AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Stemmer det at coop sitt mastercard ikke har regionsperre? Og om de i tilfelle har det, hvordan endrer jeg den? Anonymkode: a3a39...ba2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Bare for å nevne det, det er mange som ikke har regionssperre. Mine to Mastercard hos henholdsvis SEB og Dnb har ikke regionssperre, noen av dem. SEB opplyste bare kategorisk at de ikke har det. Men Dnb opplyser at de har datasystemer og personale sittende og overvåke kundenes transaksjoner kontinuerlig, slik at de fanger opp unormale eller rare transaksjoner med en gang. F.eks. hvis noen handler på Spar i på Langhus onsdag morgen og betaler med kortet sitt, og så brukes det samme kortet i New York USA senere samme onsdags-ettermiddag. Da tar de kontakt med kortinnehaver pr telefon for å sjekke om det virkelig er han eller henne som har reist eller om det er svindlerkopi av kortet i hendene på svindlere (skimming) som er ute og går. Anonymkode: 4021a...f4a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Bare for å nevne det, det er mange som ikke har regionssperre. Mine to Mastercard hos henholdsvis SEB og Dnb har ikke regionssperre, noen av dem. SEB opplyste bare kategorisk at de ikke har det. Men Dnb opplyser at de har datasystemer og personale sittende og overvåke kundenes transaksjoner kontinuerlig, slik at de fanger opp unormale eller rare transaksjoner med en gang. F.eks. hvis noen handler på Spar i på Langhus onsdag morgen og betaler med kortet sitt, og så brukes det samme kortet i New York USA senere samme onsdags-ettermiddag. Da tar de kontakt med kortinnehaver pr telefon for å sjekke om det virkelig er han eller henne som har reist eller om det er svindlerkopi av kortet i hendene på svindlere (skimming) som er ute og går.Anonymkode: 4021a...f4aOk. Bare lurte på om jeg måtte kontakte dem før jeg drar til USA imorgen. Da er det nok i orden. Fikk lagt inn på reiseplaner på siden demmes når jeg er borte. Anonymkode: a3a39...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå