Gå til innhold

Vasking av bh i vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må spørre om en liten ting. Saken er at nå jeg en haug med bher som skal vaskes. (ca 300kr-klassen).

For at jeg skal slippe å ta alt med håndvask så lurer jeg på om jeg skal bruke vaskeposer også kjøre de i vaskemaskinen. 

Går det greit å bruke vaskeposer i vaskemaskinen? Ville du kjørt med to poser i hverandre for å være sikker.

Eller

Skal jeg vaske alt for hånd? Tips og gode råd taes i mot. :-)

Anonymkode: ad110...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger alle på 40-vask sammen med andre klær. Har ALDRI blitt ødelagt eller ødelagt andre klær. 

Vel, kunne hatt større forsikring med å ha bh-poser, men mine har som sagt aldri mistet form eller blitt ødelagt ved å bli slengt inn sammen med det andre. ;) 

Anonymkode: edb65...a33

Skrevet

Legger også til at livet mitt er for kort til håndvask av BH-er ;)

Anonymkode: edb65...a33

Skrevet

Legger de i vaskeposer og vasker de på 60 jeg da, og de har aldri blitt ødelagt eller ødelagt noen andre klær. 

Anonymkode: 62a95...8b8

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke skal kunne bruke vaskepose i vaskemaskinen, hvorfor finnes de da...?

Jeg vasker alle bher i vaskepose, på 30 eller som oftest 40 grader avhengig av hva de vaskes sammen med (farge, type tøy). Bruker aldri finprogram eller noe (med mindre lyse bher vaskes sammen med lyse ullplagg f.eks).  

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare pleid å slenge de rett i maskinen på 60 grader sammen med truser, sokker og håndduker jeg. De fleste er 3-4 år gamle og fortsatt like fine. Aldri ødlagt verken vaskemaskin eller bh'er. 

Anonymkode: 43dec...c1e

Skrevet

Legger i vaskeposer og vasker på håndvaskprogram med milo. Vaskeposene er mest for maskinens sin del. Mine BH-er er ganske dyre da.

• Liker 3
Skrevet

Bher blir vasket i vaskemaskinen. To til fire stykker samtidig, uten vaskeposer og ikke sammen med annet tøy. Oftest på 40 grader, aldri høyere temperatur, bruker Biotex eller flytende Ariel. Bher i tusen kroner ++ klassen holder i flere år når de bare blir brukt en dag og vasket. 

Anonymkode: f2847...23a

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Når jeg vasker BH-er i vaskemaskinen bruker jeg alltid poser. Jeg gjorde det ikke før, og jeg har opplevd å finne igjen spiler som har løsnet og havnet i vasketrommelen. Dette på BH-er i 1000-kronersklassen. Heldigvis har jeg ikke ødelagt vaskemaskinen, men jeg tar ikke sjansen lenger. Jeg vasker som regel på 40 grader, finvask eller syntetisk tøy-program (det heter jo ulike ting fra maskin til maskin). 

Man trenger ikke to poser inni hverandre, i alle fall ikke så lenge posen og lukkemekanismen ikke er slitt. 

For at tøyet skal bli rent nok, bør du ikke stappe posene helt fulle. Selv pleier jeg å legge 2-3 BH-er i en vaskepose. Blir det flere i samme pose, så synes jeg ikke at de blir tilstrekkelig vasket, så hvis du har ekstremt mye å vaske, så kan det være greit å kjøpe seg flere vaskeposer :) 

Skrevet

Etter å ha opplevd at flere bh-spiler har raknet ut av stoffet og massevis av nupper på blondene bruker jeg heller vaskepose. Typiske tshirt bh-er i et glatt materiale slenger jeg bare inn i vaskemaskinen med andre klær i samme farge. 

Skrevet

Jeg har i årevis pleid å vaske dyre BHer for hånd, men nå har jeg begynt å vaske dem i maskin. Hvite/lyse BHer holder seg fine mye lengre hvis de blir vasket i maskin, og de virker reinere. For sikkerhets skyld bruker jeg alltid vaskepose. Jeg vil ikke ta sjansen på at spiler skal løsne og sette seg fast i maskinen.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Vasker i vaskepose på 60 grader. 40 grader eller det du kan vaske for hånd er for lav temperatur for å drepe bakterier. Det er undertøy og sitter så tett på kroppen at det blir ikke rent nok på 40. 

Skrevet

Jeg vasker mine i maskinen på 40 grader. Holder seg veldig fint. Henger de til tørk når de er ferdige, og slenger de aldri i tørketrommelen. 

Skrevet

Fine BHer med blonder ville jeg ikke vasket på 60. Men bruk alltid vaskepose, hvis ikke kan du risikere å ødelegge vaskemaskinen.

Anonymkode: 29a25...508

Gjest Tigress
Skrevet

Vaskar BHar i vaskepose på maks 40, og finvask, så blir ikkje sentrifugeringa for hard.

Skrevet

Vasker alltid i vaskepose på 30 grader finvask. Har til dags dato ikke ødelagt en eneste BH med det, men velger å bruke vaskepose i tilfelle en spile eller et hekte skulle ramle av. Enig med den som sa at livet er for kort til å vaske BH'er for hånd, og jeg synes heller ikke jeg får skylt ut såpen godt nok om jeg vasker for hånd. 

Skrevet

Vaskar BHar i vaskepose på maks 40, og finvask, så blir ikkje sentrifugeringa for hard.

Samme her. Jeg har ødelagt så mange BH'er før jeg gjorde det. Jeg håndvasker flere av de også, de som er dyrest i hvertfall.

Skrevet

Jeg må spørre om en liten ting. Saken er at nå jeg en haug med bher som skal vaskes. (ca 300kr-klassen).

For at jeg skal slippe å ta alt med håndvask så lurer jeg på om jeg skal bruke vaskeposer også kjøre de i vaskemaskinen. 

Går det greit å bruke vaskeposer i vaskemaskinen? Ville du kjørt med to poser i hverandre for å være sikker.

Eller

Skal jeg vaske alt for hånd? Tips og gode råd taes i mot. :-)

Anonymkode: ad110...80c

Vel, det er jo en grunn til at det finnes vaskeposer da... Jeg har alltid vasket bh-ene mine i vaskeposer, og på 60 grader. Sammen med alt annet undertøy. Vaskeposene er der f.eks. for å unngå at spiler skal sette seg fast i noe i selve vaskemaskina. Hvis spilene løsner så kan det faktisk gjøre skade på vaskemaskina. 

Skrevet

Jeg vasker det på et skånsomt program som heter Lingerie. 40 grader. Man kan vel også bruke ullprogram eller finvask. Ville ikke tatt det sammen med masse annet tøy på vanlig 40 grader, for det blir veldig hard sentrifugering.

Anonymkode: 16e82...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...