Gå til innhold

Overreagerer jeg?Ang forstyrre/vekke kattunge som sover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått en liten pusefrøken på litt under 6 måneder i hus og som alle vet sover kattunger en god del.

Men til poenget.Jeg mottar tjenester fra kommunene(typ hjemmesykepleie 4 ganger om dagen) og flere av de har falt helt for pusen min,noe jeg fint kan forstå og det er selvsagt helt greit at de prøver å få kontakt med hun når hun løper frem og tilbake på gulvet og leker eller viser at hun er litt nysgjerrig på det menneske som kom inn av døra,men det jeg ikke liker er de som skal prøve å oppnå kontakt med hun når de klar og tydelig ser at hun ligger på sofaen og sover. Jeg mener man pleier da å respektere at noen sover,eller?

Så det jeg lurer på er hva dere andre tenker om dette?Er det bare je gsom overeagerer,eller hva?

Anonymkode: 045a0...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hunden min var valp, var jeg helt sinnsykt nazi på at han ikke under NOEN omstendighet skulle vekkes når han sov. Både fordi da hadde jeg kontroll på han ( :P ) og fordi at en overtrøtt valp ikke er særlig morsomt. Jeg syns ikke du overreagerer i det hele tatt, de ville jo ikke vekket en sovende baby, liksom. For min del blir det samme greia. De trenger mye søvn. Men bare si "Til neste gang ville jeg satt pris på at du ikke prøvde å vekke kattungen min når hun sover, da hun trenger mye søvn. Du må gjerne kose og leke med henne når hun er våken, men når hun sover skal hun ikke forstyrres" og ikke gjøre det til noen stor greie. De fleste (med antenner) vil respektere det :)

Anonymkode: 7a6b3...1c4

• Liker 4
Skrevet

En katt er ikke "noen" det er "den". Man trenger ikke å respektere dyr, og katten forstår jo ingenting uansett.

• Liker 1
Skrevet

En katt er ikke "noen" det er "den". Man trenger ikke å respektere dyr, og katten forstår jo ingenting uansett.

Selvfølgelig trenger man å respektere dyr, ble du oppfostret i en hule? Av troll?

• Liker 18
Skrevet

Selvfølgelig trenger man å respektere dyr, ble du oppfostret i en hule? Av troll?

Respekt er gjensidig, dyr kan ikke respektere meg, da kan ikke jeg respektere dem. Tror du mener oppdratt, ikke oppfostret. 

Skrevet

Syns du overragerer, det er en pusekatt, den kan jo sove 24/7 hvis den har mulighet...

Anonymkode: 74c3a...fe8

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du overreagerer. Er kattungen underernært på sovn, så greit, men den kan jo sove når den vil, å vekke den noen ganger burde da være helt uproblematisk. Har selv hatt en katt i flere år, den fikk som regel sove når den ville, men jeg vekte den i blant for å kose med den, og har ingen problemer at andre har lyst til å stryke på den når de er på besøk. 

Anonymkode: 6060e...36f

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke du overreagerer. Jeg var og slik med valpen min, og jeg er fortsatt litt slik, selv om han er voksen nå. Jeg kan vekke han om morgenen for å ta han ut å tisse før jeg går på jobb, men jeg liker ikke når andre vekker han bare for å kose eller leke med han. Vil han ha kontakt, så kommer han bort selv, for han ser vanligvis opp for å se hvem som kommer. Legger han seg da ned for å sove igjen, så synes jeg det er best å la han være i fred. 

Anonymkode: fbf4e...5db

• Liker 5
Skrevet

Da hunden min var valp, var jeg helt sinnsykt nazi på at han ikke under NOEN omstendighet skulle vekkes når han sov. Både fordi da hadde jeg kontroll på han ( :P ) og fordi at en overtrøtt valp ikke er særlig morsomt. Jeg syns ikke du overreagerer i det hele tatt, de ville jo ikke vekket en sovende baby, liksom. For min del blir det samme greia. De trenger mye søvn. Men bare si "Til neste gang ville jeg satt pris på at du ikke prøvde å vekke kattungen min når hun sover, da hun trenger mye søvn. Du må gjerne kose og leke med henne når hun er våken, men når hun sover skal hun ikke forstyrres" og ikke gjøre det til noen stor greie. De fleste (med antenner) vil respektere det :)

Nettopp!Det er akkurat det jeg tenker også.

Anonymkode: 045a0...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...