Gå til innhold

Hva hadde du ønsket deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som går igjen hos folk jeg kjenner når det kommer til barn og familie er at man helst skal ha en av hvert kjønn. Hvis Mona får en datter, og blir gravid på ny så legger ikke folk skjul på at de ønsker at nestemann er gutt. Så får hun en av hver, liksom. Men hvorfor skal man det, da? 

Det er kanskje litt tabu å si det, akkurat som at det er litt tabu å uttale seg om kjønn i det heletatt, men er det ikke bedre med to av samme kjønn? To brødre eller søstre, som kan dele erfaringer og som kanskje har endel til felles. Man kan ikke legge det under en stol at søstre får en annen kontakt enn bror og søster. Klart, man har venninner, men to brødre eller to søstre får generelt sett et annet bånd. Ingen regel uten unntak osv. Men sånn er det ofte. Gutter og jenter har forskjellige interesser, det er bare sånn det er.

Bror og søster kan ha supre forhold! Men jeg tror egentlig at to av samme kjønn potensielt kan få et enda suprere forhold :) avhengig av oppdragelse og personlighet såklart. 

Anonymkode: 095f1...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min indre tanke: 

Får jeg jente ønsker jeg meg kun en, men om jeg får gutt ønsker jeg meg en til, har ingen betydning om det blir gutt eller jente. 

Anonymkode: 54a85...3e6

Skrevet (endret)

Hva slags forhold søsken får har lite å si med kjønn, men hvordan de er oppdratt ... (og selvsagt med personlighet)

Det å ønske seg en av hver er vel med hvordan vi blir lurt til å tro at A4-familien skal bestå av 4 personer: mamma, pappa, søster og bror.. Føler kanskje et vi er litt på vei bort fra denne tankegangen?

Endret av calleia
Skrevet

Jackpot for min del hadde vært å fått et tvillingpar - et av hvert kjønn. Jeg er selv tvilling (kvinne) med tvillingbror, og synes det er en fin balanse å være del i et tvillingpar med hvert sitt kjønn. På den måten blir vi mer individuelle på grunn av forskjellene mellom jente og gutt, men samtidig har vi alltid hatt et veldig tett forhold likevel. Kanskje fordi vi er tvillinger. Har også en søster og en til bror, men ingenting slår forholdet mellom meg og tvillingen min.

Anonymkode: 86fef...508

Skrevet

Jeg er helt enig med TS

Vi fikke en jente første gangen, og alle utenom meg håpet på en gutt neste gang.

Jeg tenkte bare på at jeg ønsket en jente til, nettopp fordi jeg også tror at to søssken av samme kjønn har større sjans til å få ett veldig godt forholdt. B.la . fordi de offte vil ha litt mer samme interesser.

For ikke å snakke om hvor praktisk det er å kunne bruke de samme klærne/utstyret en gang til.

Så jeg ble på mange måter litt skuffet, når nr2 to viste seg å være en gutt....

Anonymkode: d2210...688

Skrevet

Jeg har ei jente nå, og har tenkt at det både er mest praktisk mtp utstyr og klær å få ei jente til, og "enklest" siden jeg har ei jente fra før og "kan" jenter. Men alle barn er ulike, og det er ikke sikkert jente nr 2 er lik første i det hele tatt - verken i klessmak (etterhvert) eller personlighet, så det spiller jo i bunn og grunn ingen rolle. Helt ærlig, så har jeg faktisk ingen "ønsker", og ville blitt like glad for begge kjønn.

Anonymkode: c8f33...72c

Skrevet

Vi har jente nå, og jeg syns det er akkurat det samme hva den neste blir. Hadde derimot førstemann vært gutt hadde jeg håpet på en jente. Ikke fordi det er noe galt med gutter, men jeg har alltid ønsket meg en jente. Jeg er jente, jeg kan jenter, har alltid ønsket meg en jente. Tror nok pappaen aller helst ønsker seg en gutt neste gang, men vet han også blir like glad for enda en jente. 

Anonymkode: 537ee...252

Skrevet

Jeg har en gutt nå, og legger ikke skjul på at jeg synes det er stas om det blir jente neste gang. Rett og slett fordi jeg har så godt forhold til min mor, og det hadde vært fint å (forhåpentligvis) oppleve det samme med en datter selv. Det betyr likevel ikke at jeg ikke kan få et like godt forhold til sønnen min, eller at jeg hadde blitt skuffet dersom vi hadde fått en gutt til :)

Anonymkode: 5c969...614

Skrevet

Jeg hadde blitt fornøyd uansett. :) Men jeg må innrømme at jeg godt kunne fått enda en gutt og to til. Storkoser meg som guttemamma. Hadde jo selvfølgelig blitt glad for en jente og det hadde nok blitt like bra som det er å være mamma til en liten gutt. Men når jeg får ønske så blir det gutt. ;)

Skrevet

Jeg ønsker meg friske barn, utover det har jeg ingen ønsker. Vi har en gutt, venter ei jente. Kunne godt fått en gutt til, kunne godt vært to jenter. Det bryr meg minimalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...