AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kan finne meg date selv og liker ikke å bli spleiset med andre. Jeg har blitt det før. Ingen gode erfaringer. Hun mener sikkert godt, MEN ikke si til han at jeg gjerne vil treffe han og sette opp møte før du snakker med meg. Hva faen da? Dårlig gjort. Hun har satt opp møte med oss på cafe til fredag. Jeg ble helt satt ut da hun sa det.Sier jeg nei, så blir jeg jo sett på som kjip og bitch. Jeg har sett bilder av han på FB og han er ikke min type. Hva gjør jeg? Anonymkode: 63554...ec1
Gjest New Girl Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Møt han for en kopp kaffe. Kanskje du blir postitivt overrasket? Hvis ikke har du ikke brukt mer enn en times tid av livet ditt på det. Og så sier du fra til venninna di at du ikke setter pris på det og at du neste gang ikke vil stille opp.
Sirah Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Ta en kopp kaffe Og så gir du venninnen din klar beskjed om at dette er siste gang du stiller opp nå noe lignende. Lykke til! 1
Devilheart Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Du har ikke gjort noen direkte avtale med ham, du kan trygt bestemme selv om du vil dra eller ikke. Er selvsagt ikke verdens undergang om du avser 1 time av fredagen din og avviser ham på en pen måte, men skjønner frustrasjonen i situasjonen, og kan avslå treffet som eksempel på at dette ikke er akseptabel oppførsel overfor deg.Min anbefaling vil være å drite i hele greia og gi klart beskjed til venninna di at heretter bør hun ikke avtale ting med andre uten å høre med deg først. Ser ikke noe vits å dra på en blinddate man ikke har lyst til. 2
Gjest BethD Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Du har ikke gjort noen direkte avtale med ham, du kan trygt bestemme selv om du vil dra eller ikke. Er selvsagt ikke verdens undergang om du avser 1 time av fredagen din og avviser ham på en pen måte, men skjønner frustrasjonen i situasjonen, og kan avslå treffet som eksempel på at dette ikke er akseptabel oppførsel overfor deg.Min anbefaling vil være å drite i hele greia og gi klart beskjed til venninna di at heretter bør hun ikke avtale ting med andre uten å høre med deg først. Ser ikke noe vits å dra på en blinddate man ikke har lyst til.Enig ! Har du ikke lyst så har du ikkelyst, og jeg skjønner deg godt !
LeilaS Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 (endret) Som du sier, hun mener nok bare godt, men det er jo irriterende når man blir spleiset. Det liker jeg dårlig. Liker å ha kontroll på hvem jeg drar på date med og er litt kresen. Du får bare si det som det er. Forklar at du ikke har bestemt dette og passer ikke. For guds skyld, ikke dra på date med han og så avviser du han. Da gir du han falske forhåpninger, for å så skuffe han. Kan fort bli en klein date En gang ble jeg spleiset med en skikkelig nerd. Her snakker vi tv spill hele tiden og ikke ha vært med en dame på årevis. Eneste han brydde seg om var tv spill og Star Wars. Yiikes! Endret 2. desember 2015 av LeilaS 1
Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Om du ikke vil så er det bare og si nei. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Nå fikk jeg en melding av han. Han sa han virkelig gleder seg til til fredag. Jeg er så pen og søt.Nå blir det jo enda verre å skulle si nei. Kanskje jeg bare skulle dra. Får meg ikke til å si nei nå. Huff. Anonymkode: 63554...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Nå fikk jeg en melding av han. Han sa han virkelig gleder seg til til fredag. Jeg er så pen og søt.Nå blir det jo enda verre å skulle si nei. Kanskje jeg bare skulle dra. Får meg ikke til å si nei nå. Huff.Anonymkode: 63554...ec1Jeg ville svart:Beklager, men det har desverre vært en missforståelse. Jeg har aldri takket ja til noen date. Det er ikke en hyggelig posisjon xx har satt oss i, og jeg er rimelig irritert over at hun tar seg slike friheter på både dine og mine vegne. Håper du møter en hyggelig jente som selv er klar for en date Og så ville jeg fortalt den dumme venninna at jeg hadde takket nei, og at hun ALDRI kom til å kunne tvinge meg på en date. Og sagt at noe slikt skulle hun ikke en gang vurdere å gjøre igjen. Anonymkode: 5f421...37f 2
Devilheart Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Blir det det? Situasjonen er fortsatt det samme, enten om du avviser ham nå med en gang eller venter til fredag og gjør det personlig. Han vil bli skuffet uansett. Enklere å avlyse daten kun med tekst enn å si det verbalt, syns du ikke?Mener fortsatt det er bedre å avlyse enn å kaste bort hverandres tid. 1
Gjest Rose11 Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Nå er jeg barnslig, men ville nesten tatt igjen. Satt henne opp på en cafe date med en du vet ikke er hennes type.Helt idiotisk at hun sier du gjerne vil møte han. Da hadde jeg blitt sur!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Blir det det? Situasjonen er fortsatt det samme, enten om du avviser ham nå med en gang eller venter til fredag og gjør det personlig. Han vil bli skuffet uansett. Enklere å avlyse daten kun med tekst enn å si det verbalt, syns du ikke?Mener fortsatt det er bedre å avlyse enn å kaste bort hverandres tid.Enig. Og det å få avlyst en date pga at han får vite at det hele var en missforståelse, er jo bedre for ham enn å bli avvist ETTER daten. Da går det jo på "venninna" sin bekostning, ikke på hans personlighet. Anonymkode: 5f421...37f 3
Devilheart Skrevet 2. desember 2015 #13 Skrevet 2. desember 2015 (endret) Nå spørs det om duden vet om TS har fått beskjed i forkant om det eller ikke. Vi vet ikke hvordan daten ble satt opp mellom venninna og duden. Om duden ikke vet at venninna har gått bak ryggen på TS, så vil han jo bare tro at TS er like mye interessert i ham.Jeg tror det beste er å gi beskjed til duden at daten er blitt satt opp uten TS viten og aksept, og beklage og det ikke passer for øyeblikket.Syns verken TS eller duden fortjener å ta støyten og han burde skånes for en direkte avvisning.Jeg personlig hadde nok foretrukket å høre sannheten enn at blinddaten avviste meg helt uten grunn og jeg satt der som stort spørsmålstegn. Endret 2. desember 2015 av Devilheart
Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi Skrevet 2. desember 2015 #14 Skrevet 2. desember 2015 Nå fikk jeg en melding av han. Han sa han virkelig gleder seg til til fredag. Jeg er så pen og søt.Nå blir det jo enda verre å skulle si nei. Kanskje jeg bare skulle dra. Får meg ikke til å si nei nå. Huff.Anonymkode: 63554...ec1Hvorfor det egentlig ?Det er bare å si nei. Forestår meg ikke på folk som har så store problemer med og si nei.
Arca Skrevet 2. desember 2015 #15 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kan finne meg date selv og liker ikke å bli spleiset med andre. Jeg har blitt det før. Ingen gode erfaringer. Hun mener sikkert godt, MEN ikke si til han at jeg gjerne vil treffe han og sette opp møte før du snakker med meg. Hva faen da? Dårlig gjort. Hun har satt opp møte med oss på cafe til fredag. Jeg ble helt satt ut da hun sa det.Sier jeg nei, så blir jeg jo sett på som kjip og bitch. Jeg har sett bilder av han på FB og han er ikke min type. Hva gjør jeg?Anonymkode: 63554...ec1Si nei. Du ble ikke spurt på forhånd, så det får din venninne ta på sin kappe.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #16 Skrevet 2. desember 2015 Hvorfor det egentlig ?Det er bare å si nei. Forestår meg ikke på folk som har så store problemer med og si nei.Jeg synes det er ubehagelig å såre andre. Anonymkode: 63554...ec1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #17 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kan finne meg date selv og liker ikke å bli spleiset med andre. Jeg har blitt det før. Ingen gode erfaringer. Hun mener sikkert godt, MEN ikke si til han at jeg gjerne vil treffe han og sette opp møte før du snakker med meg. Hva faen da? Dårlig gjort. Hun har satt opp møte med oss på cafe til fredag. Jeg ble helt satt ut da hun sa det.Sier jeg nei, så blir jeg jo sett på som kjip og bitch. Jeg har sett bilder av han på FB og han er ikke min type. Hva gjør jeg?Anonymkode: 63554...ec1Enig. Dårlig gjort. Fortell henne at du ikke liker det. Du trenger ikke gå på daten. Be henne fortelle kompisen sin at du ikke er interessert. Anonymkode: cbdad...50b 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #18 Skrevet 2. desember 2015 Jeg hadde faktisk blitt provosert om noen hadde gjort dette mot meg, særlig når det blir sagt at JEG gjerne vil treffe vedkommende. Som om min egen mening ikke er av betydning. Det er kjempeflott om noen tenker at en person passer meg godt, men jeg forventer faktisk at jeg da blir involvert i denne idéen før det er en avtale. Dersom du ikke har lyst har du ikke lyst. Selv synes jeg ikke noe særlig om å gå på date av plikt. Da skaper man jo noen forventninger hos den andre parten (særlig når venninnen din har sagt at du har lyst til å treffe han), og det synes jeg ikke er noe hyggelig når man selv ikke har en romantisk interesse i vedkommende. Ved at du sier til venninnen din at du ikke er interessert i å gå på denne daten sender du også et klarsignal om at det hun holder på med ikke er greit. Anonymkode: 9dbaa...515
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #19 Skrevet 2. desember 2015 Nå spørs det om duden vet om TS har fått beskjed i forkant om det eller ikke. Vi vet ikke hvordan daten ble satt opp mellom venninna og duden. Om duden ikke vet at venninna har gått bak ryggen på TS, så vil han jo bare tro at TS er like mye interessert i ham.Jeg tror det beste er å gi beskjed til duden at daten er blitt satt opp uten TS viten og aksept, og beklage og det ikke passer for øyeblikket.Syns verken TS eller duden fortjener å ta støyten og han burde skånes for en direkte avvisning.Jeg personlig hadde nok foretrukket å høre sannheten enn at blinddaten avviste meg helt uten grunn og jeg satt der som stort spørsmålstegn. Slik jeg tolker hovedinnlegget har venninnen sagt til denne fyren at TS vil treffe han. Dette er i så fall rimelig dårlig gjort. Anonymkode: 9dbaa...515 1
Summers Skrevet 2. desember 2015 #20 Skrevet 2. desember 2015 Hadde han vært noe å samle på så hadde hun vel forklart deg hvorfor han var din type.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå