Gå til innhold

Faller du ofte for de som ligner på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare en myte eller vitenskapelig bevist at man fort kan bli forelsket i noen som likesågodt kunne vært din bror/søster? At man har samme type hår og hårfarge, eller lik farge på øynene, øyeform, eller samme type øyenbryn, eller ansiktsform etc.

Jeg har selv vært singel hele livet, er ikke så gammel såklart, men to av de jeg siste året har blitt litt betatt av har jeg opplevd å få klare hint tilbake på at vi kunne kommet i kontakt, men jeg har slitt med dårlig selvtillit og er i en tung fase av livet så det ble naturligvis aldri noe av det.  

Anonymkode: 999e0...c0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faller alltid for de som ligner på pappa eller broren min. Og jeg ligner jo mye på broren min, så på en måte gjør jeg vel det :P 

Anonymkode: 44736...fda

Skrevet

Forskning støtter at de fleste blir kjærester med personer som ligner dem selv, men da er det snakk om at de ligner hverandre når det gjelder alkoholbruk, røyking, trening, personlighet, psykisk helse og tilfredshet. Selv om de fleste foretrekker en partner som ligner på seg selv, viser også undersøkelser at mange blir tiltrukket av motsetninger, men slike tiltrekninger utvikler seg sjeldent til seriøse og langvarige forhold. Både menn og kvinner ønsker en partner med ganske lik personlighet, men det er også en viss forskjell i hvilken trekk vi ser etter. Tidligere har det vært litt uklart om vi velger partnere som ligner oss selv, eller om vi blir like fordi vi påvirker hverandre og deler erfaringer. I følge en stor helseundersøkelse, der 20 000 par fra Nord-Trøndelag ble studert, er svaret ja på begge spørsmålene. Vi både velger en partner som ligner oss, og vi blir mer og mer like hverandre, selv om likheten mellom partnere endrer seg gjennom forholdet.    

• Liker 2
Skrevet

Ikke menn som ser lik ut som meg, men ofte med en lignende personlighet og en del like interesser. Utseendemessig har jeg innsett at noen lignet skremmende mye på faren min :overrasket:

Skrevet

Når jeg tenker over det så ja, jeg faller tydeligvis for menn som har ansiktstrekk som meg, uansett om de er blonde, mørke eller whateveranske. Det er ofte noen av de samme trekkene som går igjen. Når det kommer til interesser og lignende så er det ikke noe jeg bryr meg så mye om. Merker at jeg har to type menn jeg faller for; de som er sjarmerende på en frekk måte, eller de som er veldig snille.

Skrevet

Aldri hørt den teorien om at partner ofte ligner på en selv, men hørt at mange velger noen som ligner på foreldrene - eller sin første forelskelse (som ofte ligner på foreldrene). Jeg faller nok for noen som er av samme type som min far i personlighet, hårfarge og trekk , bortsett fra at pappa er lav og jeg liker høye gutter :)

Anonymkode: 98bd2...764

Skrevet

Har en venninne som sa at han hun hadde datet lignet på broren hennes og at broren hennes alltid hadde vært en som passet på henne.

Anonymkode: 56750...508

Skrevet

Utseendemessig blir jeg tiltrukket av det motsatte av meg selv. Som kjæresten min. Jeg har lyst blondt hår, blå øyne, liten nese og lyse øyenbryn. Han derimot har mørk brunt hår, brune øyne, mellomstor nese og litt kraftige, mørke øyenbryn. Synes slik utseende er det mest tiltrekkende for meg :) 

Anonymkode: 9886f...7df

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet (endret)

Er det bare en myte eller vitenskapelig bevist at man fort kan bli forelsket i noen som likesågodt kunne vært din bror/søster? At man har samme type hår og hårfarge, eller lik farge på øynene, øyeform, eller samme type øyenbryn, eller ansiktsform etc.

Jeg har selv vært singel hele livet, er ikke så gammel såklart, men to av de jeg siste året har blitt litt betatt av har jeg opplevd å få klare hint tilbake på at vi kunne kommet i kontakt, men jeg har slitt med dårlig selvtillit og er i en tung fase av livet så det ble naturligvis aldri noe av det.  

Anonymkode: 999e0...c0e

Man definerer gjerne det motsatte kjønn ut i fra de man har vokst opp med. Så hvis du har et godt forhold til mor, far, søster og/eller bror så er det gjerne måten du forholder deg på her som føles trygt og riktig og som gjør at det klaffer lettere med andre som er slik. 

Dette er basert på forskning jeg har lest en gang.

Endret av Svampebobb1
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Absolutt ikke. Ligner gjør vi ikke. Er vel heller stikk motsatt. Dog ligner vi personlighetsmessig på mange områder. Samme humor. Dvs verdens beste.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Nei, det håper jeg da ikke. Jeg ser jo helt jævlig ut. Greit nok jeg har bred smak når det kommer til utseende, men det får da være grenser! :fnise:

Skrevet

Jeg har mørke brunt hår, og alle jeg har falt for har hatt mørkt hår. Ellers har det ikke vært store likheter. Kjæresten jeg har nå, ligner i hvert fall ikke på meg.

Anonymkode: f6a6b...a55

Skrevet

Har tidligere vært tiltrukket av menn med mørkt hår (noe jeg også har), men ingen andre 'likheter'. 
Nå holder jeg på med en blond en :fnise: ingen synlige likheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...