Gå til innhold

Alle venninnene mine har blitt mødre.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det skjedd. Jeg er eneste i gjengen som ikke har barn. Ikke har jeg lyst på heller.

Og nå er jeg litt lei.
Jeg trenger nye impulser, og jeg trenger et vennskap der vi hører på hverandre. Der det ikke bare går i barneprat. Og så fort jeg forteller om hva som skjer i mitt liv, så får jeg bare en tørr setning tilbake som "råd" eller svar før det igjen går over til baby og barneprat... Men ikke alltid jeg får svar, fordi babyen selvfølgelig må dulles med når jeg snakker.

Flere som har opplevd det samme? Er det mulig å bevare vennskapet? Hvor lenge varer denne perioden i folks liv hvor barna er livene deres?

Det hadde gått helt fint, dersom de viste litt interesse tilbake også, men det gjør de ikke. Og det har gått lang tid nå, ingen av venninnene mine har barn under to år (noen har flere barn og vært mødre lenge). Men de er fortsatt helt lukket inne i barne-boblene sine... Synes det er så trist. Og kjedelig, for å være helt ærlig.  For det er virkelig ikke mulig å snakke om noe annet. Dersom vi ikke snakker direkte om barnet, så går praten i barneutstyr. Hvilken vogn og hvorfor den vognen, og hvorfor ingen av de andre vognene... en slik samtale kan ta timer, ofte dager... En venninne snakket i 8 timer om dette, to dager på rad (vi var på sommerferie).

Anonymkode: 7375d...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Jeg får fnatt av for mye babyprat.

Du må nok gå inn for å skaffe deg nye venner gitt. Sier IKKE at du skal droppe de du har, men du trenger jo noen som er på samme sted i livet som deg også - som du kan relatere til. Ikkeno vits i å prøve å forandre de mødrene, så møt noen andre, så får du heller være tante når du har fått fyllt opp kvoten :)

Endret av spinelli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi er mange som opplever dette! Bli med i facebook gruppen "Venninder <3" å bli kjent med andre som søker venner.
Noen søker venner med barn, men de fleste av oss der er som deg og har mistet nettverk pga alle rundt en får seg barn, og dermed mister litt av sitt eget liv siden man f.eks ikke har noen å gå på byen med lenger eller reise med lenger osv, så kom inni gruppa å se om det er noen du klikker med :)

Anonymkode: 2fbdc...449

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sjokkerende at mødre setter barna sine før sine venninner.

Anonymkode: 23088...14e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er sjokkerende, men trist. Les HI en gang til.

Men jeg må innrømme at jeg ikke forstår at man ikke evner å ha to tanker i huet samtidig. Snakke om barn og barneutstyr, men OGSÅ la venninnen snakke om sine ting og vise bare en ørliten interesse for det venninnen sier. Er det virkelig helt umulig? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel egentlig ikke om det.Poenget er at når man først møtes,så må det være rom for å diskutere andre ting enn bare barne- og baby-relaterte saker.Hvis ikke kan man egentlig bare la være å treffes slik jeg ser det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Skal si det er deilig å være mann. Har kompiser med barn og eneste babypraten er toppen et par setninger om et eller annet. Her går praten i alt annet enn babyer. #maleprivilege :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det er deilig å være mann. Har kompiser med barn og eneste babypraten er toppen et par setninger om et eller annet. Her går praten i alt annet enn babyer. #maleprivilege :ler:

Jeg må få meg flere kompiser skjønner jeg. Problemet er at jeg har mistet alle kompisene mine fordi de vil formere seg med meg etter en stund. Kanskje jeg må lete etter kompiser på et homofilt nettsted...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen...! OG jeg har selv barn!

Jeg er kjempetakknemlig for at jeg har single barnløse venninner, for tydeligvis er jeg den eneste som kan prioritere meg selv innimellom. Jeg drikker sjeldent alkohol, og hvis jeg drikker er det 1-3 glass vin.. Likevel er det fantastisk å snakke om mer enn fargen på avføring, hvordan man får ungene til å spise grønnsaker eller hvor meningsløse noen synes lekser er.

Anonymkode: ee492...3f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det roer seg litt med barneprat når ungene er 5-6 år gamle, men det tar maaange år, for de får jo gjerne 2 eller 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få meg flere kompiser skjønner jeg. Problemet er at jeg har mistet alle kompisene mine fordi de vil formere seg med meg etter en stund. Kanskje jeg må lete etter kompiser på et homofilt nettsted...

Du vet at homofile menn også kan få barn nå? Vi lever i 2015.

Anonymkode: 1d412...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at homofile menn også kan få barn nå? Vi lever i 2015.

Anonymkode: 1d412...aed

Det var jo så seriøst ment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...