FreeLife Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Nå er ikke jeg spesielt rik eller vellykket, men burde det ikke være slik at kun de som "eier land", dvs entreprenører, businessfolk osv, altså alle som ikke er parasitter (jobber i det offentlige, kommunale), som burde fått stemme? Det er jo de som har mest å tape om landet feiler. Demokrati er jo egentlig idiotisk da det er flere dumme mennesker enn smarte. Dersom du føler for å bli passiv agressiv og skrive noe surt, så prøv å pust to ganger før du bestemmer deg for å droppe det.Om du har noe artig eller morsomt eller smart å komme med, så vær så god skriv!
ajarRun Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Jeg mener heller at vi bør innføre geolibertanisme og avskaffe demokratiet. Hvorfor skal vi sitte å stemme over andres liv? Nei, mitt liv er jeg i stand til å styre selv.
Gjest Hummels Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Kan like godt si. Kun de rike og vellykkende som burde få leve.
Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Hva er det neste, at vi skal sette alle fattige i konsentrasjonsleir og gasse dem ihjel ? 4
PeeWee Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Nå er ikke jeg spesielt rik eller vellykket, men burde det ikke være slik at kun de som "eier land", dvs entreprenører, businessfolk osv, altså alle som ikke er parasitter (jobber i det offentlige, kommunale), som burde fått stemme? Det er jo de som har mest å tape om landet feiler. Demokrati er jo egentlig idiotisk da det er flere dumme mennesker enn smarte. Dersom du føler for å bli passiv agressiv og skrive noe surt, så prøv å pust to ganger før du bestemmer deg for å droppe det.Om du har noe artig eller morsomt eller smart å komme med, så vær så god skriv! Så du ønsker i praksis kommunisme over tid? Det som vil skje med et slikt system er jo at resten blir så lei av liberalismen, at de ender opp med å bruke vold for å fjerne den, nettopp fordi de ikke har noen stemme demokratisk. Når liberalismen fjernes med vold blir også resultatet mye styggere for de rike og vellykkede enn om liberalismen fjernes med stemmeseddelen. 4
PeeWee Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Jeg mener heller at vi bør innføre geolibertanisme og avskaffe demokratiet. Hvorfor skal vi sitte å stemme over andres liv? Nei, mitt liv er jeg i stand til å styre selv.I et samfunn med arbeidsdeling vil folk bestemme over hverandre sine liv på en eller annen måte uansett. Demokratiet bare fordeler denne makten jevnere enn ellers. 2
Tabris Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville heller hatt en kunnskapstest før man fikk lov til å stemme. Det mest skremmende er jo at de fleste som stemmer ikke forstår konsekvensene av de politiske meningene de har. 5
Gjest Trollkarlen Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Problemet er jo at de ignorante får lov til å stemme. Skolen lærer f.eks ikke økonomi. Når du får stemmeretten din som 18-åring med over 10 år skolegang bak deg, så har du ikke peiling på økonomi med mindre du har brukt din egen fritid på å studere det.Løsningen er ikke å utstenge noen som helst, men å faktisk gi en riktig utdanning gjennom grunnskolen og VGS.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville heller hatt en kunnskapstest før man fikk lov til å stemme. Det mest skremmende er jo at de fleste som stemmer ikke forstår konsekvensene av de politiske meningene de har.Så enig så enig!! Kurs + eksamen i politisk styring/macro/micro økonomi.De fleste i dette landet (spesielt damer) har så lite kunnskap om dette at de tror Norge består av en evig pengesekk som bare kan deles ut til alle hjemmeværende og de på trygd, samt offentlige ansatte, uten at velferdsstaten bryter sammen.Det mest skremmende er at ikke engang lærere i barneskolen kan noe særlig om politikk, de stemmer kun etter egen pengesekk. Anonymkode: 95169...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Så enig så enig!! Kurs + eksamen i politisk styring/macro/micro økonomi.De fleste i dette landet (spesielt damer) har så lite kunnskap om dette at de tror Norge består av en evig pengesekk som bare kan deles ut til alle hjemmeværende og de på trygd, samt offentlige ansatte, uten at velferdsstaten bryter sammen.Det mest skremmende er at ikke engang lærere i barneskolen kan noe særlig om politikk, de stemmer kun etter egen pengesekk.Anonymkode: 95169...3ccOg hvem er du som mener å vite dette? Anonymkode: 0e993...476 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Og hvem er du som mener å vite dette?Anonymkode: 0e993...476Jeg er en av de damene som faktisk kan noe om politikk og økonomisk styring. (og jeg kjenner maaange damer som ikke kan noe om dette - menn derimot er generelt ganske oppegående på dette) Anonymkode: 95169...3cc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Økonomisk rik er ikke ensbetydende med kunnskapsrik. Ja til kunnskapstest for å få stemmerett! Anonymkode: 8c689...c4f 7
PeeWee Skrevet 2. desember 2015 #13 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville heller hatt en kunnskapstest før man fikk lov til å stemme. Det mest skremmende er jo at de fleste som stemmer ikke forstår konsekvensene av de politiske meningene de har.Egentlig burde man utestenge de høyest utdannede og vellykkede fra å stemme! Det er nemlig en klar tendens til at dumme stemmer på relativt jordnære partier som sosialdemokrater, konservative og kristeligdemokrater, mens de som stemmer på ekstremister som liberalister, nazister og kommunister gjerne er høyt utdannede og/eller har god inntekt. Kommunistbevegelser har ofte hatt ekstra høy oppslutning blant lærere og nazistene hadde jo svært god oppslutning blant middelklassen. 1
PeeWee Skrevet 2. desember 2015 #14 Skrevet 2. desember 2015 Når du får stemmeretten din som 18-åring med over 10 år skolegang bak deg, så har du ikke peiling på økonomi med mindre du har brukt din egen fritid på å studere det. Det artige her er jo at du i praksis definerer "studere" som å lese "fringe" teorier av liberalistiske økonomer på internett.
Anim92 Skrevet 2. desember 2015 #15 Skrevet 2. desember 2015 Jeg tenker som så at du burde gjøre som meg, ta opp historieboka fra videregående og lese litt fag. Så forstår du kanskje hvorfor det er som det er
Gjest Trollkarlen Skrevet 2. desember 2015 #16 Skrevet 2. desember 2015 Det artige her er jo at du i praksis definerer "studere" som å lese "fringe" teorier av liberalistiske økonomer på internett. Det artige her er jo at du tror jeg bruker "fringe" teorier som grunnlag for hva jeg stemmer på. Jeg har ikke brukt stemmeretten min og med god grunn. Jeg tror Norge har godt av at flere holder seg hjemme på valgdagen.
Gjest Skrevet 2. desember 2015 #17 Skrevet 2. desember 2015 (endret) Det finnes ingen korrelasjon mellom intelligens og rikdom (formue).Det finnes riktignok en svak korrelasjon mellom intelligens og høy inntekt.I dag samfunn er arv den viktigste faktoren for fremtidig rikdom. R > G (Thomas Piketty)Ellers bevitner innlegget ditt om ja.., lav intelligens.TED: Rick Hanauer (amerikansk millardær): "Why rich people don't create jobs." Endret 2. desember 2015 av pappagutt1 liten endring
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #18 Skrevet 2. desember 2015 Nå er ikke jeg spesielt rik eller vellykket, men burde det ikke være slik at kun de som "eier land", dvs entreprenører, businessfolk osv, altså alle som ikke er parasitter (jobber i det offentlige, kommunale), som burde fått stemme? Det er jo de som har mest å tape om landet feiler. Demokrati er jo egentlig idiotisk da det er flere dumme mennesker enn smarte. Dersom du føler for å bli passiv agressiv og skrive noe surt, så prøv å pust to ganger før du bestemmer deg for å droppe det.Om du har noe artig eller morsomt eller smart å komme med, så vær så god skriv! Demokrati er en illusjon. Samme hva du eller jeg stemmer på får vi en politikk som stakes ut på Bilderbergermøter og lignende. Anonymkode: f7971...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #20 Skrevet 2. desember 2015 To ting kunne hjulpet;- Nasjonal kunnskapstest (innen politikk, økonomi, historie) for å kunne få tildelt stemmerett.- Krav om betalt inntektsskatt. Hvorfor skal du ha noe å si for hvordan midlene fordeles når det ikke er dine midler? Anonymkode: 83fa1...e17 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå