AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Når de VET at hunden markerer hos andre, hvorfor i alle dager tar de den med på besøk da??Nå har jeg opplevd flere ganger å fått besøk av hunden til svigers og hunden til datterens fadder der de ha markert over alt..De sier bare: Den gjør det når vi er hos andre også..Så hvorfor i alle verden skal de på liv å død ta med denne pissehunden overalt da??Jeg liker hunder altså, men når de pisser i huset mitt så blir jeg dessverre ingen fan. Anonymkode: d24d8...d8d 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Snakk om å skjære alle over en kam!Spørsmålet er vel strengt tatt hva som feiler dine svigerforeldre og din datters fadder.Rister på hodet, både over disse to hundeeierne, og over deg, som ikkeevner å forstå at selv om du har opplevd to hunder der eieren ikke tar ansvar så er det i de aller fleste tilfeller ikke sånn ting foregår... Anonymkode: ca1af...eec 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Når de VET at hunden markerer hos andre, hvorfor i alle dager tar de den med på besøk da??Nå har jeg opplevd flere ganger å fått besøk av hunden til svigers og hunden til datterens fadder der de ha markert over alt..De sier bare: Den gjør det når vi er hos andre også..Så hvorfor i alle verden skal de på liv å død ta med denne pissehunden overalt da??Jeg liker hunder altså, men når de pisser i huset mitt så blir jeg dessverre ingen fan.Anonymkode: d24d8...d8dde er idioter. Det er det som feiler dem. Du får ta med deg en ettåring på besøk uten bleie da og når ungen tisser i sofaen får du si at det er sånn de gjør når dere er på besøk. Anonymkode: 4beb2...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Det er desverre en del elendige hundeeiere rundt om. Og da hjelper det lite at det ikke gjelder alle. Det gjelder jammen mange nok.Min nabo er en av dem, og det er et stort problem for oss i hverdagen. De slipper hunden løs så den går å gjør fra seg i hagen vår HVER DAG! Vi er altså storforbrukere av hundeposer, selv om vi ikke har hund. De lar den skremme barna våre, mens de bare smiler og snakker om hvor "snill" den er (til tross for at den har blitt barn i alle fall to ganger). De lar den stå i bånd hele kvelden, så den bjeffer og uler (mens de selv sitter inne og spiser middag og ser på TV). De går aldri tur med den. Møkka mennesker. Og ja, hundene deres blir stadig påkjørt (fordi de slipper dem løs uten å ha kontroll på dem), men da bare bråker de og kjefteter på og setter ut rykter om den som kjørte på hunden, og så skaffer de seg en ny og fortsetter akkurat som før. Anonymkode: 9b48c...a2f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Det er desverre en del elendige hundeeiere rundt om. Og da hjelper det lite at det ikke gjelder alle. Det gjelder jammen mange nok.Min nabo er en av dem, og det er et stort problem for oss i hverdagen. De slipper hunden løs så den går å gjør fra seg i hagen vår HVER DAG! Vi er altså storforbrukere av hundeposer, selv om vi ikke har hund. De lar den skremme barna våre, mens de bare smiler og snakker om hvor "snill" den er (til tross for at den har blitt barn i alle fall to ganger). De lar den stå i bånd hele kvelden, så den bjeffer og uler (mens de selv sitter inne og spiser middag og ser på TV). De går aldri tur med den. Møkka mennesker. Og ja, hundene deres blir stadig påkjørt (fordi de slipper dem løs uten å ha kontroll på dem), men da bare bråker de og kjefteter på og setter ut rykter om den som kjørte på hunden, og så skaffer de seg en ny og fortsetter akkurat som før.Anonymkode: 9b48c...a2fHar den bitt barn, er det bare å anmelde forholdet. Politiet avliver hunder når de biter barn Anonymkode: 6e2cf...e15
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Snakk om å skjære alle over en kam!Spørsmålet er vel strengt tatt hva som feiler dine svigerforeldre og din datters fadder.Rister på hodet, både over disse to hundeeierne, og over deg, som ikkeevner å forstå at selv om du har opplevd to hunder der eieren ikke tar ansvar så er det i de aller fleste tilfeller ikke sånn ting foregår... Anonymkode: ca1af...eecJa.. Jeg kjenner flere som har hunder. Og flere som får besøk av samme typen hunder og hundeiere.. Og så ser du jo over her.. Anonymkode: d24d8...d8d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Min hund er bestandig med på besøk men den tisser ikke inne. Hadde jeg hatt en hannhund som markerte hadde den fått gå med bellybånd eller blitt hjemme Du skjærer alle hundeeiere over en kam . Ikke bra Anonymkode: db5a4...965 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Det er ikke alle hundeeiere som holder på sånn, da! De som blir beskrevet i det lengre innlegget (lar hundene bli påkjørt etc) burde vært anmeldt til mattilsynet for lengst for dyremishandling!Jeg hr hannhund som aldri noensinne har markert inne. (Han tissa selvsagt inne da han var valp, men det er jo noe annet, og da tok vi ham ikke med på besøk med mindre vi kunne sitte ute). Så det er folka og mangelen på trening av hunden det er noe galt med, ikke alle hundeeiere. Anonymkode: 766c3...d79 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 Bittelitt generaliserende, ja. Ingen sympati her.Hva feiler det folk med joggesko? De har dem på inne.Hva feiler det folk med lue om vinteren? De har den på inne.Hva feiler det folk som spiser brødskiver? De bruker ikke tallerken...Get the Pic? Anonymkode: c72ba...eee 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 Det er ikke alle hundeeiere som holder på sånn, da! De som blir beskrevet i det lengre innlegget (lar hundene bli påkjørt etc) burde vært anmeldt til mattilsynet for lengst for dyremishandling!Jeg hr hannhund som aldri noensinne har markert inne. (Han tissa selvsagt inne da han var valp, men det er jo noe annet, og da tok vi ham ikke med på besøk med mindre vi kunne sitte ute). Så det er folka og mangelen på trening av hunden det er noe galt med, ikke alle hundeeiere.Anonymkode: 766c3...d79 Underskriver denne. Enkelte skulle aldri hatt hund, for de forsømmer den. Akkurat som enkelte ikke skulle hatt barn pga omsorgssvikt. Det betyr ikke at man kan generalisere og si det gjelder alle hundeeiere eller foreldre. Anonymkode: 05649...889
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Har den bitt barn, er det bare å anmelde forholdet. Politiet avliver hunder når de biter barnAnonymkode: 6e2cf...e15Da må foreldrene til barna som har blitt bitt si til politiet at det er det som har skjedd. Det gjør de ikke.Det er ikke alle hundeeiere som holder på sånn, da! De som blir beskrevet i det lengre innlegget (lar hundene bli påkjørt etc) burde vært anmeldt til mattilsynet for lengst for dyremishandling!Det et forsøkt, men det nytter desverre ikke. Det er mennesker med mer makt og penger enn de fleste andre det dreier seg om. De kjører på med advokater og både motanmelder og går til privat søksmål. Folk blir redde for kostnader og slit, så de skygger unna i stedet for å ta ubehaget og risikoen. Anonymkode: 9b48c...a2f
Gjest O.G. Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Overskriften provoserer siden det er snakk om et par som ikke kan å oppføre seg og tilfeldigvis eier hund.
altflyter Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Jeg hadde problemer med at hunden min gjorde det om det var andre hunder i huset. Da unnskylder man seg, vasker opp og føler seg som en idiot (for normale folk bør skamme seg). Det går an å trene dem til å la være, så heldigvis etter mye tid og stress, fikk jeg hunden til å slutte. Det er noe alvorlig galt med folk som ikke gjør noe med problemet. Da burde de ikke hatt hund
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. november 2015 #14 Skrevet 30. november 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 Har den bitt barn, er det bare å anmelde forholdet. Politiet avliver hunder når de biter barnAnonymkode: 6e2cf...e15Det er ikke noe automatikk i det nei. Anonymkode: 58b63...0df 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #16 Skrevet 30. november 2015 Har den bitt barn, er det bare å anmelde forholdet. Politiet avliver hunder når de biter barnAnonymkode: 6e2cf...e15Nei, det er det ingen automatikk i nei. Anonymkode: 58b63...0df
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #17 Skrevet 30. november 2015 Har en tante som har en hund som som markerer overalt når den er på besøk. Heldigvis er den ikke ofte på besøk her.. synd å si da jeg elsker hunder og er glad i å kose med hunden til tanten min. Men synes også at man ikke skal ta med hunden om den markerer eller oppfører seg på en dårlig måte. Anonymkode: 5d38d...f2c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #18 Skrevet 1. desember 2015 Nei, det er det ingen automatikk i nei.Anonymkode: 58b63...0dfLes hundeloven.Dersom en hund har bitt et barn og saken går til politiet så blir den begjært avlivet.men det er ingen automatikk i det, selvfølgelig. Det er en rettsprosess der eier kan forsvare seg,men det finnes ikke et forsvar for en hundeeier å ha en farlig hund med tilgang til barn. Den må dø. Anonymkode: c72ba...eee 1
ajarRun Skrevet 1. desember 2015 #19 Skrevet 1. desember 2015 Det kom en hund på besøk og pisset over alt i huset ditt? Jeg hadde skutt den. Men historien fikk meg til å le, ser for meg at du tafatt følger hunden rundt i huset ditt der den pisser oppetter veggene. Hvorfor inviterer du dem hvis de tar med hunden?
heidifrøkna Skrevet 1. desember 2015 #20 Skrevet 1. desember 2015 Hvis det er noe som gjentar seg for deg TS så kan du sikkert ta å prate med dem. Hvis hunden tisser på noe så kan du vel be de om å betale for rens / ny vare til deg. En gang knust datteren min en vase når vi var på besøk og vi betalte (selvfølgelig) for ny. En annen gang hadde vi pass for hunden og den beit i stykker et par sko (hun har aldri gjort det før, så må ha reagert rart på å bli passet kanskje) og da fikk vi en SMS etter at vi hadde hentet henne om at hun hadde ødelagt et par sko. Meldingen var veldig hyggelig, og vi betalte selvfølgelig for nye sko med en gang! Hadde forventet det samme om noen drar med seg hunder eller barn som ødelegger noe inn i mitt hjem! Får da være grenser på frekkhet, man tar da ansvar for hva dyret gjør.Det er jo ikke sikkert de er like villige til å betale for det, men det vil kanskje sette ting litt i perspektiv for dem. I beste fall så skjønner de poenget og lar vær å ta med hunden på besøk igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå