Gå til innhold

Jeg blir bedre,vennene forsvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg hatt en reise innover. Jeg har fokusert på å bli kjent med meg selv og finne ut av hva jeg vil og hvem jeg vil være. Samtidig har den ene eller den andre vennen forsvunnet. Dette syns jeg er trist. Pr idag har jeg en venninne jeg kan stole på og regne med som venn. Ellers bare mange bekjente. 

Jeg er til tider ensom, og skulle ønske jeg hadde flere nære venner. Har noen opplevd dette ? Miste venner når dere går inn i en slik reise ?

Anonymkode: d30cd...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste årene har jeg hatt en reise innover. Jeg har fokusert på å bli kjent med meg selv og finne ut av hva jeg vil og hvem jeg vil være. Samtidig har den ene eller den andre vennen forsvunnet. Dette syns jeg er trist. Pr idag har jeg en venninne jeg kan stole på og regne med som venn. Ellers bare mange bekjente. 

Jeg er til tider ensom, og skulle ønske jeg hadde flere nære venner. Har noen opplevd dette ? Miste venner når dere går inn i en slik reise ?

Kanskje du har utviklet deg og ikke dem? Og at du trenger nye venner som møter denne nye siden din? Kanskje de føler at du har forandret deg og at dere ikke har så mye til felles lenger?

Kan du si litt om hva du gjorde? Leste du bøker? Selvutviklingkurs?

Anonymkode: d37f3...ee2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har utviklet deg og ikke dem? Og at du trenger nye venner som møter denne nye siden din? Kanskje de føler at du har forandret deg og at dere ikke har så mye til felles lenger?

Kan du si litt om hva du gjorde? Leste du bøker? Selvutviklingkurs?

Jeg leste bøker, reiste og studerte meditasjon og mindfullness . Vi har nok ikke så mye tilfelles fordi jeg har mistet en del mennesker og ser verdien av livet. Jeg syns også at det er vanskelig å finne nye venner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på andre siden, og hadde en venninne som var på en reise innover. Det ble så intenst til tider, og hun fødes på nytt gjennom sin mors liv på de verste/beste? nettene. Hun kunne prate i timevis om seg og sin reise, så det ble mange ja og jaha for å vise at jeg fremdeles hørte etter. Dette pågikk noen år, og jeg gikk lei, det var kun henne og hennes reise som var samtaleemnet og det var tunge saker til tider. 

Jeg møtte henne igjen 10 år etter og hun så godt ut, og vi avtalte møte på kafè, og hun fortalte at hun hadde lagt dette bak seg nå, og var nå søkende utover. Flott! Men allikevel var det hakk i plata siden sist, og da sa jeg at du er jo ferdig med det nå, la oss snakke om veien videre, fremtiden. Men hun taklet visst ikke det og jeg hørte ikke fra henne igjen. 

Anonymkode: 186e0...11c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på andre siden, og hadde en venninne som var på en reise innover. Det ble så intenst til tider, og hun fødes på nytt gjennom sin mors liv på de verste/beste? nettene. Hun kunne prate i timevis om seg og sin reise, så det ble mange ja og jaha for å vise at jeg fremdeles hørte etter. Dette pågikk noen år, og jeg gikk lei, det var kun henne og hennes reise som var samtaleemnet og det var tunge saker til tider. 

Jeg møtte henne igjen 10 år etter og hun så godt ut, og vi avtalte møte på kafè, og hun fortalte at hun hadde lagt dette bak seg nå, og var nå søkende utover. Flott! Men allikevel var det hakk i plata siden sist, og da sa jeg at du er jo ferdig med det nå, la oss snakke om veien videre, fremtiden. Men hun taklet visst ikke det og jeg hørte ikke fra henne igjen. 

Hihi . Hørtes slitsomt ut 😂 Jeg prater heldigvis veldig lite om veien med mindre jeg blir spurt. Vil ikke kjede de med alt det rare jeg liker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bøker, reiste og studerte meditasjon og mindfullness . Vi har nok ikke så mye tilfelles fordi jeg har mistet en del mennesker og ser verdien av livet. Jeg syns også at det er vanskelig å finne nye venner . 

Synd du ikke klarte å se verdien av venner samtidig da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gjennom denne selvutviklingen utstråler mer selvtillit og de ser at du får mer ut av livet ditt enn de gjør,så kan det være misunnelse.Noen venner er slik,at de bare vil ha deg når du ligger under dem på vellykkethetsskalaen.Hvis du får det bedre enn dem blir du med en gang mindre interessant.Trist med slike mennesker.

Anonymkode: e7dfe...bfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke klarte å se verdien av venner samtidig da. 

Ønsker deg en fin kveld 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en sånn "venninne" har jeg og. Har innsett det at hun aldri kommer til å forandre seg, hun er og blir for selvsentrert... Litt trist, for egentlig så var vi ganske gode venner...

Anonymkode: 962af...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjennom denne selvutviklingen utstråler mer selvtillit og de ser at du får mer ut av livet ditt enn de gjør,så kan det være misunnelse.Noen venner er slik,at de bare vil ha deg når du ligger under dem på vellykkethetsskalaen.Hvis du får det bedre enn dem blir du med en gang mindre interessant.Trist med slike mennesker.

Anonymkode: e7dfe...bfd

Det handler vel mer om at hun kun har fokusert på seg og sitt, og sikkert også snakker utrolig mye om seg selv og sin reise, og glemmer at også andre mennesker har ting å fortelle. Hun har tydeligvis heller ikke prioritert sine venner i denne perioden, og det er derfor de har "forsvunnet". Sånne "reiser inn i seg selv" resulterer stort sett i svært selvsentrerte mennesker, og det er få som orker å omgås sånne i lengre tid. Det er nå min erfaring med venninner som hiver seg over sånne trender. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mer om at hun kun har fokusert på seg og sitt, og sikkert også snakker utrolig mye om seg selv og sin reise, og glemmer at også andre mennesker har ting å fortelle. Hun har tydeligvis heller ikke prioritert sine venner i denne perioden, og det er derfor de har "forsvunnet". Sånne "reiser inn i seg selv" resulterer stort sett i svært selvsentrerte mennesker, og det er få som orker å omgås sånne i lengre tid. Det er nå min erfaring med venninner som hiver seg over sånne trender. 

Jeg er overrasket over alle dine antagelser. Hvordan vet du alt dette? Hvis du har opplevd dette og det er en sannhet for deg så vær så snill og hold deg til tema. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sånn det er... Jeg har kanskje ikke tatt akkurat det skrittet helt enda, selv om jeg kanskje "burde" ha gjort det. Har veldig få venner, og er så å si aldri ute med noen av dem. Vi treffes på Facebook, kan man si.. Ja, jeg er veldig selvopptatt, og har kanskje den største skylda for dette selv. Er ikke flink til å takke ja til invitasjoner, - og hvis jeg har takket ja, så har det hendt at jeg har avlyst det senere, med en eller annen unnskyldning. På grunn av dette har de "falt fra" - den ene etter den andre. Trives best i mitt eget selskap, og vet at det hadde vært mer meningsfullt om jeg hadde gått ut litt mer enn jeg gjør. Takket ja til å bli med på ting. Men sånne invitasjoner uteblir, sannsynligvis fordi de få vennene jeg har eller har hatt, har erfart at jeg ikke liker å være med på så mye med så mange rundt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over alle dine antagelser. Hvordan vet du alt dette? Hvis du har opplevd dette og det er en sannhet for deg så vær så snill og hold deg til tema. 

Du spør om folk har erfaring med dette, og ja, det har jeg. Bare ikke fra det samme perspektiv som deg, men fra det andre, hvor jeg er blant de vennene som ikke finner seg i å bli ignorert i lengre tid, for deretter å bli "plukket" opp igjen for å høre om vedkommendes "fantastiske nye liv". Når mange av dine venner ikke orker å omgås deg lenger, da må du faktisk tenke over hvordan du oppfører deg, og om du kanskje bør gjøre noe annerledes. Det er det jeg prøver å få fram. Du har vel blitt så flink til å gå i deg selv nå, så dette burde ikke være noe problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring også, ikke all selvutvikling som er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at dere  snakker om "trend" og selvsentrert, dette er gammel lærdom og handler om å forstå seg selv, menneskeheten og universet som en helhet -de aller, aller fleste blir jo bare bedre mennesker med mindre ego enn folk flest av å studere seg selv, nettopp fordi de finner ut at vi alle er en, alle er like. 

Om du er rolig på en plass nå Ts så ville jeg forsøkt det som første svarer sa -forsøk å oppsøk steder med folk som vil forstå ditt nye jeg. Gamle venner kan også våkne til liv med litt hjelpemidler, men det er ikke så enkelt å være lærer -da er det bedre å godta/overse det overfladiske litt for å opprettholde kontakt om dete er ønskelig. 

The answer to every question is love! ;)

Anonymkode: 56506...e00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebar reisen din å røyke uhorvelige mengder marihuana? Isåfall har jeg vært borti det, men alle vennene mine kom tilbake når jeg begynte å gjøre noe annet enn å se på Archer, Cops og spise ostepop.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ikke akkurat som den beste venninna du heller...veldig lite åpen for at venninna di kanskje hadde noe nytt og interessant å fortelle! Ofte kan man lære mye av sånne mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Bare pass på at du ikke blir en av de opplyste egotripperne som bruker hver anledning til å indirekte gni inn hvor mye friere og bedre de er enn deg fordi de har pugget alle livssitatene til Dailai Lama. Har møtt på flere som har mistet bakkekontakten på sin spirituelle reise som tror at det å kose med trær gjør dem i et med naturen.

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å bli Kjærlighet. Det innebærer at man gjør gode gjerninger mot ens nærmeste, og at man prøver å være betingelsesløst god mot alt som er i stand til å føle smerte. Man skal gå foran med et godt eksempel, selv når man ikke har noe som helst å tjene på det. Men ikke streb etter vennskap med folk som ikke vil være venn med deg. Gi slipp, og let eventuelt etter nye venner. 

Et tips: Ikke snakk for mye om din indre reise, men vis heller hva du har lært. Prøv å VÆR kjærlighet, i stedet for å SNAKKE veldig mye om kjærlighet. Show, don't tell.  

Endret av Psilocybe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...