AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg har to nære venninner. Vi henger mye sammen, reiser på turer, lager mat osv. To av oss har vært single hele tiden, den siste hadde ett forhold inntil nylig (hun var utro og slo opp). Dynamikken er litt spesiell, hun ene sminker seg aldri, selv ikke når hun går ut og himler med øynene når jeg gjør det. Hun er ikke i mot sminke men får det ikke til og vil heller ikke lære. Hun kritiserer ofte utseendet mitt og kommer med kommentarer som "jaja, nå kan jeg glemme å få oppmerksomhet ikveld"...Dette er veldig ubehagelig og jeg sørger for å gi henne masse komplimenter så hun skal føle seg bra. Jeg vet hun ikke mener å være slem, hun har bare dårlig selvtillit, men det er kjipt å føle at vi liksom skal konkurrere. I det siste så har jeg begynt å finne gutter for henne, så fort hun begynner å snakke med en kar så er hun blid og fornøyd men om noen skulle snakke til meg og jeg ikke avviser så er helvete løs.Vi har begge lett for å snakke med menn da vi har mange mannlige venner, men hun begynner ofte med veldig grov humor for å legge seg på deres nivå og da tror jeg mange kanskje blir litt skremt. Hun drømmer om mann og barn mens jeg elsker å være singel og da stikker det kanskje at det er jeg som har hatt flere langvarige forhold mens hun aldri har hatt noe annet enn fyllesex (hun er i midten av 20 årene jeg er i begynnelsen)...Hun andre er like gammel som meg. Vi har hatt flere klinsjer da vi begge er sterke personer og jeg har flere ganger tatt henne i å baksnakke meg, blandt annet til en kollega. Hun gråt og lovde å aldri gjøre det igjen. Hun ba meg om å ikke snakke så mye til kjæresten hennes fordi han forteller meg ting han ikke deler med henne, noe jeg synes er urettferdig for han var min kompis før han ble hennes kjæreste!I det siste har jeg følt at de blir kaldere og kaldere mot meg. De veksler blikk seg i mellom og jeg føler meg ofte som poenget i en intern vits... Jeg fikk slengt at jeg hadde dårlig moral blandt annet fordi jeg fortsatt har kontakt med eksen hennes etter bruddet. Jeg er definitivt ingen engel, men hun ene var utro mot kjæresten sin og hun andre har flere ganger hatt sex med menn hun visste var gift/i forhold, så deres vinger er svartere enn mine..Dette var mine beste venner og jeg det har ikke skjedd noe spesielt mellom oss, så hvorfor er det blitt sånn? Kan det være fordi alle tre plutselig er single? Føler jeg er med i mean girls eller noe. Anonymkode: 0a8f7...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 1. desember 2015 #2 Del Skrevet 1. desember 2015 Men hvorfor gidder du å henge med sånne drittkjerringer?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 1. desember 2015 #3 Del Skrevet 1. desember 2015 Men hvorfor gidder du å henge med sånne drittkjerringer?? jeg stiller det samme spørsmålet. Omring deg heller med venner du vet du kan stole på, og ikke er slemme mot deg. Jeg hadde en samme opplevelse med to jenter, hun ene var utro rett som det var og hun andre var bare drama, og jeg følte meg mer og mer utenfor. Mitt tips er, bare drit i dem. De er ikke verdt det, så får de være tuppen og lillemor, og du kjører ditt eget løp. Er mye bedre å ha venner som faktisk bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Del Skrevet 1. desember 2015 De har ikke alltid vært sånn, jeg har aldri hatt så mye latter og hyggelige stunder som jeg har med disse jentene. Noen små kommentarer har det vært innimellom, mest fordi jeg er mer en pyntejente men det er jo bare når vi skal ut, og småerting blandt venner er jo greit. Det er i den siste tiden det har eskalert og blitt ubehagelig. For min egen del må jeg kutte dem ut om det fortsetter men kanskje det er noe jeg kan gjøre for å endre dette? Anonymkode: 0a8f7...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 1. desember 2015 #5 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) De har ikke alltid vært sånn, jeg har aldri hatt så mye latter og hyggelige stunder som jeg har med disse jentene. Noen små kommentarer har det vært innimellom, mest fordi jeg er mer en pyntejente men det er jo bare når vi skal ut, og småerting blandt venner er jo greit. Det er i den siste tiden det har eskalert og blitt ubehagelig. For min egen del må jeg kutte dem ut om det fortsetter men kanskje det er noe jeg kan gjøre for å endre dette? Anonymkode: 0a8f7...1ecDet har vært hyggelige stunder mellom meg, tuppen og lillemor også, men det ble for mye mas om ny kjæreste, drama og utroskap for min del. Men ofte er det sånn, min bestevenninne kommenterer meg fordi jeg er skikkelig pyntejente, og hun sier hun ikke får oppmerksomhet, men hun har jo hatt flere kjærester enn meg f.eks Men kanskje ta det opp med dem og si "Viss dere ikke slutter, så orker jeg ikke mer?" eller noe.. For det er jo ikke meningen at du skal føle ubehag fordi de har dårlig selvtillit..... Endret 1. desember 2015 av rundtfingern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #6 Del Skrevet 1. desember 2015 Det har vært hyggelige stunder mellom meg, tuppen og lillemor også, men det ble for mye mas om ny kjæreste, drama og utroskap for min del. Men ofte er det sånn, min bestevenninne kommenterer meg fordi jeg er skikkelig pyntejente, og hun sier hun ikke får oppmerksomhet, men hun har jo hatt flere kjærester enn meg f.eks Men kanskje ta det opp med dem og si "Viss dere ikke slutter, så orker jeg ikke mer?" eller noe.. For det er jo ikke meningen at du skal føle ubehag fordi de har dårlig samvittighet...Dette høres veldig kjent ut. Hehe jeg kaller dem faktisk tuppen og lillemor for meg selv jeg også. Det er nok ikke verdt det nei, det som er kjipt er at vi stort sett har hengt sammen oss tre så lenge at jeg egentlig ikke har noen andre jeg bare kan ringe eller stikke innom. Hvordan blir man egentlig kjent med nye mennesker som voksen? Her er det også felles hobby inne I bildet, så jeg vil jo se dem sammen uansett om jeg kutter kontakten eller ei... Anonymkode: 0a8f7...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. desember 2015 #7 Del Skrevet 1. desember 2015 Det at hun "krever" du skal lege halliken hennes er å gå for langt. Det må du ta opp med henne og du må bli flinkere til å sette henne på plass når hun kommenterer at du pynter deg. Si noe sånt som "Du er så gammel at det er på tide du lærer deg det her, du nå", eller noe. Jeg forstår det blir bråk av det, men du kan ikke fortsette sånn som det er nu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 1. desember 2015 #8 Del Skrevet 1. desember 2015 Dette høres veldig kjent ut. Hehe jeg kaller dem faktisk tuppen og lillemor for meg selv jeg også. Det er nok ikke verdt det nei, det som er kjipt er at vi stort sett har hengt sammen oss tre så lenge at jeg egentlig ikke har noen andre jeg bare kan ringe eller stikke innom. Hvordan blir man egentlig kjent med nye mennesker som voksen? Her er det også felles hobby inne I bildet, så jeg vil jo se dem sammen uansett om jeg kutter kontakten eller ei...Anonymkode: 0a8f7...1ecHaha! Disse går på studiet mitt da, men de er så late at jeg aldri ser dem Men har "venner" men liksom ingen jeg er henger med. Men ja, hvordan få seg venner som voksen? Jeg tenker gjennom venner du har fra før og/eller gjennom noe nye hobbyer, eller lignende? studie? eller hva som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #9 Del Skrevet 1. desember 2015 Det at hun "krever" du skal lege halliken hennes er å gå for langt. Det må du ta opp med henne og du må bli flinkere til å sette henne på plass når hun kommenterer at du pynter deg. Si noe sånt som "Du er så gammel at det er på tide du lærer deg det her, du nå", eller noe. Jeg forstår det blir bråk av det, men du kan ikke fortsette sånn som det er nu. Hun har aldri krevd det, det har bare blitt enklest sånn, jeg ser hvor dumt det er selv, men jeg har virkelig bare prøvd å holde skuta rolig. Jeg er ikke ute for å trøste noen inne på doen hele kvelden.Jeg har gitt beskjed en gang, jeg spurte om hun ene (hun med selvtillit) kunne hjelpe meg med å velge kjole til en ganske formell sommerfest. Det var første fest med ny jobb og jeg ville gjerne ta meg best mulig ut. Hun andre ble også med, Så jeg prøvde alle penkjolene mine.Problemet var at jeg hadde gått kraftig ned i vekt siden sist jeg brukte den typen kjole, så alle enten hang og slang eller viste veldig tydelig at jeg ikke hadde noe særlig puppestell lengre. Jeg kom med en kommentar om at ingenting passet og at jeg ikke hadde råd til noe nytt, og der ser jeg himling med øynene i sofaen fra hun med dårlig selvtillit.Da smalt det faktisk fra meg "beklager, jeg glemte at du er den eneste som har lov til å ha komplekser". Det endte med at hun gikk, smalt igjen døren og jeg fikk tilsnakk av hun andre at det gikk da an å passe på hva jeg sa, når jeg visste at hun hadde så dårlig selvbilde. Vet dere hva, jeg tror faktisk ikke dette er verdt å prøve å fikse. Jeg trodde egentlig ikke at det var så ille men når jeg leser gjennom så synes jeg faktisk at det er utrolig dårlig oppførsel. Anonymkode: 0a8f7...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. desember 2015 #10 Del Skrevet 1. desember 2015 Veldig tydelig at du blir sett på som en trussel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #11 Del Skrevet 1. desember 2015 Veldig tydelig at du blir sett på som en trussel.En trussel? Vi liker ikke samme type menn en gang? Anonymkode: 0a8f7...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. desember 2015 #12 Del Skrevet 1. desember 2015 En trussel? Vi liker ikke samme type menn en gang?Anonymkode: 0a8f7...1ecHar ikke noe å si det for folk som er sjalu og usikre, de er irrasjonelle. Bare det at du får oppmerksomhet fra menn er nok, problemet er deg ifølge dem, ikke mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #13 Del Skrevet 1. desember 2015 Høres ut som de er sjalue på deg. Dette er ikke ekte venninder selvom du føler deg nær de nå!Hadde også en venninde i mange år som sa ting som "Du burde slette det facebook bildet der, får ikke frem den beste siden i deg" bare fordi det var et PENT facebookbilde og hun ville være den peneste av oss, som alltid snakket ned utseendet til andre og jeg skjønte til slutt hun snakket ned mitt utseende til andre når jeg ikke var tilstedet. Vi var også 3/4 stykker i gjengen og blikkene hun før hadde sendt internt til meg sendte hun nå internt til de andre. Snakket jeg med en gutt som jeg ikke engang var interessert i kom hun nesten løpene å skulle sabotere /fremheve seg selv/nedsnakke meg.Jeg skjønte det ikke før etter mange år at de var falske venner, for vi hadde det jo sykt gøy sammen og delte ALT av hemmeligheter og opplevelser, men venner som bare skal være i spotlighten selv er faktisk ikke ekte venner. Anonymkode: 0afee...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #14 Del Skrevet 1. desember 2015 De har ikke alltid vært sånn, jeg har aldri hatt så mye latter og hyggelige stunder som jeg har med disse jentene. Noen små kommentarer har det vært innimellom, mest fordi jeg er mer en pyntejente men det er jo bare når vi skal ut, og småerting blandt venner er jo greit. Det er i den siste tiden det har eskalert og blitt ubehagelig. For min egen del må jeg kutte dem ut om det fortsetter men kanskje det er noe jeg kan gjøre for å endre dette? Anonymkode: 0a8f7...1ecJa, jeg synes du skal invitere dem hjem til deg, enten en og en, eller begge samtidig og fortelle de akkurat hvordan du føler det. Så kan dere få utløp for alt dere føler alle sammen, kanskje er det en del misforståelser som ligger til grunn.Dersom det ikke bedrer seg etter at du har sagt fra, så ville jeg kuttet dem ut.Og du bør sporenstreks slutte å finne menn for hu ene, gi hu komplimenter, mens hun bare er stygg med deg. Det er bare manipulering og sånt blir man ikke med på.Selv høres ikke dette ut som den typen mennesker jeg hadde tillatt meg selv å omgås, men hvis det er sant det du sier om at dere har hatt det hyggelig sammen før og at dette først har skjedd nå i det siste, så ville jeg samlet dem til en fortrolig prat der du er dønn ærlig. Anonymkode: 88de5...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #15 Del Skrevet 1. desember 2015 Ja... Da har jeg snakket med hun ene. De mener vist at jeg legger meg etter eksen til hun som var utro.For det første kjente jeg han fra før de ble sammen. For det andre ser jeg han hver dag på jobb. For det tredje synes jeg det er utrolig umodent å diktere hvem folk skal prate med og for det fjerde så var det han som ble bedratt og har ikke gjort noe for at jeg skal mislike han. Sånn ungdomsskoledrama gidder jeg ikke, så jeg slutter å ta kontakt og håper jeg treffer folk jeg ikke må sensurere meg selv for og som tapper meg for energi. Hva skjedde med å bygge hverandre opp og unne hverandre gode ting? Takk for alle tilbakemeldinger! Anonymkode: 0a8f7...1ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #16 Del Skrevet 1. desember 2015 Fint at du tok det opp med hun! Og flott at du innser at dette her blir for drama og tåpelig for deg!Helt enig med deg, umodent å diktere hvem du skal prate med, bestemme hvem du skal hate når de ikke har gjort noe mot deg og du attpå til kjente han fra før de ble sammen! OG har et jobbforhold med han , så åpenbart at du ikke vil være dust mot han da, slik din venninde vil. Bra, kutt de ut og finn deg noen ekte venner som ikke er fjortissdramaqueens i hodet Anonymkode: 0afee...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå