Annevenn Skrevet 3. oktober 2004 #1 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har fått ny jobb, starter i morgen. Dvs at min meldeperiode går over 1 uke hvor jeg ikke er i arbeid, og 1 uke der jeg er i arbeid. Jeg vet jeg kan jobbe inntil 50 %, for det har jeg gjort tidligere, men da har det vært 50% av en uke. Nå blir det 100% arbeid på ei uke. Mister jeg dagpengene for hele perioden da? Eller får jeg dagpenger for den 1. uka jeg ikke har jobb, og så ingenting for 2. uka, som ville vært "rettferdig"? Noen som kan hjelpe? Takknemlig for svar..... fant ikke ut av dette på aetat sine sider.....
Cr@sh Skrevet 3. oktober 2004 #2 Skrevet 3. oktober 2004 Etter mine egne tidligere erfaringer med Aetat vedder jeg på at du får 100 % på en uke - og at det gjør at du ikke får betalt den uka du ikke har arbeid... Det er sleipt - men hadde jeg vært deg, hadde jeg vært arbeidsledig begge ukene og begynt i jobb den 3. uka... Hvem gidder å sjekke opp det... du har jo fått jobb og det er jo det alle vil... sant? Lykke til med den nye jobben! Cr@sh
Annevenn Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2004 Ja, jeg er også redd for at de gjør det sånn..... Men jeg har problemer med å "jukse" med meldekortet, er så redd for å bli oppdaget..... JEg er en sånn tulling som sier fra om jeg får igjen 10 kr for mye av en bussjåfør.... Men det er fristende å føre 50% på begge ukene, slik at jeg får noe. Jeg har simpelthen ikke råd til å miste en hel uke! Lurer på om jeg skal ringe dem, og spørre..... Men det e vel heller ikke så lurt...... Synes det er skikkelig kjipt at de passer pengene som var de deres egne. Jeg HAR jo ikke arbeid 1. uka, og har jo krav på dagpengene.....?
Mulle7 Skrevet 3. oktober 2004 #4 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg var i en lignende situasjon for et par uker siden. Er arbeidssøkende, og sa ja til et kort vikaroppdrag som viste seg å bli faktisk så kort som kun 3 dager (i samme uke). Siden meldeperioden går over 14 dager, regna jeg med at de så hele perioden under ett, men den gang ei.. Jeg fikk kun halvparten av det jeg pleier å få, altså den uka jeg hadde gått helt ledig. Ingenting i den uka jeg jobbet de 3 dagene (altså mer enn 50 %). Totalt sett så tapte jeg faktisk på å jobbe de dagene... :veldigsur: Så min erfaring er i alle fall at de ser på uke for uke... dermed er i alle fall du sikret maks uttelling!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå