gjør med en stakkars liten kropp har jeg lovet meg selv å alltid følge opp vaksinering av alle katter jeg noen gang skal ha.Det blir jo det samme som vaksine av mennesker. De aller fleste vil jo ikke dø av farlige sykdommer selv om de ikke er vaksinerte, men noen vil. Ønsker du å ta den sjansen?Takk for konstruktivt svar. Jeg var ikke klar over at det skal tas vaksiner for sykdommer som kattepus kan få. Selvsagt ønsker man ikke å ta den sjansen. Er det for sent å begynne nå som han er 9 år? Anonymkode: d5a51...f46
Minya Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Så lenge pus er 100% frisk er det aldri for sent å begynne å vaksinere. Det er en ekstra boost mot noen av de kjipeste sykdommene katter kan få, selv om det er et par alvorlige sykdommer de ikke kan vaksineres mot og dermed uansett være mottakelige for om de skulle komme ut for dem.
Tvist Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Jeg blir veldig glad når folk vaksinerer kattene sine, da den ene katten min ikke tåler vaksinen godt. Når mange andre katter er vaksinerte håper jeg det går greit, men det kan bli vanskelig om hun treffer på noen katter som har farlige sykdommer.I tillegg synes jeg det er greit å ta med katten til dyrlegen en gang i året for å sjekke tenner, da veldig mange katter har tannproblemer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå