Gå til innhold

Den ekle magefølelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man må høre godt på magefølelsen, mene dere dette stemmer? 
Har møtt en fyr på tinder, vi har møttes engang på kaffe og det gikk bra. Siden det har vi holdt kontakten hver dag siden vi matchet på the app of love. Problemet er at jeg synes selv dette blir for mye av det gode, han gir komplimenter ofte og tar intiativ, leder samtalen osv. For enhver jente ville dette vært en drøm, men det blir for mye for min smak. Vi har planer om å treffes snart igjen, og jeg vil gjerne treffe han. Han er veldig hyggelig og kjekk. Again, det kan bli over the top. 

Den ekle magefølelsen sier meg at noe ikke stemmer. Så jeg står midt i mellom "dette er ikke riktig" og "du har bare kjent han to uker, gi han en sjanse". Jeg er rett og slett forvirret og usikker. 

Har noen opplevd det samme? Hva blir det riktige å gjøre?

Anonymkode: 17a19...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At er det for godt til å være sant, så er det antagelig det?

Jeg har latt meg lure av slikt selv. En ørliten ekkel magefølelse stemte. Selv om 98 % var bra, så sa 2 % magefølelse at han bare playet. Og det gjorde han dessverre. Jeg tror han begynte med de rette intensjonene, men det endret seg underveis uten at han var ærlig om det.

Anonymkode: 03f8b...d88

Skrevet

Jeg ville stolt på magefølelsen og avsluttet det. Fyren kan være helt topp, men hvis du går inn i det med usikkerheten så vil den ikke bli borte tror jeg. Det blir kanskje mer tvil etterhvert. Jeg har troen på magefølelsen og min erfaring er at når jeg ikke har lyttet til den så har det ikke blitt så bra. Det gjelder ikke bare dating. Jeg er generelt skeptisk til folk som er over the top tidlig i en relasjon og den dårlige magefølelsen har blitt et rødt flagg for min del.

Anonymkode: 37a8f...4e5

Skrevet

Jeg har også møtt en sånn fyr en gang. Han var superkjekk, kunne gjøre alt, hadde den beste jobben og var utrolig hyggelig og morsom. Jeg brøt kontakten etterhvert. Jeg tror ikke folk kan være  perfekte, og jeg ville ikke finne ut hva han eventuelt prøvde å skjule.

Skrevet

Jeg har også møtt en sånn fyr en gang. Han var superkjekk, kunne gjøre alt, hadde den beste jobben og var utrolig hyggelig og morsom. Jeg brøt kontakten etterhvert. Jeg tror ikke folk kan være  perfekte, og jeg ville ikke finne ut hva han eventuelt prøvde å skjule.

Han er virkelig en type goodguy, men hvordan kutter man kontakten? Han er for snill, jeg kommer til å føle meg så råtten etterpå. 

TS

Anonymkode: d553c...801

Skrevet

Den magefølelsen ja! Hør på den, det pleier som regel å stemme! Jeg angrer på at jeg ikke fulgte den da jeg ble sammens med en fyr for ett års tid siden. Følg magefølelsen, ingen er perfekte her i verden!😊

Skrevet

en meget enkel og effektiv måte på å luke vekk useriøse menn er å ikke ha sex.

Skrevet

Han er virkelig en type goodguy, men hvordan kutter man kontakten? Han er for snill, jeg kommer til å føle meg så råtten etterpå. 

TS

Jeg gjorde det litt over tid, sluttet å svare på meldinger etc., så han skulle ta hintet.

Skrevet

en meget enkel og effektiv måte på å luke vekk useriøse menn er å ikke ha sex.

Vi har ikke snakket om sex, han er en helt vanlig fyr. Tror mer på at han virkelig er klar for å finne noen å dermed blir litt desp. Blir litt for mye for min smak... Han er for god til å være sann, men han er ikke douchebag typen heller. 

TS

Skrevet

Jeg opplevde det samme med en fyr jeg møtte på Tinder for ca 1,5 år siden. Alt var perfekt og jeg tenkte også at alt var for godt til å være sant. Jeg har opplevd en del dritt fra andre menn, men bestemte meg likevel for å gi denne fyren en sjanse. Heldigvis for det, han var rett og slett bare en skikkelig god og ordentlig fyr som var på utkikk etter det samme som meg: en kjæreste. 

Jeg er glad jeg gav forholdet en sats, nå har vi vært sammen i snart halvannet år, og er samboere❤ Kunne ikke hatt det bedre😊 

Anonymkode: 219e5...5b3

Skrevet

Jeg opplevde det samme med en fyr jeg møtte på Tinder for ca 1,5 år siden. Alt var perfekt og jeg tenkte også at alt var for godt til å være sant. Jeg har opplevd en del dritt fra andre menn, men bestemte meg likevel for å gi denne fyren en sjanse. Heldigvis for det, han var rett og slett bare en skikkelig god og ordentlig fyr som var på utkikk etter det samme som meg: en kjæreste. 

Jeg er glad jeg gav forholdet en sats, nå har vi vært sammen i snart halvannet år, og er samboere❤ Kunne ikke hatt det bedre😊 

Anonymkode: 219e5...5b3

Så hyggelig med en solskinnshistorie! Hadde du en dårlig følelse først? :)

Skrevet

Hvorfor er det for mye for deg? Maser han, og sender ny melding uten at du har svart på den forrige? Er du redd han vil ha noe for seriøst for fort, før du er klar over det? Er du redd han er en venneløs loner siden han har så mye tid til å sende meldinger med deg? Det er jo mye som kan være en dealbreaker her, selvfølgelig, men jeg se ikke helt at det at han sender meldinger i seg selv trenger å være så negativt. Det er jo snarere tvert imot det mange skulle ønske at fyren de dater gjorde mer av.

Skrevet

Hvorfor er det for mye for deg? Maser han, og sender ny melding uten at du har svart på den forrige? Er du redd han vil ha noe for seriøst for fort, før du er klar over det? Er du redd han er en venneløs loner siden han har så mye tid til å sende meldinger med deg? Det er jo mye som kan være en dealbreaker her, selvfølgelig, men jeg se ikke helt at det at han sender meldinger i seg selv trenger å være så negativt. Det er jo snarere tvert imot det mange skulle ønske at fyren de dater gjorde mer av.

Det er sant det du sier. Men ja, han er litt for innpåsliten. Føler han går litt fortere frem enn det jeg er klar for. Har prøvd å forklart det til han. Han sier han forstår, men handlingene hans gjør det motsatte. Så det er en liten dealbreaker for meg. 

Er det verd det å møte han igjen, hvis jeg allerede er litt lei av å snakke med han hele dagen, 24/7? 

TS

Skrevet

Jeg gjorde det litt over tid, sluttet å svare på meldinger etc., så han skulle ta hintet.

Det der er så dårlig gjort. Å la en person leve i en grusom usikkerhet i ukesvis. "Har jeg gjort noe galt?" "Hvorfor svarer hun ikke?" "Ok, hun er sikkert opptatt." "Hun hater meg!" "Hun svarer sikkert snart, er nok bare sliten på grunn av mye jobb. :)" "Herregud, hun synes sikkert jeg er aktfor x og y!!" "Maser jeg nå?" "Åh, hun svarte! Hurra! :) " "Å herregud, hun ghoster meg, så ydmykende..."

Når alt du trengte å si var at du ikke hadde lyst til å fortsette. Hva er det med denne seigpiningen av uskyldige mennesker i mange uker?! Jeg har selv vært der, og det er et helvete. Ekstremt ydmykende. Det må gå an å ha nok respekt for noen andre til å trosse sin egen frykt og bare si ting som det er.

Anonymkode: ff61a...16d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det sånn med en fyr, hver gang vi var sammen var det så riktig men hver gang han dro satt jeg igjen med en følelse av at dette ikke var så rett likevel.. 

Jeg er for å gi ting en sjanse men samtidig være obs på magefølelsen man har på det.

Anonymkode: 092f6...4b7

Skrevet

Jeg er inne i noe lignende nå. Møtte han på tinder for ett års tid siden, og han var bare perfekt. Hadde de samme verdiene som meg og ønsket et seriøst forhold. Jeg ble raskt betatt og vi ble sammen etter bare et par mnd. Etter dette har egentlig ting dabbet litt av for min del, mye på grunn av at han er veldig på og innpåsliten. Har det travelt med ting som barn og giftemål og maser masse om det. Han har et helt annet behov for kontakt enn meg og skulle helst vært sammen 24/7, mens jeg synes han av og til kan bli litt mye og trenger en dag for meg selv innimellom. Dette er egentlig det eneste problemet, for ellers er han helt fantastisk, og jeg tror aldri jeg kommer til å finne en mann som er så trofast og dedikert som han. Alt han vil er jo egentlig å gjøre meg godt, men på sikt tror jeg nesten at hans væremåte vil skade forholdet vårt, fordi det rett og slett blir for mye. Ja, det er et luksusproblem, men per nå merker jeg at det plager meg.. 

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men det dere har gått inn i nå hørtes veldig likt ut som slik vi startet. Og det har rett og slett blitt for mye, selv om han verken har negative baktanker eller er en player. 

Anonymkode: c2e96...ef1

Skrevet

Jeg er inne i noe lignende nå. Møtte han på tinder for ett års tid siden, og han var bare perfekt. Hadde de samme verdiene som meg og ønsket et seriøst forhold. Jeg ble raskt betatt og vi ble sammen etter bare et par mnd. Etter dette har egentlig ting dabbet litt av for min del, mye på grunn av at han er veldig på og innpåsliten. Har det travelt med ting som barn og giftemål og maser masse om det. Han har et helt annet behov for kontakt enn meg og skulle helst vært sammen 24/7, mens jeg synes han av og til kan bli litt mye og trenger en dag for meg selv innimellom. Dette er egentlig det eneste problemet, for ellers er han helt fantastisk, og jeg tror aldri jeg kommer til å finne en mann som er så trofast og dedikert som han. Alt han vil er jo egentlig å gjøre meg godt, men på sikt tror jeg nesten at hans væremåte vil skade forholdet vårt, fordi det rett og slett blir for mye. Ja, det er et luksusproblem, men per nå merker jeg at det plager meg.. 

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men det dere har gått inn i nå hørtes veldig likt ut som slik vi startet. Og det har rett og slett blitt for mye, selv om han verken har negative baktanker eller er en player. 

Anonymkode: c2e96...ef1

Ja, dette hørtes kjent ut. Vet ikke om jeg er villig til å gå inn i noe der jeg ikke får pusterom. Trenger litt avstand.. Jeg hadde kanskje håpet at den innpåslitne siden av han vil dabbe av jo mer vi er sammen, men fortsetter vi så kanskje det kan bli verre.. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.. 

TS

Skrevet

Kan du ikke foreslå at dere tar ein "pause"? Er ikke for pauser sånn sett , men bare si at du trenger litt tid for deg selv der dere ikke prater sammen og gjør deres egen greie...

Da merker du jo fort hvordan du føler det ang denne fyren..om du savner han, ikke savner han.. osv..

Skrevet

Jeg hadde det sånn med en fyr, hver gang vi var sammen var det så riktig men hver gang han dro satt jeg igjen med en følelse av at dette ikke var så rett likevel.. 

Jeg er for å gi ting en sjanse men samtidig være obs på magefølelsen man har på det.

Anonymkode: 092f6...4b7

Skjedde det noe mer da? Eller endte du det hele?

TS

Skrevet

Det der er så dårlig gjort. Å la en person leve i en grusom usikkerhet i ukesvis. "Har jeg gjort noe galt?" "Hvorfor svarer hun ikke?" "Ok, hun er sikkert opptatt." "Hun hater meg!" "Hun svarer sikkert snart, er nok bare sliten på grunn av mye jobb. :)" "Herregud, hun synes sikkert jeg er aktfor x og y!!" "Maser jeg nå?" "Åh, hun svarte! Hurra! :) " "Å herregud, hun ghoster meg, så ydmykende..."

Når alt du trengte å si var at du ikke hadde lyst til å fortsette. Hva er det med denne seigpiningen av uskyldige mennesker i mange uker?! Jeg har selv vært der, og det er et helvete. Ekstremt ydmykende. Det må gå an å ha nok respekt for noen andre til å trosse sin egen frykt og bare si ting som det er.

Anonymkode: ff61a...16d

Neeei, mye lettere å bare la det fade ut :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...