AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Hei!Jeg har hatt en pause fra MFP en stund, og har begynt å bruke den nå igjen. Oppdaget den "negative kaloritelleren" de har lagt til appen.På sidene deres står det informert på dårlig googletranslatespråk MyFitnessPal trekker kalori brenne direkte fra våre totale daglige kalori App Gallery partnere. Vi deretter prosjektet frem til slutten av dagen basert på kalori brenne så langt.Er det noen andre som bruker dette og kan forklare det bedre? Forstår at den skal trekke fra kalorier i forhold til aktivitetsnivået målt med skritteller jeg har på telefonen, men det ser ikke ut til å være veldig hensiktsmessig? Det er mulig jeg misforstår bruken, men slik ser det ut i dag:Skritt: 8900Trening : gruppetime (240kcal brent) Daglig kcalmål: 1330. Kcal spist: 259.Nå står det slik i profilen for i dag : mål:1330 _ mat: 259 _treningsøkt: 89 = Gjenværende kcal: 982.Hvorfor er det slik? Hadde trodd de skulle plusse på 259 kcal på det daglige kalorimålet? Jeg har regnet ut at jeg ska ligge ca 300 kcal i underskudd ca hver dag, men appen presser jo dette tallet ned dette hele tiden. Anonymkode: 83e95...e35
Wiggins Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Dette var svært amatørmessig beskrivelse, jeg ville i utgangpunktet holdt meg unna alle ting som ikke er skikkelig oversatt, det vitner om lite seriøsitet. Er det mulig å finne den engelske originalteksten?Det virker som om den sier at den trekker energi du har forbrent fra det estimerte daglige energibehovet, og fortsetter til dagens slutt basert på hvor mye du har forbrent da. Regnestykket du viser fram, skulle det vært minustegn i stedet for understreker?Dette virker som en ganske ubrukelig app, men det kan hende den ikke er fullt så ubrukelig når man har den foran seg. Uansett, estimert daglig energibehov er et svært omtrentlig tall som du overhodet ikke kan stole på. Hvis jeg taster inn høyde, vekt, kjønn, alder og omtrentlig daglig mosjonsnivå på nettsider som påstår de beregner det får jeg et tall som er alt for lavt. Hvis jeg skulle spist så lite ville jeg vel kanskje ikke ha sultet i hjel, men gått ned mange kilo. Jeg har absolutt ingen kilo jeg bør gå ned, fettprosenten er godt under ti.Du har uansett fasitsvaret i form av baderomsvekta og hvilket beltehakk du bruker. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Dette var svært amatørmessig beskrivelse, jeg ville i utgangpunktet holdt meg unna alle ting som ikke er skikkelig oversatt, det vitner om lite seriøsitet. Er det mulig å finne den engelske originalteksten?Det virker som om den sier at den trekker energi du har forbrent fra det estimerte daglige energibehovet, og fortsetter til dagens slutt basert på hvor mye du har forbrent da. Regnestykket du viser fram, skulle det vært minustegn i stedet for understreker?Dette virker som en ganske ubrukelig app, men det kan hende den ikke er fullt så ubrukelig når man har den foran seg. Uansett, estimert daglig energibehov er et svært omtrentlig tall som du overhodet ikke kan stole på. Hvis jeg taster inn høyde, vekt, kjønn, alder og omtrentlig daglig mosjonsnivå på nettsider som påstår de beregner det får jeg et tall som er alt for lavt. Hvis jeg skulle spist så lite ville jeg vel kanskje ikke ha sultet i hjel, men gått ned mange kilo. Jeg har absolutt ingen kilo jeg bør gå ned, fettprosenten er godt under ti.Du har uansett fasitsvaret i form av baderomsvekta og hvilket beltehakk du bruker.Etter å ha brukt den noen dager har jeg en teori på at den bruker 10.000 skritt som det laveste aktivitetsnivået. Går jeg mellom 8000 og 11000 skritt, justerer den kcal-nivået fra 1330 til 1200. Går jeg over 12000 skritt legger den til noen få kalorier. Den justerer det til og med ned til 1200kcal hvis jeg har gått 10.000 skritt og trent samme dag. Jeg føler ikke at hverdagen min er lite aktiv, jeg går mye hver dag føler jeg (mellom 6 og 8km med hundens luftetur og veien til jobb). + det jeg går på jobben og eventuelt til/fra buss og den vanlige aktiviteten.De dagene jeg går lite (ca 8000-10.000 skritt) går jeg 30min med hunden, og 4km til jobb. Det er tre ganger i uken, men disse dagene trener jeg også pga kortere arbeidsdag.Er jeg kanskje helt virkelighetsfjern, er dette en lite aktiv hverdag? Anonymkode: 83e95...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå