Gå til innhold

Hva kan jeg kjøpe i Praha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi... Endelig skal jeg reise til Praha. Har hatt lyst til det i mange år...

Gleder meg masse... Men lurer på hva jeg kan kjøpe der?? Noen tips? Hvilke butikker bør jeg gå i osv...

Skrevet

er jo helst billig krystall og keramikk da, men generelt sett så er det meste billigt der nede. spesielt om du går litt bort fra de typiske turiststedene. kom selv hjem med mange par sko, vesker og noen topper. selvfølgelig også krystall. fikk 24 glass for 600 norske kroner :)

Skrevet

Øl. :sjarmor:

(neida - som de andre sier, krystall, keramikk ...)

Skrevet

Sko? Hørte jeg sko?? Veldig interessant... Noen spesielle skobutikker jeg bør kikke innom? Hørte om en med 6 etg. Vet noen hvor den er?

Skrevet

den 6 etasjers skobutikken ligger i hovudgaten opp mot nasjonalmuseet på høyre side. jeg selv ble veldig skuffet over den, omtrent samme priser som her hjemme. derimot så var det min kjære samboer som kom ut med nye sko... jeg likte veldig godt en skobutikk som heter tango, ganske rimelige og fancy sko :) vagabond solgte billigere sko der nede enn her hjemme. mye fint!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tar jeg feil, eller er det ulovlig å ta med krystall ut av Ungarn??

Skrevet
Tar jeg feil' date=' eller er det ulovlig å ta med krystall ut av Ungarn??[/quote']

Godt at ikke Praha ligger i Ungarn, da. :sjarmor:

Pashmina-skjerf er billige, fine og (ofte) ekte i Praha.

Hvis du liker fake vesker, er det endel av det også.

Skrevet

Oi, sorry!! Tsjekkia så klart!! :oops: Men uansett, jeg har hørt at man ikke kan ta med krystall ut av Praha!! :fy:

Skrevet

Da har du hørt feil. :kul: Men det er selvsagt begensninger her også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Litografi bilder er kjempebillige. De ligger fra 30-100kr. Jeg kjøpte 12 litografi bilder da jeg var i Praha. Kjempetøffe. Rammet dem inn i Norge, og de ble så fine. Men innrammingen var ca.10 ganger så dyrt...

Jeg klarer ikke å tyde signaturen til kunstneren, men bildene var av litt "rare" som syklet, danset, løp osv.

Praha er en kjempeflott by!!! Kos deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

(det var jeg som var siste gjest)

Hvis du liker tøffe topper og kjoler, må du gå i en butikk som heter Janis. Det er en gresk butikk med masse stilige klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...