Gjest Kitcat Skrevet 3. oktober 2004 #1 Skrevet 3. oktober 2004 Hei! Er det noen som vet hvor man kan få tak i mønster til brudekjoler? Jeg skal gifte meg i mai/juni 2006 og en venninde av meg skal sy kjolen min. Hun kan sy etter bilder også, men i brudesalongene er de jo ikke så glad for at man tar bilder. Lurer derfor på om det er mulig å få kjøpt mønster til kjoler noe sted slik at hvis jeg finner en drømmekjole så kan jeg få tak i mønsteret også. Noen tips? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #2 Skrevet 3. oktober 2004 Fant mønster til kjolen min i et blad som heter Stoff og stil.. Tror du får kjøpt på husflidutsalg
ragsan Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 I tillegg har Simplicity, Burda og McCall/Vogue/Butterick bryllupskolleksjoner - disse kan som regel bestilles gjennom stoff-butikker i Norge.
Piarina Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Har sett at mange selger mønstre til brudekjoler på ebay, ikke så dyrt heller.
Bokalven Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Ved å søke på patterns + wedding gown på Google.com kan du sikkert finne en del. Anbefaler også http://costumes.org/
Vimsevips Skrevet 5. oktober 2004 #7 Skrevet 5. oktober 2004 Brudekjolen min var basert på vogue mønstre. Den ble kjempe fin, og veldig meg. I tillegg er det ingen som har lik, da jeg kombinerte 2 mønstre og modifiserte litt på begge. Anbefaler alle linkene over. Vogue/McCall/Butterick er enklest å kjøpe i sybutikkene. De kan og hjelpe dere med tips og andre spørsmål. 2006 er lenge til, ikke lag kjolen for tidlig, det merkes godt om man går ned en 3-4kg. Og siden den blir sydd til deg, kan det være greit å slippe å legge den ut eller inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå