Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann:) jeg er ei jente på snart 24! Jeg har hatt stikkende smerter i eggstokkene den siste uken. Det er 6 dager til mens.

Jeg og samboeren ønsker oss barn og har prøvd i 1år å nå har jeg lagt ifra meg disse tankene en stund. For det sies at dt skjer når en minst forventer det.

Jeg slutett på p-piller for 1 år siden og har et barn ifra før. Men etter p-pille slutt har mensen vært ustabil. Den kommer ikke på forventet dato. Først gang 3 mnd forsinket, 2 gang 1 mnd forsinket og 3 gang 14 dager forsinket. Å nå står det at det er ca 6 dager til forventet mens. Oppdaget også på kalenderen at vi hadde sex på 1 av de fruktbare dagene og på eggløsningsdagen. Har hatt jevnlig sex denne mnd. Men har ikke tenkt mye på graviditet da mensen har vært ustabil.  

Nå er jeg litt bekymret for dissse stikkingene. De kan være vonde. De varer ikke lenge og varierer av og til på intensistet. Også vært en del oppblåst. De kommer og går. Noen ganger flere om dagen og noen ganger 1 gang. Også vært små øm i korsryggen. Hva kan det være? Cyste? Tegn på mens? Tenker på graviditet men tenker også at dt må være for godt til å være sant. Blitt skuffet i 1 år nå. Så tørr ikke tenke den tanken. Noen som har opplevd dette og vil dele erfaringer? 

Anonymkode: 32b53...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også stikkinger og et slags "press" på eggstokkene. Har hatt veldig uregelmessige sykluser etter at jeg sluttet med pillen i August (40-45 dager). Nå er jeg på dag 55.. Tok en test forrige fredag som var negativ, og tenkte jeg skulle ta en ny på torsdag.

Skal til GU på torsdag egentlig pga. lange sykluser og mye menssmerter, men vil også fortelle om disse rare stikkingene.

Har vært litt redd for cyster eller noe, og disse stikkingene gjør det ikke bedre..

Anonymkode: 73ed0...b18

Skrevet

Så rart! Jeg og har laaaaange sykluser etter p-pilleslutt. Får jo aldri mens. Skal ta en test om noen dager. Er bare 2 dager over nå. Skal også til GU den 20. Januar. Håper på at dt er en spire men at jeg produserer hcg sent. Har jo 1 jente å dt tok ca 14 dager etter forventet mens før jeg fikk positiv. Men har på følelsen av at kroppen leker med meg igjenn som den har gjort i 1 år nå. 

Skrevet

Det kan være cyster. Jeg har hatt flere cyster på eggstokkene,  og kjenner igjen disse smertene. Stort sett er smerter ufarlige, og går gjerne over av seg selv. Selv har jeg måtte operert pga dette, men det tilhører sjeldenhetene. Om smertene fortsetter ville jeg sjekket det ut hos lege, bare for å være sikker. 

Skrevet

Stikker veldig sjeldent og stikker mindre nå. Er ikke så alvorlig vondt heller. Det er mer rart en vondt. 

Skrevet

Mye mindre her og faktisk. Litt ubehagelig avogtil bare. Rart! 

Skrevet (endret)

Da har jeg vet på GU. Hun fant en tvillingcyste på høyre eggstokk :S Den må opereres bort, så jeg får innkallelse til det.
Men hun sa at alt ellers så veldig bra ut. Hun så at jeg hadde mange egg, og at jeg nettopp hadde hatt en eggløsning. :)

Så grunnen til ubehag på begge sider var cyste på den ene og eggløsning på den andre eggstokken. Kjipt med cysten, og at jeg på operere, men er veldig fornøyd med at alt så bra ut og at jeg "fungerer" som jeg skal :P

Endret av Losi
skrivefeil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...