Lizz Skrevet 3. oktober 2004 #1 Skrevet 3. oktober 2004 Har kjøpt meg en ulljakke som er litt for stor. Noen som har noen ide hvordan jeg kan krympe den litt??
Orthia Skrevet 3. oktober 2004 #2 Skrevet 3. oktober 2004 Ull krymper i vakemaskin, vanlig 40-graders vask gjør muligens susen. Men vær obs! Krympet ull blir stivt og uhåndterlig. Jeg ville ikke anbefalt det..
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2004 #3 Skrevet 3. oktober 2004 Superbehandlet ull krymper ikke. Men prøv på 60 grader.
Annevenn Skrevet 3. oktober 2004 #4 Skrevet 3. oktober 2004 Hvis det er glidelås i den må du være forsiktig, for den vil IKKE krympe, og da ser det merkelig ut..... :o
Gjest Karla Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Uansett hva maskinprodusenten sier, vær veldig forsiktig med ull og maskinvask! Jeg vil uansett anbefale deg å ikke vaske den på for varm vask. Jeg har selv vasket en ulljakke bare 10 grader over anbefalt (40C)maskintemp og den krympet til barnestr.
Gjest Cuddly Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Superbehandlet ull krymper ikke. Men prøv på 60 grader. 60 grader :o Da sitter du mest sannsynlig igjen med noe som i beste fall kan brukes til å lage skosåler av...
Gjest eini Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 ikke med superwash ull. Kan normalt vaskes på 40 grader, så om den i det hele tatt skal krympe må man nok forsøke 60 grader ja.
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #8 Skrevet 4. oktober 2004 ikke med superwash ull. Kan normalt vaskes på 40 grader' date=' så om den i det hele tatt skal krympe må man nok forsøke 60 grader ja.[/quote'] Nemlig. De aller fleste ullplagg man får kjøpt tåler 40 graders vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå