Alenia Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 jeg er en håpløs kokk.. Men jeg skal lage grønnsakssuppe! Har prøvd å Google, men finner ingen håndfaste handlelister så spør her 🙈Hva er deres beste tips? (Jeg vil forresten ikke ha med potet i, da jeg ikke liker det 😩). Og gjerne fremgangsmåten for å lage det, om noen føler for å lære opp en under gjennomsnittet dårlig husmor (som gjerne vil prøve!)
Chizue Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Jeg lager grønnsakssuppe sånn her:Jeg kjøper inn grønnsaker som jeg liker, f.eks. Purre, kålrot, gulrot, løk, pastinakk, persillerot,reddik..Alt mulig som jeg har lyst på oppi suppa mi.Er ikke spesielt glad i å bruke buljong så jeg hiver oppi ett par ringer med ekstra løk i suppa. Gjerne litt hvitløk, litt salt og smake til med pepper..Jeg bruker ikke noe mål egentlig..Jeg bare fyller kasserollen med grønt også har vann til det dekker alt.Så lar jeg dette koke i ca 15-20minutter til grønnsakene er møre.Du kan hive oppi pølser på slutten av koketiden, eller koke makaroni eller ris for å ha på siden...Er bare hiv oppi det du liker, kok og smak til med salt og pepper ^^
Plotty Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Ta forskjellige grønnsaker etter smak. 3 Gulrøtter, 1 halv Kålrot, 2 persillerot og pastinakk, 2 rødbeter... du tar det du har lyst på. av grønnsaker som er litt harde og du finner i butikken. Kjøp buljong eller fond av enten grønnsaker eller kjøtt Ha i vann til du ser vannet blandt grønnsakene men ikke over dem. buljongterninger/fond 2 stk. og 2 laurbærblad. (smak til med salt og pepper kok til grønnsakene er møre og ha i eventuelt pølse eller kjøttboller)Gjøre det litt mer fancy?her er en oppskrift på kjøttsuppe:http://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kjottsuppe/her er det jo potet i, men det kan du jo bare sløyfe og ha i mer av andre grønnsaker i stedet
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Jeg liker å lage jevne supper. Jeg koker en del grønnsaker (løk og hvitløk steker jeg hvis jeg gidder, det gir bedre smak) og bruker stavmikseren når alt er mørt og fint. Deretter rører jeg inn en klatt smør og eventuelt litt fløte. Krydringen tar jeg etter dagsform, men jeg pleier å like å "løfte" suppen med en skvett sitron og kanskje en liten klype sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå