Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg skal på intervju om ikke mange dagene, til en stilling som butikksjef på en cafe, en jobb jeg virkelig kan tenke meg.
Jeg har noe erfaring fra før, og føler seg at dette er en jobb jeg virkelig kan og brenner for. Jeg vil så veldig ha denne jobben, så jeg håper noen av dere kan gi meg noen tips og råd ang hvordan og hva jeg bør og ikke bør si på et intervju.

Litt om min tidligere erfaring:
Jeg begynte å jobbe i en matbutikk for noen år siden bare 20% også jobbet jeg meg opp til 100% stilling og var med i en ledergruppe, der jeg hadde samme ansvar som ass.butikksjefen. etter en stund gikk butikksjefen ut i pappaperm og jeg ble vikarierende butikksjef. der oppgavene mine var å bestille varer, budsjett osv. Etter noen mnd ble buikksjefen langtidsykemeldt, og jeg gikk over til å jobbe som butikksjef, der ansvarsoppgavene mine ble alt fra det jeg allerede har nevnt pluss alt av kontorarbeid og drift av butikken.

Grunnen for at jeg sluttet her var når butiksjefen kom tilbake var han ikke fornøyd med jobben jeg hadde gjort, og klagde på måtene jeg hadde løst situasjonene på. den eneste opplæringen jeg hadde før dette inntraff var ingen. jeg ble kastet rett ut i dette fra å være lås. der oppgavene mine var å fylle på varer og rydde. Jeg fikk ingen hjelp av andre og måtte løse alt selv. Når sjefen kom tilbake ville han spare penger, så vi jobbet med 2 mindre ansatte hver dag, så jeg måte gjøre min egen jobb pluss jobben til 2 andre. Til slutt møtte jeg veggen, og var dritt lei av å bli sjefet rundt, og se at alt jeg hadde jobbet for, forsvant.

så jeg fikk meg en jobb på baker hansen, som passer jeg utmerket godt, jeg trives med arbeidsoppgavene, men det er for det første veldig dårlig betalt, og fra å være sjef til å ikke være det lengre trives jeg ikke så godt med. jeg liker rollen som sjef, ikke pga makt og penger, men for å utvikle andre og levere gode resultater. det er det som driver meg. pluss at jobben på baker hansen har alt for korte dager. jeg jobber ca 4 ganger i uken kun 4,5 timer. og jeg trives med å jobbe masse! når jeg var butikksjef så jobbet jeg ca 250timer i mnd, noe jeg trivdes godt med.
Nå skal jeg på intervju på torsdag, og er så nervøs at jeg ikke klarer å tenke på noe annet!
Har noen noe gode råd til meg? hva bør jeg si, ikke si? hva kan jeg forvente meg å bli spurt om. jeg vil forbrede meg best mulig, slik at jeg har best mulig sjans til å få denne jobben!

Jeg er forresten 22 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...