Gå til innhold

Avslag på mastercard?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor dnb avslår søknad om mastercard? Jeg har ingen betalingsanmerkninger, ikke noe lån, aldri fått en eneste inkasso en gang.  Jeg tjener ikke veldig bra,  ca 270.000 i året, men jeg ønsket bare å ha det for å bestille evt reise med og for å ha tilfelle bilen må på reparasjon før lønn eller noe.. 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal få det når jeg aldri har gjort noe "galt"  økonomisk.. 

Anonymkode: 3a608...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De regner kanskje med at hvis ikke du klarer å spare opp nok penger til det på forhånd så vil du ikke klare å betale ned gjelden + skyhøye renter heller.

Anonymkode: 83077...a6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNB har en chat der du kan spørre så får du direkte svar. :)

Hvis du er kunde i DNB syns jeg det er rart, men hvis du ikke er kunde så kan det være det som er greia. 

Anonymkode: bc9f6...0cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kunde i DnB.  Jeg sparer penger både i bsu og pensjonspar.. Ikke sånn veldig mye, men litt.. 

Anonymkode: 3a608...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart. Da jeg var student uten deltidsjobb fikk jeg mastercard med kredittgrense på 8000, som er noen hundre kroner mer enn det jeg får fra lånekassen hver måned. Ville ringt dem å hørt eller spurt på chatten om jeg var deg.

Anonymkode: 9d10a...31f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart. Da jeg var student uten deltidsjobb fikk jeg mastercard med kredittgrense på 8000, som er noen hundre kroner mer enn det jeg får fra lånekassen hver måned. Ville ringt dem å hørt eller spurt på chatten om jeg var deg.

Jeg er forøvrig også kunde i DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har kanskje et minstekrav  mht årslønn for godkjennelse av Mastercard-søknader?

Jeg tjener ikke mye selv, drøye 100.000 mer enn deg, men jeg fikk Mastercardet fra Dnb nærmest kastet etter meg. Det var de som tilbød meg det pr telefon. Jeg har kredittgrense på det på 40.000, men bruker det ikke så ofte. Sjelden gang i blant på nettbutikker.

Anonymkode: a890b...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg er 19 og student, men fikk likevel godkjent på 10.000 hos dnb..:)

Anonymkode: a030b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg er 19 og student, men fikk likevel godkjent på 10.000 hos dnb..:)

Før sommeren fikk jeg også en reklame på mail fra dem med tilbud om å heve kredittgrensen sånn helt uten videre. Har studentmastercard, og mener å huske de satte det i sammenheng med at man kanskje ville unne seg litt ekstra i eksamenstiden. Trodde ikke det var så lett å få kredittkortgjeld da jeg var yngre, men som AB over her så fint formulerte det så får man nærmest kortet kastet etter seg fra DnB. Jeg ble genuint overrasket av hele prosessen, spesielt reklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får aldri innvilget noe kredittkort som går gjennom DNB. De har flere ganger prøvd å rekruttere meg til Trumf Visa utenfor butikken, jeg får nei hver gang.

Jeg er godt voksen og har aldri hatt en eneste betalingsanmerkning, er gjeldfri og tjener OK. Har ikke formue da. Hos Santander har jeg visa med 30.000 i kredittgrense....

Anonymkode: 77791...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 og student og fikk nærmest Mastercard fra DnB kastet etter meg selv om jeg ikke ville ha det. Så jeg synes det er veldig rart om folk med jobb ikke får, noe dere ikke forteller her folkens?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro inntekten din er for lav. Jeg hadde også studentmastercard hos DnB, men som student kommer du jo (sannsynligvis) til å få mer inntekt senere, og beløpsgrensen er heller ikke veldig høy. Kredittkort gitt til ikke-studenter har vanligvis mye høyere beløpsgrense, der bruk og renter kan komme opp i store summer på kort tid. Når inntekten er lav er det større risiko å ta for banken, da bil det også ta lengre tid å få pengene om det går til lønnstrekk f.eks. Jeg har aldri hatt problem med å få kredittkort i voksen alder, selv med fullt studielån og boliglån, men så har jeg betydelig høyere inntekt og det er dermed mindre risiko for at pengene som blir brukt ikke blir tilbakebetalt. 

Anonymkode: 979a8...c21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før sommeren fikk jeg også en reklame på mail fra dem med tilbud om å heve kredittgrensen sånn helt uten videre. Har studentmastercard, og mener å huske de satte det i sammenheng med at man kanskje ville unne seg litt ekstra i eksamenstiden. Trodde ikke det var så lett å få kredittkortgjeld da jeg var yngre, men som AB over her så fint formulerte det så får man nærmest kortet kastet etter seg fra DnB. Jeg ble genuint overrasket av hele prosessen, spesielt reklamen.

Ja, samme her, var egentlig overrasket over hvor "lett" det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tilbudt MasterCard med grense på 25k med nada i inntekt og formue fra DnB..

Anonymkode: cf9f2...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becrunnelsen skal stå i svarbrevet. Der står og vurderingstall, basert på selvangivelse og ellers andre økonomiske vurderinger av din økonomi. Forøvrig er det vel ingen på kg som har innsyn i din søknad og hvorfor du har fått avslag? 

Anonymkode: e0396...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er det? Har du vært i arbeid lenge og har inntekten din vært stabil over tid? Likningstall 3 år tilbake spiller inn på søknad. Har du hatt lave likningstall kan det være årsaken. Dette er automatiske behandling du fikk avslag på? Hva med å høre med dem om de kan ta en manuell vurdering basert på dokumentasjon? 

Anonymkode: 7350e...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...