AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Hei. Jeg skal starte å trene styrke tenkte jeg, fortrinnsvis med manualer. Hva er normalt å starte på? 0,5 kg høres lite ut men. Er relativt utrent Anonymkode: 7f025...7cd
Zzyzx Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Det kommer helt an på hva slags øvelser du tenker deg. Har du tenkt å kjøpe manualer, eller er det snakk om å trene på senter?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Jeg bruker manualer på alt fra 3 kg til 9 kg, alt etter som hvilken øvelse jeg tar. Anonymkode: 36a7b...575
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Du må nesten kjenne på det selv. Jeg begynte å trene med 50 kg i mark første gang liksom (er kvinne), men du må nesten bare prøve deg fram. 0,5 kgs manualer er bare tull. Du trenger ikke noe mindre enn 4-5 kilo ihvertfall. Du skal i grunn trene og ikke bare tulle. Anonymkode: 3f1df...fda
Erazor Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Om du først setter sammen et program med øvelser du ønsker å gjøre, eventuelt får hjelp til dette, vil det være mye enklere å kunne foreslå startvekter. Hvilke vekter man bør begynne med avhenger av type øvelse og nåværende styrke.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Husk også at dersom du er utrent vil styrken øke raskere i begynnelsen. Det er også viktig å ha progresjon, dvs stadig tyngre vekter, dersom du ønsker fortsatt forbedring etterhvert som du blir sterkere. Anonymkode: 08a51...bbe
penny_ Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 (endret) Skal du trene hjemme eller på senter?Jeg ville ikke kastet bort penger på noe mindre enn 5 kg. Det bør du klare i f.eks. brystpress, skulderpress og roing. Trenger du 0,5 kg kan du like gjerne bruke vannflasker. Du må forresten ha mye tyngre vekter til beinøvelser enn overkroppsøvelser. Endret 3. desember 2015 av lisamari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå