Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow, nå kjenner jeg at jeg har vært utrolig heldig. Fikk jobb på første søknad jeg gav ut, veldig sentralt i Oslo. 

Spør venner! Det er sikkert derfor jeg fikk jobben, fordi en venninne jobbet der da jeg søkte. 

Lykke til! 

Anonymkode: 1a346...676

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre sjans hvis du kjenner noen ja. Jeg fikk nettopp en 60% stilling. Jeg kjente sjefen fra før, siden jeg hadde vært lærling i bedriften

Skrevet

Søkt på ulike sykehjem og boliger for funksjonshemmede? Det var i hvert fall der jeg fikk første deltidsjobb. Det var ikke enkelt å få jobb der heller, søkte en hel haug av plasser. Og butikkjobber. Men til slutt fikk jeg napp! Mye sykefravær og mulighet for helgestillinger og kveldsvakter som passer godt med studiehverdagen. Etterhvert har jeg havnet i andre jobber, via studiene og bekjente. Hvis du har gode karakterer og de har stud.ass eller seminarledere på instituttet ditt, så kan du jo søke det og. Ganske godt betalt! Nå har jeg en deltidsjobb som er på dagtid, men ikke fast dag. Noen forelesninger går jeg glipp av, men det går som regel fint. Låner notater av andre etterpå. Det er forholdsvis vanlig blant de på mitt kull i hvert fall. Har dessverre ikke så mange gode råd til deg, men hør med alle du kjenner om de trenger noen folk der de jobber! 

Skrevet

- Skill deg ut i søknaden

- vær frempå - ring etter at du har sendt søknad, gå evt. innom.

Dsse to punktene skal jeg selv følge når jeg søker ny jobb snart :)

Skrevet

- Skill deg ut i søknaden

- vær frempå - ring etter at du har sendt søknad, gå evt. innom.

Dsse to punktene skal jeg selv følge når jeg søker ny jobb snart :)

Jeg bare er redd for å virke useriøs hvis jeg skal være for kreativ.. :/ jeg har derimot vært litt frempå, kontaktet dem litt etter at jeg har sendt inn søknad, men får jo aldri svar? TS

Anonymkode: 31e48...6a5

Skrevet

Oslo 2015 er stappfullt av mennesker takket være åpne grenser, så det er vrient å få seg jobb for etnisk norske personer.

Jeg har en fulltid-jobb i ukedagene, men kunne tenkt meg mer arbeid og mer penger, så har sendt ut noen søknader på deltid-stillinger relatert til helg (innenfor triangelet Drammen-Jessheim-Sarpsborg). Jeg er smertelig klar over at tilgjengelighet kun lørdag-søndag gjør at jeg fort blir utelukket, men er likevel skuffet over at man ikke få svar/avslag engang.

Vil også anbefale å bruke nettverk, og å dra rundt å søke på jobber som ikke er annonsert.

Min erfaring er dessverre også at etniske svensker er mye flinkere enn etniske nordmenn når det kommer til jobb. De har bedre arbeidsmoral, klager mindre, jobber mer, smiler mer og er bedre kolleger.

Skrevet

Jeg strever også SKIKKELIG med dette!! Klarer meg heldigvis greit, med foreldre som støtter meg med penger når stipendet mitt går tomt, men vil kunne være litt mer selvstendig og å ha mer å rutte med. Føler jeg har søkt på nærmere 50 stillinger og null napp :( Kjempetøff konkurranse nå!

Skrevet

Prøv bolig for utviklingshemmede i Akershus. Jobber i en selv, ikke langt fra Oslogrensa, og vi trenger folk, er ofte ledige helgestillinger hos oss, blant annet nå. Vet det trengs folk i andre boliger også. Er i tillegg en rolig og koselig jobb :) 

Anonymkode: bc491...ce3

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøv bolig for utviklingshemmede i Akershus. Jobber i en selv, ikke langt fra Oslogrensa, og vi trenger folk, er ofte ledige helgestillinger hos oss, blant annet nå. Vet det trengs folk i andre boliger også. Er i tillegg en rolig og koselig jobb :) 

Anonymkode: bc491...ce3

Kan du sende info på pm hvilken bolig det er snakk om? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...