AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Jente på 23 her. Alltid vært kjempeslank og hatt/har en kropp mange jenter skulle ønske de hadde hatt. Utseendemessig, hvert fall. Problemet er; jeg har aldri trent. Vel, jeg trente greit i et par år i tenårene, og fikk rask progresjon, men det begynner å bli noen år siden nå. Liker å tro at jeg er veldig lettrent, og jeg er fremdeles lett på foten. Men jeg klarer ikke gå opp en trapp uten å bli "dødelig" tungpustet(røyker ikke), klarer ikke engang stangen på benkpress, ikke en eneste situp eller pushup. Er rask når jeg spurter, men kan jo si at det varer rimelig få sekunder. Jogge lengre distanser er nærmest umulig, uten kontinuerlige pauser.Så ja, jeg er drittlei av å være i dårlig form. Hva styrken angår plager det meg ikke veldig i hverdagen, annet enn at jeg har begynt å få litt vondt i ryggen(veldig svak rygg, tror jeg), men utholdenheten min plager meg da om jeg f.eks. har dårlig tid og må gå fort/jogge for å rekke noe blir jeg ordentlig svett med en gang fordi jeg blir sliten. Skulle trodd jeg var en overvektig 70-åring! Jeg har nå meldt meg inn i et treningssenter, men merker at jeg blir ekstremt demotivert når jeg ser hvor svak jeg er. Jogging på mølle(også ute når det er vær til det) er også ganske demotiverende, da jeg blir sliten med en gang og føler at uansett hva jeg gjør hjelper det ikke. Og jeg er IKKE redd for å ta i altså, jeg vet at man må trene seg til utmattelse for å få resultater. Ikke drepe seg selv såklart, men dere forstår. Bruker både apparater og frivekter. Øvelser med egenvekt er umulig, som sagt, da jeg verken klarer pushups eller situps... Det som er fryktelig rart, er at kroppen min ser helt ok ut, ser normalt sterk ut og er relativt stram. Strammer jeg armene har jeg tydelige muskler, samme gjelder for magen. Er klar over at jeg fremdeles lever på genene mine, men synes faktisk det er rart at jeg får såpass mye muskler når jeg strammer, når jeg ikke engang klarer en pushup. Kostholdet er veldig bra. Spiser mye rent kjøtt, grønnsaker, egg, quinoa/linser, bær osv. Lite utskeielser. Så det er liksom treningen det skorter på. Noen her som kan motivere meg litt og evt komme med tips? Anonymkode: 910cf...4a2
Gjest Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Hva med å gå/springe litt i terreng. Det anbefales ofte når man sliter med ryggen. Aldri godt å gå på flatt underlag. Styrketrening kan jeg absolutt anbefale, men få gjerne tilpasset et program for deg og din kropp. 1
Jerry Lee Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Ang. dårlig rygg støtter jeg Piiiip i det hun anbefaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå