FreeLife Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Roper folk. Svensker sender brev til statsministeren og ber ham gjøre noe. Nordmenn diskuterer hvem som har skyld - FRP eller AP.Vel..jeg har et newsflash til dere. Ikke vær så naive at dere tror myndighetene, selve roten til problemene, selve årsaken til den massive innvandringen, skal fikse noe som helst for dere. Det er konseptet myndigheter som problemet. Så lykke til med å grine til myndighetene, og lykke til med å tro at de vil fikse noe som helst for dere i tiden som kommer Det virker som om så mange av dere tror at myndighetene er en slags entitet? En Gud? Overraskende mange tror jo at de får halv skatt i desember, eller at de FÅR feriepenger. Tror dere myndighetene er "voksne" mennesker? Trygge gode voksne mennesker som vil dere, barna dems, vel? Det virker være slik at mange av dere har den tankefeilen. En slags kognitiv dissonans, hvor man ser at myndighetene hele tiden er korrupte, gjør ting i mot folkeopinionen etc, men likevel stiller man opp og velger og håper og tror at DENNE gangen kommer noen snill pappa inn og styrer landet - han ser jo så snill og grei ut! Ja, dere massene..dere er noen raringer
Pterinochilus Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Det er konseptet myndigheter som problemet. Det er selvfølgelig legitimt å stille spørsmål om hvorvidt politkerne gavner folket som helhet eller bare eliten. I dagens nyliberale og globaliserte verden er selve konseptet om nasjonal suverenitet og demokrati under sterkt press. Gjennom internasjonale avtaler og sentralisering av makt, mister de nasjonale myndighetene politisk handlingsrom til å gjøre endringer som faktisk betyr noe og vi risikerer å sitte igjen med et skinndemokrati hvor den reelle makten ligger hos en ikke-valgt, internasjonal elite. EU/EØS er et skrekkeksempel på hvordan makt overføres fra de folkevalgte parlamentene til ikke-valgte teknokrater i Brussel.Det er ikke konseptet myndigheter som er problematisk og man kan selvfølgelig ikke ha et samfunn uten. Problemet er overføringen av makt fra nasjonale til overnasjonale myndigheter. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Enig, derfor er jeg kommunist og for revolusjon hvor styresmaktene vi har i dag kuppes og forsvinner. Anonymkode: c40de...882
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har fått halv skatt. Anonymkode: 80626...e41
Gjest Skrevet 1. desember 2015 #5 Skrevet 1. desember 2015 Tråden er ryddet for personangrep.Harley Quinn, mod
FreeLife Skrevet 1. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2015 Enig, derfor er jeg kommunist og for revolusjon hvor styresmaktene vi har i dag kuppes og forsvinner.Anonymkode: c40de...882Håper PST følger med her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå