AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Har ikke rosacea, men har seboreisk eksem som jeg har hørt er nært beslektet. Flasser og har en "kronisk" rødhet på kinnene ved nesa/nesevingene og litt på haka. Nesa og resten av kinnene er fin. Er og plaget med hodebunnen. Opplever ofte å være varm i ansiktet og nå på vinteren klør det og jeg flasser mer. Har fått påvist seboreisk eksem av hudlege, og har prøvd reseptbelagte kremer, men føler ikke det fungerer. Det jeg der i mot kjenner er at fuktighet i form av vann og ikke olje i ansiktsmasker/kremer har en viss virkning. Er det noen som har noe av dette her inne? Av kosthold spiser jeg veldig variert. Er glad i all slags mat. Vet jo at man skal unngå visse ting som f.eks sitrus og mye krydder. Finner det litt vanskelig, men tenker så lenge jeg ikke lever bare på det. Altså måtehold så skal det gå greit. Drikker to til tre kopper kaffe (student) men lar drikken kjøle seg litt ned før jeg drikker den. Prøver å drikke mye klart vann. Tar nattlysolje, og sink. Av hudpleie holder jeg det enkelt. Bruker dermalogica, eller eucerin. Oljefri kremer og oljefri solkrem hvis det er mye sol ute og jeg skal på tur. I syden er det faktor 30. Bruker en mild gel rens, og en mild toner. Synes Eucerin og Dermalogica er enkle og rene produkter. Av sjampo bruker jeg økologiske. Ikke fra dagligvarehandelen pga parfyme. Har nulltoleranse for det i kosmetikkprodukter. Peeler en gang i halvåret hos hudpleier... og lar huden mest mulig i fred. Bruker sjelden sminke. Hender jeg damper huden forsiktig da jeg er litt plaget med sorte prikker. Hender og jeg bruker oljerensen til dermalogica og gir ansiktet massasje. Føler dette er bra.Men er det noe annet jeg kan gjøre? Har tenkt litt på Mario badescu produktene. Hørt de skal være gode, men så tror jeg ikke at det er så mye jeg kan forandre ved hudpleierutinen. Kanskje begynne å rense huden hver dag. Er jo mye tørr luft på lesesalen. Bidrar sikkert det og. Anonymkode: de66c...7d2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Trengte du en tråd til om dette?Uansett: GÅ TIL LEGE dersom du ønsker råd knyttet til helse. GÅ TIL LEGE dersom det du har fått anbefalt å bruke ikke fungerer. I det hele tatt GÅ TIL LEGE. Anonymkode: 3892f...850 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Jeg så at jeg hadde postet det i feil forum det var derfor jeg postet det her. Beklager. Avslutter denne tråden. Ts. Anonymkode: de66c...7d2
Professor Orm Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Jeg så at jeg hadde postet det i feil forum det var derfor jeg postet det her. Beklager. Avslutter denne tråden. Ts.Anonymkode: de66c...7d2Alvorlig talt, enkelte her inne trenger å roe seg ned! Selvsagt kan du spørre om råd om du har fått påvist seboréisk eksem av en hudlege! Der er sikkert flere her inne som har samme problemet og kanskje har noen lure tips. Hvis ikke du har lest dette før, kan du jo lese dette. Som du ser, kan du prøve et soppmiddel om du ikke har prøvd det før. Ellers holder jeg med deg i å irritere huden minst mulig. Lykke til https://www.apotek1.no/hud-og-kropp/seboreisk-eksem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå