Gjest Revenka Skrevet 3. oktober 2004 #1 Del Skrevet 3. oktober 2004 Vi har nå hatt vår første sommer med vårt eget blomsterbed (bedet vårt er vel 2x3 meter ved siden av verandaen vår), ikke helt vellykket. Er student og det ble litt dyrt å fylle det med ferdige oppvokste planter så jeg kjøpte forskjellige frø og plantet selv. De fleste vokste opp og det ble mer rotete enn fint. I går luket jeg hele bedet, tok opp alt!! Tenkte det skulle være fint til vinteren kom. Har også litt lyst til å plante noen tulipaner eller andre vårløker. Men hvordan vedlikeholder man bedet best? Er det nødvendig å fjerne blomstene fra sommeren? kanskje penest, så slipper man det når våren kommer. Jeg kjøpte 4 sekker med jord på plantasjen i sommer, men så har jeg en sekk igjen som ikke er åpnet. Holder den seg bra til neste år? hvor må jeg eventuelt oppbevare den? Eller er det best om jeg slenger den oppe i beddet? Hva bør jeg tenke på for å få et fint bed i høst og et fint til våren? Kunne tenke meg å plante noen høstplanter der. Det er gode solforhold fra solen står opp og til tidlig ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå